Popular Post Tuva Posted December 11, 2013 Popular Post Share Posted December 11, 2013 Tidigt igår morse stod jag med blanketten hos blodgivningen. Nej, jag har inte syfilis eller böldpest, har inte behövt vare sig köpa eller sälja sex och har inte haft råd att åka utomlands på sistone. Ja, jag är löjligt frisk, har inte haft snuva på över ett halvår, tar inga mediciner alls och har inte låtit någon sticka hål på mig, med eller utan bläck, på mer eller mindre underliga ställen på kroppen, på flera år. Så kom frågan om när jag åt sist. Klockan 21 kvällen innan när jag åt en bit choklad. Mat? Klockan 18:30 dagen innan, 15 timmar tidigare. Lång eftertanke. Sen ljög jag. "När åt du senast?" Kl. 08 i morse. Ärligt. Jag orkade inte tjafsa med de välmenande sjuksköterskorna. Varenda manual säger ju att det är jätteviktigt att ha ätit ordentligt innan. Att jag är fettdriven förändrar ju allt men som sagt, jag orkade inte ge mig in på det. Jag hade i alla fall aldrig vunnit; jag hade blivit ivägskickad till fikarummet för att äta något. T.ex. sockerkaka, pepparkaka, chokladkex, rostbröd, havrekex eller saft. Det enda därinne JAG ville äta var ost och smör. Jag tror inte de hade godtagit det som "frukost", haha! Det gick hur bra som helst, förresten. Efter ett helt liv med högt blodtryck, oavsett träningsnivå och kroppstyngd, och svinlåga blodvärden knallade jag ut med papper på blodtryck på 123/80. Pulsen 77, jaja, jag hade stressat dit. Jag brukar ligga på 65-70 i vanliga fall. Förra gången var mitt blodvärde 138. Inte illa pinkat för en kvinna i fertil ålder (trots att jag fyller 49 härnäst) med tunga menstruationer, va? Tre ostskivor, en kopp kaffe med smör i och ett glas vatten senare körde jag till jobbet. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Vita lögner räknas inte. Det säger i alla fall min dotter 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Jag har aldrig fått den frågan men när jag blev yr fick jag en vit plastmugg saft med druvsocker i... Fast jag smuttade lite artigt och tog med mig muggen till fikahörnan och när sköterskan inte såg hällde jag ut det. Jag satte sugröret till munnen fler gånger än jag sippade... Fick i mig knappt hälften tror jag. Yrseln kom nog snarast av stress och inget annat. Har dessutom lågt blodtryck i vanliga fall. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts