pontusLU Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Hej! Vi är tre studenter på Linnéuniversitetet i Växjö som har utvecklat ett erbjudande för Pågens nyutvecklade lågkolhydrat bröd (Obs. fiktivt erbjudande!). Nu behöver vi er hjälp att testa detta erbjudande genom att svara på vårt frågeformulär. Det tar max 1 minut! https://docs.google.com/forms/d/1QQWlxCDuc8oKF6woC2ptqftfz9eRUzF0dgnBuFVjHdc/viewform Tack på förhand! Pontus Ronny Sebastian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 (Obs. fiktivt erbjudande!). Hoppades ju att detta var på riktigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Hej! Vi är tre studenter på Linnéuniversitetet i Växjö som har utvecklat ett erbjudande för Pågens nyutvecklade lågkolhydrat bröd (Obs. fiktivt erbjudande!). Nu behöver vi er hjälp att testa detta erbjudande genom att svara på vårt frågeformulär. Det tar max 1 minut! https://docs.google.com/forms/d/1QQWlxCDuc8oKF6woC2ptqftfz9eRUzF0dgnBuFVjHdc/viewform Tack på förhand! Pontus Ronny Sebastian Särskrivet och allmänt dåligt språk är första reaktionen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zcorpan Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Är det inte korkat att blanda in frågor på hur de ska marknadsföra brödet i ett sånt här formulär? Att folk påverkas av att en celebritet marknadsför en produkt vet man redan men svaren på formuläret kanske kommer påstå något annat (man vill ju intala sig att man inte påverkas). Det hade ju känts mer relevant med vilka ingredienser man hade velat se och vilka man absolut inte velat ha, tex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kareng Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Vi lågkolhydratare är ett jobbigt släkte . Vi är vana att granska fakta. Och vi är vana vid att företag försöker lura oss. Vid marknadsföring av en produkt (precis som vid all annan kommunikation) gäller "tala till mottagaren på mottagarens villkor". Enkelt uttryckt skiter vi i design. Och vi känner oss lurade av en slogan som lyder "Bakat med kärlek och inte med kolhydrater". Vi gillar fakta och vetenskaplig evidens. Det vi främst vill ha är att innehållet tydligt redovisas, gärna exakt mängd (som inte är så vanligt - oftast redovisas ingredienserna bara i fallande ordning). Det som skulle få oss att köpa brödet är om Pågens med jämna mellanrum skickade brödet på oberoende analyser för att kontrollera kolhydratsmängden. Kan Pågen leva upp till det kan företaget kanske bli mer lönsamt igen. Ärlighet och öppenhet mot sina tilltänkta kunder är fina fisken! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Jag skulle inte köpa lågkolhydratsbröd över huvud taget utan att se fullständig innehållsförteckning. Bara att det överhuvudtaget finns i butikshyllan får mej att bli riktigt misstänksam så mycket lurendrejeri som det finns. Lingongrova var en av mina favoriter när jag åt bröd, men nu smakar den bara riktigt svampigt sötsliskigt, så man ändrar ju ofta preferenser också när man inte är sockerbombad. (Provade nångång i somras när jag hade köpt för hantverkarnas skull) Det jag kan längta efter ibland är den riktigt rena rågsmaken på matbröd ibland, men eftersom jag inte är glutenallergiker kan jag ju köpa mej ett sånt bröd om jag skulle hitta nåt någongång som verkar vad jag är ute efter smakmässigt och som säljs i småportioner så jag slipper köpa en årsförbrukning på en gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Jag håller absolut med om att man behöver veta vad brödet innehåller innan man kan ha en vettig åsikt om det. Innehåller det t.ex. gluten är det inte ett alternativ för mig. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Jag skulle kunna tänka mig köpa ett surdegsbröd som är glutenfritt. Med reducerat kolhydratinnehåll. Då ska jag veta att brödet är syrat ett dygn etc. Brödet ska inte heller innehålla andra tillsatsämnen än salt. Jag har själv bakat ett sånt bröd. Det vägde 1,2 kg. Hade 200 gram rismjöl som främsta kh-källa. Resten var mandel, sesam, kanske lite kokos, fiber husk, solrosfrö, ett par kokta morötter och dylikt. Och syrat över ett dygn från egen rot. Lämpligt för man och barn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Tittade snabbt genom frågorna i enkäten. Jag lämnade den obesvarad eftersom det var fel frågor helt enkelt. Precis som kareng skrev. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Man skulle gärna vilja ha lite mer bakgrundsinfo kring projektet. Låter lite som en designuppgift eller? Det hela är ganska vagt.... Jag lämnade den också obesvarad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Men vi måste ju få veta vad brödet faktiskt innehåller för att vi ska kunna svara på frågorna? Bara för att det är lågkolhydrat behöver det ju inte betyda att det är gluten- och/eller spannmålsfritt, vilket de flesta av oss förespråkar. För övrigt så är det svårt att ta undersökningen seriöst när språket är så pass dåligt (framförallt mycket särskrivningar!) =( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Jag håller med de andra ovan. Vi behöver detaljerad information om brödets innehåll för att kunna utvärdera det. De flesta LCHF:are skulle nog betrakta det som uteslutet om det innehåller spannmål och/eller gluten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts