Jump to content

LCHF kryssning!

Leopold Roos

Recommended Posts

Nja var väl mer att jag var "ung" och kille. Var få unga där och äldre tror väl inte de vill prata med en :P. Unga tjejer går folk fram till. Så det gäller att själv som kille ta kontakt.
Var väl värre på resten av färjan som inte var LCHF. Där ska man inte vara själv :P.

Jag tog kontakt en 5-10 gånger (ink LCHFare) men gav upp efter många konstiga blickar. :P Fick dansa själv på dansgolvet hehe. Trodde det skulle räcka att vara modig. Men man får ljuga nästa gång, ja jag har mina kompisar här någonstans. Ena mådde inte bra :P.

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="steevel" data-cid="4608" data-time="1357642402"><p>

Hur fungerar betalning vid telefonbokning? Intresserad av att följa med men inte att lämna ut kortuppgifter via telefon, om nu så skulle vara fallet.</p></blockquote>

Jag telefonbokade, och fick ett mejl med OCR-nummer, och det som behövdes, behövde inte köra någon kortbetalning via nätet.

Jag telefonbokade, och fick ett mejl med OCR-nummer, och det som behövdes, behövde inte köra någon kortbetalning via nätet.

Perfekt, då försöker jag slänga iväg en bokning i morgon. Jag åker ensam så är det fler ensamma själar som vill åka så har ni minst en person att umgås och prata med! :-)

Dum fråga och kanske fel forum men ni som begriper kanske kan svara... Datum är 12/4 vilket är en fredag. Jag får dock till att båten går 11/4, annars kan den ju aldrig vara i Åbo 7 på fredag. Tänker jag rätt då?

"Tider: avgång 19.30 från Stockholm, ankomst Åbo 07.00 fredag
avgång 08.15 Åbo, ankomst Stockholm 18.15 lördag"

Det var tydligen jag som var dum och inte kan läsa. Båten avgår fredag såklart. 

• 4 weeks later...

Dum fråga och kanske fel forum men ni som begriper kanske kan svara... Datum är 12/4 vilket är en fredag. Jag får dock till att båten går 11/4, annars kan den ju aldrig vara i Åbo 7 på fredag. Tänker jag rätt då?

"Tider: avgång 19.30 från Stockholm, ankomst Åbo 07.00 fredag

avgång 08.15 Åbo, ankomst Stockholm 18.15 lördag"

Det var tydligen jag som var dum och inte kan läsa. Båten avgår fredag såklart. 

Du hade bara otur när du tänkte! ;-)

• Like 2

Hej på er! Jag vill så gärna åka men har än sålänge ingen att åka med. Börjar bli lite orolig! Speciellt när man hör om skräckexempel då någon skrev att han blev ensam då han åkte själv.. Jag vet inte! Samtidigt är det ju coolt att utmana sig själv och våga lite! Kanske träffar fler om jag åker ensam!

Jag - visserligen tjej, 50+ - har varit med på tre kryssningar, och jag reste ensam varje gång. Men jag hade ju mina hyttkompisar (som jag aldrig träffat innan), och det var lätt att börja prata med folk; det var ju bara att börja prata mat och erfarenheter, vid matbordet, utanför föreläsningslokalen, vid dansgolvet... Dessutom "kände" jag ju folk från kolhydrater.ifokus, och det är väl ungefär samma som att känna någon här. Och jag har alltid haft trevligt tillsammans med lchf-are, på träffar, kryssningar, camping...

• 1 month later...

Jag trodde jag skulle få med mig några kompisar men icke... de vägrar inse att kolhydratens tid är över. Med andra ord så reser jag själv och är det någon som har plats över vid något bord till middagen för en trevlig gymnasielärare så hugger jag gärna den. :-)

Jag vart jäkligt sugen på att åka! Har inte sett denna tråden och visste inte om kryssningen! Vaket! Borde finnas plåtar kvar!

Tips: Ni som åker ensamma, om en av er startar en tråd här för er som åker just ensamma, så kan ni kommunicera där innan ni går på båten, och sedan träffas upp... :)

Fasiken, vill verkligen inte missa detta!