Popular Post Syster Posted December 17, 2013 Popular Post Share Posted December 17, 2013 När jag var och handlade idag, så hittade jag personalen mycket frågande och konfunderad vid brödhyllorna Brödförsäljningen minskar, och det drastiskt Tydligen så har försäljningen dalat hela hösten, och det spelar ingen roll hur de minskar beställningarna från leverantörerna så får en massa bröd kasseras. Är detta en genomgående trend i hela landet tro... Tråkigt för handlarna som får kasta varor...men bättre brödlös än rådlös...eller hur var det nu... 17 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Den här bilden från DI fanns i september på Kostdoktorn: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jala Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Vi får hoppas att det är en trend i hela landet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Vet inte vad jag ska tycka. Bra för hälsan? Ja. självfallet. Men Sverige behöver inte mer arbetslösa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Vet inte vad jag ska tycka. Bra för hälsan? Ja. självfallet. Men Sverige behöver inte mer arbetslösa. Det tror jag inte vi behöver vara rädda för. När folk köper mindre bröd, köper de mer av något annat. Då blir det fler arbetstillfällen där i stället. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Det tror jag inte vi behöver vara rädda för. När folk köper mindre bröd, köper de mer av något annat. Då blir det fler arbetstillfällen där i stället. Skicka mig till ett ställe som behöver folk då 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Vet inte vad jag ska tycka. Bra för hälsan? Ja. självfallet. Men Sverige behöver inte mer arbetslösa. "Den enes död, den andres....smör"? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pingvin Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Inte förvånad. Har aldrig sett så mycket bröd på rea på ICA som senaste året. Och det är inte lite mängder med bröd heller! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Det går åt rätt håll tycker jag, fast med babysteg men alla vet ju att babisar växer fort 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 När jag var och handlade idag, så hittade jag personalen mycket frågande och konfunderad vid brödhyllorna Brödförsäljningen minskar, och det drastiskt Nyfiken, du la dig inte i samtalet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazzi Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 hmmmm ..... synd om de bagerierna som blir arbetslösa ..Men tyvärr kan inte delta i att de ska få behålla sina jobb -Mest irriterad över all matreklam som kommer hem i lådan ....De mesta är sånt man inte vill stoppa i käften , tugga å svälja ju !!Halvfabb - helfabb , snabbt enkelt fullt me tillsatser , socker å gu vet va !! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 hmmmm ..... synd om de bagerierna som blir arbetslösa .. Men tyvärr kan inte delta i att de ska få behålla sina jobb - Mest irriterad över all matreklam som kommer hem i lådan .... De mesta är sånt man inte vill stoppa i käften , tugga å svälja ju !! Halvfabb - helfabb , snabbt enkelt fullt me tillsatser , socker å gu vet va !! Du får göra som Uppsalas suraste gubbe som har det här på dörren: Ingen reklam Inga annonsblad Ingen samhällsinfo Ingen kyrkinformation Inga gratistidningar Tack! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bob Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Hah! Vilken amatör! "Endast addresserad post" täcker allt skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Nyfiken, du la dig inte i samtalet? Jo då, jag la mig i, men jag hade inte så mycket att tillföra då de var väl medvetna om att bröd inte är nyttigt, att allt fler blir medvetna om det och tänker på sin hälsa, och att bröd i många fall innehåller en massa tillsatser och onyttigt gluten. Är faktiskt skeptisk till att de äter detta bröd själva, med tanke på hur samtalet mynnade ut i en bekymrad rynka mellan ögonbrynen men ett konstaterande om att "människor blir klokare" (en känsla bara). 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Jag önskar affärerna kunda ta in bättre glutenfritt bröd istället. I stockholm finns ett glutenfritt bageri (FriendofAdam) men det är skitsvårt att hitta deras grejer i affären. Och sempers et al's produkter är skit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jag önskar affärerna kunda ta in bättre glutenfritt bröd istället. I stockholm finns ett glutenfritt bageri (FriendofAdam) men det är skitsvårt att hitta deras grejer i affären. Och sempers et al's produkter är skit. Byta pest mot kolera? Varken William Davis eller Perlmutter verkar ju se de glutenfria mjölet som något alternativ. Men de hade kanske trotts de höga GI´t varit bättre? Men jag hade gärna sätt lite mer frö och nötbröd i butikerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 En annan intressant iakttagelse är att CarbZones bröd försvann rätt kvickt från min lokala Willys. Detta faktiskt Innan KD´s uppmärksammade felmärkningshistoria. Finns det kvar hos era butiker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 En annan intressant iakttagelse är att CarbZones bröd försvann rätt kvickt från min lokala Willys. Detta faktiskt Innan KD´s uppmärksammade felmärkningshistoria. Finns det kvar hos era butiker? Nix. Borta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Byta pest mot kolera? Varken William Davis eller Perlmutter verkar ju se de glutenfria mjölet som något alternativ. Men de hade kanske trotts de höga GI´t varit bättre? Men jag hade gärna sätt lite mer frö och nötbröd i butikerna. Jag vet inte vad du menar med glutenfritt mjöl? Bröden från friendsofadams är gjorda på nötmjöl, rismjöl och nyponmjöl samt hela nötter. Jag tror dom har ett havrebröd också. Dom "vanliga" glutenfria bröden smakar tydligen inte gott alls. Det finns ju många som tål lite mer kolhydrater men som kan tänka sig äta glutenfritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jag vet inte vad du menar med glutenfritt mjöl? Bröden från friendsofadams är gjorda på nötmjöl, rismjöl och nyponmjöl samt hela nötter. Jag tror dom har ett havrebröd också. Dom "vanliga" glutenfria bröden smakar tydligen inte gott alls. Det finns ju många som tål lite mer kolhydrater men som kan tänka sig äta glutenfritt. Just det, om man någon gång vill äta bröd så är det ju bra att det finns ett glutenfritt alternativ som smakar bra. Deras kardemummamuffins är för övrigt ohyggligt goda – ingen bismak av "ersättningsprodukt". (Passar förstås absolut inte för den som vill minimera kolhydraterna!) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jag vet inte vad du menar med glutenfritt mjöl? Bröden från friendsofadams är gjorda på nötmjöl, rismjöl och nyponmjöl samt hela nötter. Jag tror dom har ett havrebröd också. Dom "vanliga" glutenfria bröden smakar tydligen inte gott alls. Det finns ju många som tål lite mer kolhydrater men som kan tänka sig äta glutenfritt. ah, då missuppfattade jag dig Trodde du menade sådana glutenfria mjöler baserade på vetestärkelse (Finax, Semper, fast att du då hade velat haft bättre kvalitéer på dem). Kände inte till friendofadam. Då är vi på samma spår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Nix. Borta! Intressant. På din Willys eller ICA, eller båda? Det går nog lite knackigt för Carbzone.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Just det, om man någon gång vill äta bröd så är det ju bra att det finns ett glutenfritt alternativ som smakar bra. Deras kardemummamuffins är för övrigt ohyggligt goda – ingen bismak av "ersättningsprodukt". (Passar förstås absolut inte för den som vill minimera kolhydraterna!) Tack för tipset. Funderar på att ge min pappa en smakprov av deras sortiment i julklapp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malin303 Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Intressant. På din Willys eller ICA, eller båda? Det går nog lite knackigt för Carbzone.... ICA. Har inte kollat Willys. Jo, det känns som att det kan bli svårt för dem att komma igen.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts