Emma Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Traditionen fortsätter... med en fjärde träff. På förra träffen var vi hela 9 personer och åt god brunch i några timmar. Vi diskuterade mat, träning, sjukdomar och lite till... Så vill du få lite inspiration och delar med dig av din historia på ett personligare sätt boka in den 12/1-2014 i kalendern. Vi ses nånstans i Stockholmsområdet, förslag på ställe får gärna ges. (Vi har hittills setts på olika brunchställen, där alla kan äta det de vill och tål.) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Trevligt, trevligt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 När på dagen är lite avgörande för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 När på dagen är lite avgörande för mig Runt 12-13 brukar vi ses för en låååååång brunch. Anslut senare om du vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 När på dagen är lite avgörande för mig Kör du fastefönster mellan 8-22? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted December 9, 2013 Share Posted December 9, 2013 Nej, men eftersom jag jobbar så avgör det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 (edited) Förslag: The Meat, Vasagatan 7. Igenkänningstecken: "Wheat is Murder"-T-shirt. Edited December 22, 2013 by ɐuuɐ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Förslag: The Meat, Kungsgatan 7. Igenkänningstecken: "Wheat is Murder"-T-shirt. Jag kommer gärna. Jag hittade inte förslaget "The Meat" på Kungsgatan 7, men däremot på Vasagatan 7. Kan det vara den som ɐuuɐ föreslår? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Såg inget om buffe på deras hemsida. Tror buffe skulle vara bäst om man ska sitta så länge som vi tenderar att göra... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Jag kommer gärna. Jag hittade inte förslaget "The Meat" på Kungsgatan 7, men däremot på Vasagatan 7. Kan det vara den som ɐuuɐ föreslår? Vasagatan ska det naturligtvis vara. Editerar mitt ursprungliga inlägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Såg inget om buffe på deras hemsida. Tror buffe skulle vara bäst om man ska sitta så länge som vi tenderar att göra... Nej, det är en kvällsrestaurang snarare. När jag var där åt vi asado, som beställs för minst fyra personer och tog ett bra tag att äta upp. Alla kunde ta lite vad de föredrog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Paleovänlig (dvs alternativ utan mejeriprodukter)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Har tyvärr tråkiga erfarenheter av The Meat - åt lamm (som var den dyraste lunchrätten den dagen) som var fullt av brosk och senor, inte putsat för fem öre, samt ett nästan rått märgben. Jag blev dessutom magsjuk senare samma dag, utan att ha ätit något ytterligare. Jag skulle hellre föredra något ställe som har brunch med buffé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Någon som har erfarenhet av Hotel Rivals brunch? Den verkar riktigt bra! Tar gärna på mig att boka om jag bara får ett hum om hur många vi blir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Inte varit där, men recensionerna de länkar till verkar ju bra: Metro: http://www.metro.se/stockholm/stockholms-basta-brunchhak/EVHkkr%21FtLsxOSDQh9hY/ DN listar en del av rätterna: http://www.dn.se/pa-stan/ata-ute/test-av-brunch-i-stockholm-rival/ Allt om Stockholms recension (sist i artikeln): http://www.alltomstockholm.se/guider/article4061868.aos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Rivals brunch har fått fina omdömen. Jag lägger min röst på det stället... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Googlat runt lite. Stockholm saknar en ekologisk lunch restaurang som har kött/fisk à la paleo/LCHF. Bu för huvudstaden! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Har tyvärr tråkiga erfarenheter av The Meat - åt lamm (som var den dyraste lunchrätten den dagen) som var fullt av brosk och senor, inte putsat för fem öre, samt ett nästan rått märgben. Jag blev dessutom magsjuk senare samma dag, utan att ha ätit något ytterligare. Jag skulle hellre föredra något ställe som har brunch med buffé. Usch då. De har ojämn kvalitet då kanske. Jag tyckte deras asado var riktigt trevlig. I den ingick lite av varje, inklusive trevliga grillade grönsaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Hej alla! Brunchen på Rival verkar vara populär, så vi kanske ska gardera oss och boka hos de redan nu. Om vi sedan bestämmer oss för ett annat ställe, så kan man avboka. Vad sägs? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Hej alla! Brunchen på Rival verkar vara populär, så vi kanske ska gardera oss och boka hos de redan nu. Om vi sedan bestämmer oss för ett annat ställe, så kan man avboka. Vad sägs? Bord bokat på Rival söndag 12/1 kl 15.00. Jag måste ha exakt antal deltagare senast fredag 10/1. Meddela här i tråden eller via privat meddelande till mig. Ha en riktigt fin och fet jul alla "stockholmsträffare"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sälta Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Det var kul att ses på förra träffen. Men lite dyrt, avvaktar tillsvidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Kanske det! Återkommer innan den 10:e! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 30, 2013 Share Posted December 30, 2013 Maken och jag tackar nog nej denna gång. Vi har varit däckade hela helgerna och jag är fortfarande utan röst, så jag kommer nog inte att vara mycket att prata med. Sist satt stämbandsinflammationen i 7 veckor. T o m maken tyckte att lugnet började bli lite påfrestande då ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Maken och jag tackar nog nej denna gång. Vi har varit däckade hela helgerna och jag är fortfarande utan röst, så jag kommer nog inte att vara mycket att prata med. Sist satt stämbandsinflammationen i 7 veckor. T o m maken tyckte att lugnet började bli lite påfrestande då ;-) Vi får väl ses på kryssningen (=vårträff) istället! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Vi får väl ses på kryssningen (=vårträff) istället! Jag ska åka, försöker lura med den lille livgardisten också. Han behöver motivation men måste kolla så han inte jobbar då. Kryssningen var riktigt bra 2013 och lär bli minst lika bra 2014! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Hej alla! En vecka kvar, och det har inte dykt upp några andra förslag förutom Rival. Ska vi satsa på deras brunch? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Åh, detta hade jag missat. Och nu är jag förstås redan upptagen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Bord bokat på Rival, söndag 12/1 kl 15. Vi kör väl på det om inget annat, mer intressant, dyker upp. Jag vill också passa på att påminna om att osa i tråden eller direkt till mig via meddelande, senast fredag. Rival vill ha exakt antal gäster i förväg, nämligen. Blir vi färre än jag bokat för får vi betala i alla fall och det känns ju lite onödigt... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Är det Mariatorget 3? Kan vara bra för oss lantisar att veta Brunchen såg väldigt bra ut på bilderna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Är det Mariatorget 3? Kan vara bra för oss lantisar att veta Brunchen såg väldigt bra ut på bilderna! Mariatorget, stämmer bra! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Påminner igen om att imorgon, fredag, är sista dag för anmälan till Stockholmsträff. Vi ses nu på söndag 12/1 kl 15.00 för brunch på Rival, Mariatorget. Det finns plats för några till vid bordet och det är alltid roligt med nya ansikten! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Jag kommer tyvärr inte denna gång Förväntar mig dock report och bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Försökt messa privat och hoppas min anmälan är fådd! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Försökt messa privat och hoppas min anmälan är fådd! Noterat. Vi ses imorgon, trevligt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Hur känner jag igen er? någon som kan ge mig ett kotnaktnummer eller så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts