kareng Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 I Coops medlemsblad i Stockholm går det att läsa om hur det gick efter larmet om sambandet mellan aspartam och hjärntumör för ett antal år sedan. Skönt att höra nu att det inte, många år senare, går att se något sådant. Se sidan 3 i PDFen: http://www.konsumentforeningenstockholm.se/Global/Medlem_Stockholm/MS%20som%20pdf/2013/MS_nr_12_2013.pdf Själv tycker jag att syntetiska sötningsmedel är ganska läskigt, men föredrar det framför socker om jag vill äta eller dricka något sött. Jag är ingen storkonsument men tänker dricka lite julmust light nu till julen. Sedan är jag mycket väl medveten om att sötningsmedel kan ställa till med andra problem för en del. Jag tror inte att sötningsmedel är nyttigt . 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copecca Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 De har väl godkänt det inom EUs regler med eller ..tycker jag läste om det nånstans. Själv använder jag bara Stevia om jag vill ha något sötaktigt men det är ju så sällan numera att saknar inte det heller alls. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts