Jump to content

Härligt budskap från Tom Naughton - Föreläsning

Jäderås

Recommended Posts

Tom Naughton (Filmen: Fathead) är så härlig att lyssna på. Det är visserligen det vanliga budskapet, historik kring tallriksmodellen/Ancel Keys, övertron till observationsstudier, lowcarb osv. Men det sköna med föreläsningen är den positiva framtiden han målar upp. Massans visdom och kunskapsspridning om vad som faktiskt skapar god hälsa - kommer vinna över vad de så kallade experterna igen och igen försöker tvinga på oss.

"Diet, Health and the Wisdom of Crowds"

http://www.youtube.com/watch?v=KzPnnDDCIjo&list=PLZvITiygC4Ta3xB9k6-fW9GFZ5x3nwWXU (Eng, 44 min, publicerad 17 dec 2013)

• Like 4

Tom Naughton (Filmen: Fathead) är så härlig att lyssna på. Det är visserligen det vanliga budskapet, historik kring tallriksmodellen/Ancel Keys, övertron till observationsstudier, lowcarb osv. Men det sköna med föreläsningen är den positiva framtiden han målar upp. Massans visdom och kunskapsspridning om vad som faktiskt skapar god hälsa - kommer vinna över vad de så kallade experterna igen och igen försöker tvinga på oss.

"Diet, Health and the Wisdom of Crowds"

http://www.youtube.com/watch?v=KzPnnDDCIjo&list=PLZvITiygC4Ta3xB9k6-fW9GFZ5x3nwWXU (Eng, 44 min, publicerad 17 dec 2013)

Mycket bra länk. Det behövs verkligen ett bibliotek här i forumet så att vi kan hitta den senaste informationen kring low carb.

Blev full i skratt när jag läste ett annat inlägg av dig, att du svepte Docs alla videor när du gick över till LCHF. Det gjorde jag med och var helt övertygade om att jag skulle döda både mig och min man med den nya kosthållningen  :D, kanske inom så kort tidrymd som några veckor  :unsure: . Men så har det inte blivit, vi är båda ca 12 kg lättare och mår alldeles utmärkt. Vilken tur att det gick att läsa så mycket av alla kloka medmänniskor som engagerat sig för att normalisera kosten. Detta är globalisering när den fungerar på riktigt!

• Like 5

Japp! Ett bibliotek med föreläsningar. Är det på gång...någon ansvarig? :) Hade varit bra med ett där man även kan tipsa/rada upp bra faktaböcker och filmer/dokumentärer. Det finns ju massa bra tips i trådar men de är ju väldigt utspridda och kan vara svåra att hitta. Grattis till era -12 kg men framför allt grattis till bättre hälsa! Jag är överlag ganska skeptisk till ny trender men efter att ha läst matrevolutionen fick jag ihop alla pusselbitar som saknades när jag läste näringslära för några år sedan. Så jag köpte allt med hull och hår, i princip direkt. Du vet...nyfrälst ;)

• Like 4