Sigurdur Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Hej. Jag kan inte längre "klistra in" något som jag kopierat någonstans ifrån. Det händer ingenting nu när jag klickar på "klistra in". Det är så bra att kunna göra det. Har jag kommit åt någon knapp? Hur gör jag för att återställa detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 ...testa ock trycka Ctrl-v i fältet där du skriver inläggen och se om det gör någon skillnad...annars är ju ett standardknep att start a om datorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Nix, inget av det funkar! Fler tips??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Fungerar det på andra ställen, andra forum? Fungerar det att klistra in i typ word eller någon annan texteditor? Fungerar det i en annan webläsare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Standard support frågan: Testat starta om datorn? Du kan även testa gamla varianten på kopiera och klistra in:Ctrl+Ins(ert) = copy.Shift+Ins(ert) = paste. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnetteB Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Det är inte alltid som att det jag kopierar på min dator vill bli inklistrat när jag högerklickar och väljer kopiera har jag märkt, men det funkar om jag markerar texten och håller in tangenterna Ctrl och C på tangenbordet för att kopiera, och sen Ctrl och V för att klistra in... Har du testat det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 1, 2014 Author Share Posted January 1, 2014 Inget av det ovanstående fungerar! Hjälp... Vad katten?Det fungerade ju tidigare, för 1 månad sedan. Inga problem med detta någon annanstans än här i forumet och jag vill gärna kunna använda den funktionen! :angry: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted January 1, 2014 Share Posted January 1, 2014 Det blir lättare att hjälpa till om du anger var du har för dator och operativsystem och vilken webläsare du använder. Lite länkar med frågor från folk som har samma problem som du: http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/d61fb036-baca-4493-9a15-54a8decb1327/copy-and-paste-stops-working-in-windows-8?forum=w8itprogeneral https://support.mozilla.org/en-US/questions/967835 En lämplig felsökningsrutin kan vara: 1. googla på problemet (helst på engelska, det ger fler träffar) 2. testa annan webläsare. 3. försöka ringa in problemet lite mer (vilka programvaror funkar det inte med och när funkar det). 4. fundera på om problemet uppstod i samband med en uppgradering av operativsystem/program 5. tömma history 6. stänga ner alla program (quit) och starta upp bara webläsaren. 7. starta om datorn. Själv har jag egna klippa/klistra-problem när jag ska klistra in från webläsaren eller en pdf till powerpoint. Jag kan dock alltid klistra in i ett word-dokument, och även kopiera därifrån, så jag får nu göra mina copy/paste i två steg, via en wordfil (tydligen ett vanligt sätt att lösa den här typen av problem ser jag när jag googlar) Problemet uppstår bara ibland. Jag misstänker att det kan vara ett minnesproblem i microsoft office för mac. Jag får väl gå över till keynote. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 2, 2014 Author Share Posted January 2, 2014 Oj, oj, jag som kan zilch om datorer... ännu värre är det med fackspråk på engelska. Ett annat problem som uppstått nu i dagarna är att jag inte kan citera eller "svara" på andras inlägg - i vanliga fall så citeras ju kommentaren med namn direkt vilket är bra så att det framgår vilken kommentar jag svarat på. Datorn är en Samsung, operativsystemet är windows (exakt vad vet jag inte och inte hur man kollar det heller, tjena), Internet Explorer, senaste. Jag har inte ändrat eller installerat något nyligen. Ingen aning. Däremot apropå datatrubbel så får jag "blue screen" ibland med omstart som följd och har så fått 5-6 ggr senaste månaden när jag försökt kolla på YT (inte varje gång) med en skylt som säger att det är något galet med grafikdrivrutinen. Någon som kan? Kopiera till och från Word funkar inte heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ganymedes Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Om ingen annan kommer med något förslag så tycker jag det låter som att det bästa du kan göra är att lämna den till någon som kan datorer, bekant eller verkstad. Det verkar ju vara något knas med datamaskinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Fast idag har inte jag heller kunnat göra det, så länge jag hade Explorer öppet. Däremot med Google crome funkar det. (Jag använder bägge på jobbdatorn för vissa program funkar inte med den ena och vice versa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flott Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Fast idag har inte jag heller kunnat göra det, så länge jag hade Explorer öppet. Däremot med Google crome funkar det. (Jag använder bägge på jobbdatorn för vissa program funkar inte med den ena och vice versa) Jag har samma erfarenhet. Funkar enbart att kopiera om jag använder Google Chrome. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Funkar inte för mig med Internet Explorer 8. Ska testa med Internet Explorer 11 imorron och se om det går bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Nix, funkar ej med Internet Explorer 11 heller. Varken med Ctrl + V eller Inklistringsfunktionen i den fullständiga editorn. Har man helt enkelt struntat i att anpassa till Explorer ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Det verkar vara en bugg. Hela Internet Explorer är en bugg! Skämt åt sido. Jag håller med om att det är dåligt att det inte fungerar! Det finns en någorlunda OK work around: 1.Klicka på lilla fyrkantiga symbolen högst upp till vänster i editorn "BBkodläge". 2. Sen kan du klistra in. 3. Klicka på "BBkodläge" igen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahavia Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Inklistrat:1.Klicka på lilla fyrkantiga symbolen högst upp till vänster i editorn "BBkodläge".Funkar! Även med IE8 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Borde vara skottpengar på IE8 säger jag som webbutvecklare hehe. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts