Leopold Roos Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Hej. Jag och ett gäng kompisar ska på LCHF kryssningen den 12e april. Verkar bli många intressesanta föreläsare. Ska ni på det? Info på kolhydrater i fokus och Tallinks info. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag kommer. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matte_a Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag ska med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag är så sugen på att åka, men har nog svårt att få med mig sällskap. I min bekantskapskrets är jag nämligen den enda som äter/har intresse av lågkolhydratkost. Är det någon som har planer på att kasta loss helt solo? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Jag åkte själv förra gången och det var verkligen svårt att få kontakt med någon trots jag inte alls är blyg. En kille på en färja utan kompisar med sig måste vara läskig och inte ha kompisar annars heller - fick jag höra . 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Hoppsan! Är lchf:are så osociala? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 4, 2013 Author Share Posted January 4, 2013 Nja var väl mer att jag var "ung" och kille. Var få unga där och äldre tror väl inte de vill prata med en . Unga tjejer går folk fram till. Så det gäller att själv som kille ta kontakt.Var väl värre på resten av färjan som inte var LCHF. Där ska man inte vara själv .Jag tog kontakt en 5-10 gånger (ink LCHFare) men gav upp efter många konstiga blickar. Fick dansa själv på dansgolvet hehe. Trodde det skulle räcka att vara modig. Men man får ljuga nästa gång, ja jag har mina kompisar här någonstans. Ena mådde inte bra . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin20 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Nu finns det två nya trådar på Kolhydrater ifokus. En för dig som vill dela hytt med en eller flera och en tråd för er som inte känner nån, vill ha egen hytt, men söker kontakt. Att dela bord på kvällen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag ska boka min resa på måndag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Fler som ska med? I min grupp verkar vi bli minst 5st. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 jaså? Inte så många unga? :/ hehe.. Jag och en vän vill verkligen åka på den! vi är ju 20 år... men verkar endå kul!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Vore kanonintressant men vill ju ej åka själv:( fegis som jag är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Verkar sjukt kul med denna resa!! Undrar bara är det några lite yngre som åker med? Menar inte att folk behöver vara just 20 men tänker typ så inte det bara är 50 plus och att man känner sig lite out siders hehe.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Nu har jag missat nåt var och när går denna resa av stapeln?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Nu har jag missat nåt var och när går denna resa av stapeln?? Oj förlåt det står ju ibörjan... Verkar jujättekul men att dra själv hm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Här står det om att dela hytt om man vill:http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/50e70836d4ebea4fc300f5ed-dela-hytt-pa-2013-ars-varkryssning?discussions-1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Så, bokat och klart! Som jag skrev på KiF så kommer jag ta bilen upp från Norrköping och som det ser ut nu så är det bara jag så vill någon åka med så är det bara att hojta till. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 7, 2013 Share Posted January 7, 2013 Om jag bara visste hur jag jobbar... Vill! Och jag är också ensam men det går nog bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 7, 2013 Author Share Posted January 7, 2013 Tommy: Jag bor i Nyköping - kanske kan hänga med en bit? Vet dock inte riktigt än hur många vi blir i gruppen men de flesta av de bor i Sthlm o kan ta sig dit själva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steevel Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Hur fungerar betalning vid telefonbokning? Intresserad av att följa med men inte att lämna ut kortuppgifter via telefon, om nu så skulle vara fallet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 <blockquote class='ipsBlockquote'data-author="steevel" data-cid="4608" data-time="1357642402"><p> Hur fungerar betalning vid telefonbokning? Intresserad av att följa med men inte att lämna ut kortuppgifter via telefon, om nu så skulle vara fallet.</p></blockquote> Jag telefonbokade, och fick ett mejl med OCR-nummer, och det som behövdes, behövde inte köra någon kortbetalning via nätet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 ...eller lämna ut kortuppgifter per telefon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steevel Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag telefonbokade, och fick ett mejl med OCR-nummer, och det som behövdes, behövde inte köra någon kortbetalning via nätet. Perfekt, då försöker jag slänga iväg en bokning i morgon. Jag åker ensam så är det fler ensamma själar som vill åka så har ni minst en person att umgås och prata med! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 8, 2013 Share Posted January 8, 2013 Jag fick också mail med OCR och bankgiro att betala till. Smidigt... Leo: Visst går det stanna i Felköping och plocka upp dig... Vi kan ju PM:as när det närmar sig... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted January 8, 2013 Author Share Posted January 8, 2013 Va vad är det för fel på Nyköping? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strutfus Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Jag skulle ochså vilja, någon från Göteborg som tänker åka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Fixat ledigt! Vi ses... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Dum fråga och kanske fel forum men ni som begriper kanske kan svara... Datum är 12/4 vilket är en fredag. Jag får dock till att båten går 11/4, annars kan den ju aldrig vara i Åbo 7 på fredag. Tänker jag rätt då? "Tider: avgång 19.30 från Stockholm, ankomst Åbo 07.00 fredagavgång 08.15 Åbo, ankomst Stockholm 18.15 lördag" Det var tydligen jag som var dum och inte kan läsa. Båten avgår fredag såklart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majoren Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Jag och min sambo ska försöka komma med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majoren Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Dum fråga och kanske fel forum men ni som begriper kanske kan svara... Datum är 12/4 vilket är en fredag. Jag får dock till att båten går 11/4, annars kan den ju aldrig vara i Åbo 7 på fredag. Tänker jag rätt då? "Tider: avgång 19.30 från Stockholm, ankomst Åbo 07.00 fredag avgång 08.15 Åbo, ankomst Stockholm 18.15 lördag" Det var tydligen jag som var dum och inte kan läsa. Båten avgår fredag såklart. Du hade bara otur när du tänkte! ;-) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 När är sista anmälningsdagen någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Skulle gärna hänga med, om det finns någon chans att komma hem till Göteborg på lördag kväll (förutom Swebus nattbuss). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LenaK Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Vore kanonintressant men vill ju ej åka själv:( fegis som jag är. Hej Fegis ;-) Klart du ska med! Vi åker från norra Skåne och kan åka över Växjö. Hytt delar vi inte med dig men för övrigt ska vi inte lämna dig i sticket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraForsberg Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Hej på er! Jag vill så gärna åka men har än sålänge ingen att åka med. Börjar bli lite orolig! Speciellt när man hör om skräckexempel då någon skrev att han blev ensam då han åkte själv.. Jag vet inte! Samtidigt är det ju coolt att utmana sig själv och våga lite! Kanske träffar fler om jag åker ensam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SaraForsberg Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Jag skulle ochså vilja, någon från Göteborg som tänker åka? Jag åker från Borås så jag åker nog via Gbg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Finns det någon som har har plats för två Tjejer i någon bil ifrån Göteborg? blir lite krångligt med tåg och allt. Bättre med sam åkning (y) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted February 12, 2013 Author Share Posted February 12, 2013 Heh tjejer har som sagt nog inte nåt problem att vara själva. Folk söker kontakt med dem. Och nu vet nog många om det jag sagt och blir mer utåt denna resa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Jag - visserligen tjej, 50+ - har varit med på tre kryssningar, och jag reste ensam varje gång. Men jag hade ju mina hyttkompisar (som jag aldrig träffat innan), och det var lätt att börja prata med folk; det var ju bara att börja prata mat och erfarenheter, vid matbordet, utanför föreläsningslokalen, vid dansgolvet... Dessutom "kände" jag ju folk från kolhydrater.ifokus, och det är väl ungefär samma som att känna någon här. Och jag har alltid haft trevligt tillsammans med lchf-are, på träffar, kryssningar, camping... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matte_a Posted March 30, 2013 Share Posted March 30, 2013 Jag trodde jag skulle få med mig några kompisar men icke... de vägrar inse att kolhydratens tid är över. Med andra ord så reser jag själv och är det någon som har plats över vid något bord till middagen för en trevlig gymnasielärare så hugger jag gärna den. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnutt Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Jag insåg just att jag kommer kliva av båten när ni andra kliver på - jag åker på en rockkryssning med samma båt dagen innan. Synd att jag inte har möjlighet att åka med en runda till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted March 31, 2013 Share Posted March 31, 2013 Jag vart jäkligt sugen på att åka! Har inte sett denna tråden och visste inte om kryssningen! Vaket! Borde finnas plåtar kvar! Tips: Ni som åker ensamma, om en av er startar en tråd här för er som åker just ensamma, så kan ni kommunicera där innan ni går på båten, och sedan träffas upp... Fasiken, vill verkligen inte missa detta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted April 1, 2013 Author Share Posted April 1, 2013 Tror det finns platser kvar trots över 300 har anmält.BTW, ni som ska med får gärna visa upp er i denna tråd:http://forum.kostdoktorn.se/topic/1685-hur-ser-du-ut-hj%C3%A4lp-till-lchf-kryssningen/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
steevel Posted April 6, 2013 Share Posted April 6, 2013 Hittar ingen info om huruvida det finns gym på båten, någon som vet om så är fallet? I värsta fall får jag väl springa omkring på båten och leta tunga saker att flytta på. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
matte_a Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Bra start på föreläsningsdagen, mycket intressant om LCHF rörelens uppkomst, vetenskap och annat nyttigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Åh, det hade varit toppen att åka med. Privata bestyr som födelsedagdfirande och annat stod emellertid ivägen just denna helg. Ser fram emot nästa år! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts