Jump to content

Stockholm - Träff nr5, 2014-01-12 Bruffé på Rival vid Mariatorget

Emma

Recommended Posts

Traditionen fortsätter... med en fjärde träff. På förra träffen var vi hela 9 personer och åt god brunch i några timmar. Vi diskuterade mat, träning, sjukdomar och lite till...

Så vill du få lite inspiration och delar med dig av din historia på ett personligare sätt boka in den 12/1-2014 i kalendern. Vi ses nånstans i Stockholmsområdet, förslag på ställe får gärna ges. (Vi har hittills setts på olika brunchställen, där alla kan äta det de vill och tål.)

• Like 2

• 2 weeks later...

Såg inget om buffe på deras hemsida. Tror buffe skulle vara bäst om man ska sitta så länge som vi tenderar att göra...  ;)

Nej, det är en kvällsrestaurang snarare. 

När jag var där åt vi asado, som beställs för minst fyra personer och tog ett bra tag att äta upp. Alla kunde ta lite vad de föredrog. 

Har tyvärr tråkiga erfarenheter av The Meat - åt lamm (som var den dyraste lunchrätten den dagen) som var fullt av brosk och senor, inte putsat för fem öre, samt ett nästan rått märgben. Jag blev dessutom magsjuk senare samma dag, utan att ha ätit något ytterligare.

Jag skulle hellre föredra något ställe som har brunch med buffé. 

Inte varit där, men recensionerna de länkar till verkar ju bra:

Metro: 

http://www.metro.se/stockholm/stockholms-basta-brunchhak/EVHkkr%21FtLsxOSDQh9hY/

DN listar en del av rätterna:

http://www.dn.se/pa-stan/ata-ute/test-av-brunch-i-stockholm-rival/

Allt om Stockholms recension (sist i artikeln):

http://www.alltomstockholm.se/guider/article4061868.aos

Har tyvärr tråkiga erfarenheter av The Meat - åt lamm (som var den dyraste lunchrätten den dagen) som var fullt av brosk och senor, inte putsat för fem öre, samt ett nästan rått märgben. Jag blev dessutom magsjuk senare samma dag, utan att ha ätit något ytterligare.

Jag skulle hellre föredra något ställe som har brunch med buffé. 

Usch då. De har ojämn kvalitet då kanske.

Jag tyckte deras asado var riktigt trevlig. I den ingick lite av varje, inklusive trevliga grillade grönsaker.

Hej alla!

Brunchen på Rival verkar vara populär, så vi kanske ska gardera oss och boka hos de redan nu. Om vi sedan bestämmer oss för ett annat ställe, så kan man avboka.

Vad sägs?

Bord bokat på Rival söndag 12/1 kl 15.00. Jag måste ha exakt antal deltagare senast fredag 10/1. Meddela här i tråden eller via privat meddelande till mig. Ha en riktigt fin och fet jul alla "stockholmsträffare"!

Maken och jag tackar nog nej denna gång. Vi har varit däckade hela helgerna och jag är fortfarande utan röst, så jag kommer nog inte att vara mycket att prata med. Sist satt stämbandsinflammationen i 7 veckor. T o m maken tyckte att lugnet började bli lite påfrestande då ;-)

Maken och jag tackar nog nej denna gång. Vi har varit däckade hela helgerna och jag är fortfarande utan röst, så jag kommer nog inte att vara mycket att prata med. Sist satt stämbandsinflammationen i 7 veckor. T o m maken tyckte att lugnet började bli lite påfrestande då ;-)

Vi får väl ses på kryssningen (=vårträff) istället!

• Like 2

Vi får väl ses på kryssningen (=vårträff) istället!

Jag ska åka, försöker lura med den lille livgardisten också. Han behöver motivation men måste kolla så han inte jobbar då. Kryssningen var riktigt bra 2013 och lär bli minst lika bra 2014!

Bord bokat på Rival, söndag 12/1 kl 15. Vi kör väl på det om inget annat, mer intressant, dyker upp. Jag vill också passa på att påminna om att osa i tråden eller direkt till mig via meddelande, senast fredag. Rival vill ha exakt antal gäster i förväg, nämligen. Blir vi färre än jag bokat för får vi betala i alla fall och det känns ju lite onödigt...

• Like 2