Birgitta Höglund Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Nu är det verkligen högsäsong för oss som gillar äkta vara och närproducerad mat, julmarknaderna avlöser varann över hela landet I helgen pågår Jamtlis Julmarknad, välkänt turistmål för många från Jämtland, resten av landet och ännu mer långväga ifrån. Här säljs mycket som passar oss som äter naturlig lågkolhydratmat. I söndags var jag på en julmarknad i mindre skala på Stortorget i Gamla Stan, där fanns också en hel del gott till ett bra julbord, de har öppet varje dag fram till jul. På lördagen besökte jag en gammaldags julmarknad på Åland vid Jan Karlsgården, där fanns också mycket god, gammaldags mat, bland annat smör, ost, vilt och fisk. Så håll utkik i lokaltidningarna, intresset för att producera mat på bra råvaror hos vår lokala bönder och mathantverkare är större än nånsin Här lite stämningsbilder från Jamtli för 4 år sen. http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/12/05/julmarknad-pa-jamtli/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Så mysigt, och så mkt god mat! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Nu är det verkligen högsäsong för oss som gillar äkta vara och närproducerad mat, julmarknaderna avlöser varann över hela landet I helgen pågår Jamtlis Julmarknad, välkänt turistmål för många från Jämtland, resten av landet och ännu mer långväga ifrån. Här säljs mycket som passar oss som äter naturlig lågkolhydratmat. Här lite stämningsbilder från Jamtli för 4 år sen. http://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2009/12/05/julmarknad-pa-jamtli/ Jamtli julmarknad är ju alltid en höjdare som stått för kvalitet ( även om jag inte varit där på nästan 20 år.) Är man en Stoscha (jämtländsk ord för kvinna/flicka) så är man stolt över traditionen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts