Jump to content

Mycket bra artikel!! Läs den om du är osäker på LCHF

Recommended Posts

Tack Barbapappa för hänvisning till denna artikel! Det var en mycket bra sammanfattning av vad som diskuteras på vårt forum och på Annikas och Andresa bloggar. Undrar hur man skulle kunna sprida denna artikel till alla vårscentraler, så att läkare blir uppdaterade. Det största problemet, som jag ser det,  är att många läkare inte följer utvecklingen utan förlitar sig på det de har lärt sig i "skolan" (universitet heter ju skola numera, så brukade i alla fall mina studenter kalla Uppsala univeristet). Jag vet att läkare på vårdcentraler och sjukhus måste numera göra en massa administrativt arbete och att de är överbelastade, men i alla fall...

Hoppas att alla som har läst den av dig föreslaga artikeln sprider den vidare. Det tänker jag göra i alla fall.

Hälsning till alla från en frisk diabetiker! 

• Like 1

Superbra artikel. den illustrerar ju jättebra hur samhället är byggt och hur allt kan bli så fel. Jag tycker verkligen att alla diabetiker måste få sin upprättelse. de blir ju riktigt grundlurade av alla kassa broschyrer. Jag har en vän som har fått diagnosen diabetes och måste ta tabletter. Det hon fick med sig hem var att hon måste äta mer mat och mycket mer potatis. Jag berättade om alla positiva rapporter ang diabetes och lchf och hoppas att hon vaknar.. Klart att de känner sig skrämda att äta fel. En sån här artikel måste alla få ta del av. Postar den väldigt gärna vidare!!