caot Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Har nu ätit LCHF i tre, fyra månader och inte gått ner ett gram. Läste att vissa mediciner kan göra det svårare. Äter Saroten, mot långvarig smärta och den var en av dem. Undrar vad man då kan göra åt sin vikt? Har prövat att sluta med medicinen men det fungerar inte. Någon som har liknande upplevelse? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Medeciner kan hämma viktnedgång. Hur mycket övervikt har du och vad äter du. Jag måste äta väldigt strikt lchf men många kan vara väldigt liberala med kolhydrater. Saroten är ju antidepresiv och kan ge viktuppgång. Funkar inte vanliga värktablätter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caot Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Medeciner kan hämma viktnedgång. Hur mycket övervikt har du och vad äter du. Jag måste äta väldigt strikt lchf men många kan vara väldigt liberala med kolhydrater. Jag har mellan fem till tio kilo att gå ner. Jag tycker jag äter strikt men kanske ska dra ner på ost och grädde. Äta mer ägg och rent fett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 11, 2013 Share Posted December 11, 2013 Jag har mellan fem till tio kilo att gå ner. Jag tycker jag äter strikt men kanske ska dra ner på ost och grädde. Äta mer ägg och rent fett. Det säger ju inte vad du äter skriv upp vad du äter under en dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Har nu ätit LCHF i tre, fyra månader och inte gått ner ett gram. Läste att vissa mediciner kan göra det svårare. Äter Saroten, mot långvarig smärta och den var en av dem. Undrar vad man då kan göra åt sin vikt? Har prövat att sluta med medicinen men det fungerar inte. Någon som har liknande upplevelse? Det finns olika saker om stökar tiill det. vilken ålder har du? Vilket kön har du? hur mycket har du pressat din kropp innan... kan du ärligt säga att din kropp kan lita på att du ger den vad den behöver? Du ska ha en rejäl övervikt om det ska mrärkas på en gång Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 12, 2013 Share Posted December 12, 2013 Jag har mellan fem till tio kilo att gå ner. Jag tycker jag äter strikt men kanske ska dra ner på ost och grädde. Äta mer ägg och rent fett. Det kan ju vara så att du och din kropp har olika ååsikter om din idealvikt också. När det är så lite som fattas tror jag hyfsat strikt i kombination med periodisk fasta måste till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caot Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Medeciner kan hämma viktnedgång. Hur mycket övervikt har du och vad äter du. Jag måste äta väldigt strikt lchf men många kan vara väldigt liberala med kolhydrater. Saroten är ju antidepresiv och kan ge viktuppgång. Funkar inte vanliga värktablätter? Nej, tyvärr funkar inte vanliga värktabletter. Har verkligen försökt allt, vill helst inte äta några tabletter alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
caot Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Det kan ju vara så att du och din kropp har olika ååsikter om din idealvikt också. När det är så lite som fattas tror jag hyfsat strikt i kombination med periodisk fasta måste till Tack, ska prova fastedagar upptill Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts