Jump to content

Stoppa viktnedgång

lillamy

Recommended Posts

Undrar över en sak och skulle vilja ha råd av expertisen. Har ätit lchf de senaste 11 månader och gått ner c.a 6kg, har inte varit direkt överviktig, lite rund kanske. Har motionerat sedan mars 5-6 ggr i veckan c.a en timme per gång, varannan gång jogging /promenader, inte för att gå ner i vikt utan mer för att få upp flåset och det har jag verkligen lyckats med. Men nu till min fråga, hur göra att inte tappa mer vikt ? Äta mer kolisar så klart men hur nyttigt är det om jag äter lchf övrigt? Tillägga bör att jag äter dagligen mjölkprodukter som ost, keso,creme fraiche,vispgrädde mm. Motionera vill jag absolut inte sluta med. Ngn snäll här som vill ge mig goda råd.Tack på förhand.

Vill du hålla dig till LCHF-kosten men sluta gå ner i vikt är det kanske inte så optimalt att äta mer kolhydrater. Däremot kan du äta mer fett. Anledningen till varför du går ner i vikt är att du ligger på kaloriunderskott. För att sluta gå ner i vikt behöver du således äta mer kalorier. Så... mer fett helt enkelt!

• Like 2

Vill du hålla dig till LCHF-kosten men sluta gå ner i vikt är det kanske inte så optimalt att äta mer kolhydrater. Däremot kan du äta mer fett. Anledningen till varför du går ner i vikt är att du ligger på kaloriunderskott. För att sluta gå ner i vikt behöver du således äta mer kalorier. Så... mer fett helt enkelt!

Tack för ditt svar men har jag fattat allt fel för jag trodde att fett bränner fett, dvs om jag nu äter mera fett så bränner jag mera av mina fettdepåer och går ner ännu mer. Äter massa fett redan, frågan är om jag klarar av att äta mer.Jag skulle kunna gå ner fem kilo till om jag ville ha ”idealvikt” men vill inte det då jag inte är ungdom längre. Känner redan nu att skinnet hänger inte med viktnedgången synnerhet i ansiktet.

Har kämpat med att bli av med några extrakilon och det hände ingenting när jag bara åt lchf men när jag började röra på mig så började min viktras nästan med en gång. Jag äter nötter ,bär ,choklad och även ekologiskt rågbröd flera gånger i veckan plus ngn frukt . Har hört att man inte kan gå ner i vikt med motion men det är precis det jag gör.

• Like 1

För mig har det funkat att fortsätta på precis samma sätt som fick mig att gå ner 22 kilo. Det jag upptäckt är att jag nu blivit mer hungrig och därmed äter lite mer. Så min kropp styr det där helt själv när jag inte sabbar dess system med en massa kolhydrater :-)

• Like 2