Kokosnöten

Bli av med allergi eller/och astma med LCHF???

Recommended Posts

Kära vänner,

personligen har jag drabbats av kattallergi i vuxen ålder som nu också yttrar sig i form av astma. Jag förstår det inte. Jag hade katt och hund hela barndomen utan att alls känna av någon allergi. Så nu när man är 30 år så drabbas man och det ordentligt. Jag har dammsugit nätet på hur folk gör för att bli av med sin allergi och vad folk tror är orsaken. Jag köper INTE att det är för att vi är för renliga. Det verkar som många har blivit bättre/symtomfria då de lagt om kosten och undvikit bla citronsyra eller/och glutamat. Skulle vilja reda upp vad som hjälper? Finns det en gemensam nämnare? Så jag vänder mig till dig som blivit bättre/sämre/symtomfri. Besvara gärna mina frågor som följer.

1) Hur strikt är du med kolhydrater? 

2) Hur lång tid tog det innan du märkte en förbättring i din allergi/astma? 

3) Exakt vad undviker du? Är spannmål helt uteslutet?

4) Om du (mot förmodan) fuskar, kan du känna av allergi/astma?

5) Äter du tillskott? Omega-3, D-vitamin och kokosolja? 

6) Vad tror du är grundorsaken till att allergier drabbar oss mer och mer? 

7) Varför funkar bioresonans/homeopati/meditation för vissa. Är det viktigaste att man tror på LCHF?

Det skall bli ett nöje att se vad ni svarar. Jag körde en omgång LCHF och kände helt klart en förbättring, blev gravid och fick köra mer liberalt. Just det ja, blev solklart gravid efter min kostomläggning. Läckert att man kan bli friskare med så enkla medel. 

Hälsningar, 

Kokosnöten :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde allergi vaccination strax innan jag började med LCHF så det är svårt o säga vilket av dem som gjorde jag fick mindre allergier och astma.

1) Skiftar nog mellan 2-10g kh om dagen. Men nog 3/4 strikt.

2) Nåt år, då allergi vaccinationen tar 3.5 år.

3) Äter aldrig spannmål eller socker (och liknande). Mycket lite rotfrukter och frukt.

4) Jag "fuskar" bara när andra lurat mig med va de sa det skulle innehålla. Så det är svårt att säga.

5) Äter nu omega3 och d-vittamin, men gjorde det inte när det blev bättre.

6) Socker, vete, tillsatser (och industri rester), tungmetaller, mögel.

7) Bra humör verkar man få bättre immunförsvar av. Men det är nog inte det viktigaste att man måste tro på LCHF.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har kattallergi som har blivit mycket bättre, behöver endast ta en Clarityn om jag skall sova i samma rum som en katt.

Jag har haft kronisk nästäppa som har i princip försvunnit, kommer dock tillbaka när jag fuskar ett par dagar, ej vid enskilda tillfällen....

Jag har haft ej diagnostoserad ansträngningsastma som gjorde att jag inte kunde löpträna, fick ont i halsen och svårt att andas. den försvann helt efter 6mån på LCHF

1) Ligger just nu på ungefär 30g/dag

2) Vet inte....helt plötsligt var jag bättre, tänkte inte på det innan....

3) Undviker alla spannmål och sötningsmedel, och kolhydratrika livsmedel

4) Om jag fuskar blir jag tät i näsan...efter ett tag...

5) Använder kokosfett i kaffet

6) En kombination av för mycket renlighet(för mycket olika rengöringsmedel snarare än renligheten i sig själv) och kosten

7) Jag har vänner som inte trodde på LCHF men ändå blev bättre...så det är nog inte riktigt sant....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg