Jump to content

Minskad brödförsäljning

Syster

Recommended Posts

hmmmm ..... synd om de bagerierna som blir arbetslösa ..
Men tyvärr kan inte delta i att de ska få behålla sina jobb -
Mest irriterad över all matreklam som kommer hem i lådan ....
De mesta är sånt man inte vill stoppa i käften , tugga å svälja ju !!
Halvfabb - helfabb , snabbt enkelt fullt me tillsatser , socker å gu vet va !!

• Like 2

hmmmm ..... synd om de bagerierna som blir arbetslösa ..

Men tyvärr kan inte delta i att de ska få behålla sina jobb -

Mest irriterad över all matreklam som kommer hem i lådan ....

De mesta är sånt man inte vill stoppa i käften , tugga å svälja ju !!

Halvfabb - helfabb , snabbt enkelt fullt me tillsatser , socker å gu vet va !!

Du får göra som Uppsalas suraste gubbe som har det här på dörren:

Ingen reklam

Inga annonsblad

Ingen samhällsinfo

Ingen kyrkinformation

Inga gratistidningar

Tack!

:D 

• Like 2

Nyfiken, du la dig inte i samtalet? :)

Jo då, jag la mig i, men jag hade inte så mycket att tillföra då de var väl medvetna om att bröd inte är nyttigt, att allt fler blir medvetna om det och tänker på sin hälsa, och att bröd i många fall innehåller en massa tillsatser och onyttigt gluten.

Är faktiskt skeptisk till att de äter detta bröd själva, med tanke på hur samtalet mynnade ut i en bekymrad rynka mellan ögonbrynen men ett konstaterande om att "människor blir klokare" :) (en känsla bara).

• Like 3

Jag önskar affärerna kunda ta in bättre glutenfritt bröd istället. I stockholm finns ett glutenfritt bageri (FriendofAdam) men det är skitsvårt att hitta deras grejer i affären. Och sempers et al's produkter är skit.

Byta pest mot kolera? Varken William Davis eller Perlmutter verkar ju se de glutenfria mjölet som något alternativ. Men de hade kanske trotts de höga GI´t varit bättre? Men jag hade gärna sätt lite mer frö och nötbröd i butikerna.

Byta pest mot kolera? Varken William Davis eller Perlmutter verkar ju se de glutenfria mjölet som något alternativ. Men de hade kanske trotts de höga GI´t varit bättre? Men jag hade gärna sätt lite mer frö och nötbröd i butikerna.

Jag vet inte vad du menar med glutenfritt mjöl? Bröden från friendsofadams är gjorda på nötmjöl, rismjöl och nyponmjöl samt hela nötter. Jag tror dom har ett havrebröd också. Dom "vanliga" glutenfria bröden smakar tydligen inte gott alls. Det finns ju många som tål lite mer kolhydrater men som kan tänka sig äta glutenfritt.

Jag vet inte vad du menar med glutenfritt mjöl? Bröden från friendsofadams är gjorda på nötmjöl, rismjöl och nyponmjöl samt hela nötter. Jag tror dom har ett havrebröd också. Dom "vanliga" glutenfria bröden smakar tydligen inte gott alls. Det finns ju många som tål lite mer kolhydrater men som kan tänka sig äta glutenfritt.

Just det, om man någon gång vill äta bröd så är det ju bra att det finns ett glutenfritt alternativ som smakar bra. Deras kardemummamuffins är för övrigt ohyggligt goda – ingen bismak av "ersättningsprodukt".   ;)  (Passar förstås absolut inte för den som vill minimera kolhydraterna!)

• Like 2

ah, då missuppfattade jag dig :) Trodde du menade sådana glutenfria mjöler baserade på vetestärkelse (Finax, Semper, fast att du då hade velat haft bättre kvalitéer på dem). Kände inte till friendofadam. Då är vi på samma spår :)

Just det, om man någon gång vill äta bröd så är det ju bra att det finns ett glutenfritt alternativ som smakar bra. Deras kardemummamuffins är för övrigt ohyggligt goda – ingen bismak av "ersättningsprodukt".   ;)  (Passar förstås absolut inte för den som vill minimera kolhydraterna!)

Tack för tipset. Funderar på att ge min pappa en smakprov av deras sortiment i julklapp.