kareng Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Det finns ett program på svt play som ska handla om stenålderskost som går att se i 13 dagar till. Jag har själv inte hunnit se det än. Ville bara tipsa! http://www.svtplay.se/video/1684925/del-1 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Tysk produktion, 43 min. Bra program, ger en bra enklare överblick över paleo-livsstilen, man får bland annat följa Staffan Linderberg. Intressantast var inslagen kring allergier och immunsystemet, bristen på nyttiga parasiter och mikrober i våra tarmar (läckande tarm?). Den beskrivs som "del 1" så man undrar ju om de finns fler delar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 Jag såg det igår, på Kunskapskanalen. En amerikan, 73 år, som var ute och sprang mycket i öknen, och som åt paleo. Staffan Lindeberg visade en shoppingrunda i matbutiken: kött/fisk, frukt och grönt (mycket kolhydrater), men inte spannmål, socker och mejerier. Någon tysk forskare angående allergier; tillskott av parasiter kanske hjälpte ("parasitär immunmodulator" tror jag ordet var; lät så tjusigt..) - men inget om kosten där. Och lite grann om barfotalöpning. Det skulle vara ett program idag (kunskapskanalen) om "maten som gör dig fet". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts