AnnikaJ Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Lakrits är gott, det har jag alltid tyckt . Så jag prövade ett recept med lakritsfudge och fudgen var fantastiskt god så jag smällde i mej den på två dygn. Plötsligt upptäckte jag att mina ben var väldigt svullna! Då jag vägde mej hade jag gått upp fyra kg. Självklart blev jag förvånad eftersom jag numera är viktstabil. Då jag inte kände mej bra så kollade jag mitt blodtryck, och det hade stigit rejält. Hjärtrytmen var inte heller stabil. Då kom jag ihåg vad jag läst om lakrits, och förträngt! Efter några dar klingade symtomen av och vikten normaliserades. Jag vet numera att har man ett förhöjt blodtryck måste man vara försiktig just med lakrits. Så gör inte som jag gjorde!! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Lakrits är gott, det har jag alltid tyckt . Så jag prövade ett recept med lakritsfudge och fudgen var fantastiskt god så jag smällde i mej den på två dygn. Plötsligt upptäckte jag att mina ben var väldigt svullna! Då jag vägde mej hade jag gått upp fyra kg. Självklart blev jag förvånad eftersom jag numera är viktstabil. Då jag inte kände mej bra så kollade jag mitt blodtryck, och det hade stigit rejält. Hjärtrytmen var inte heller stabil. Då kom jag ihåg vad jag läst om lakrits, och förträngt! Efter några dar klingade symtomen av och vikten normaliserades. Jag vet numera att har man ett förhöjt blodtryck måste man vara försiktig just med lakrits. Så gör inte som jag gjorde!! Vi har haft upp det i flera trådar. En kombination som är direkt livsfarlig är visst LCHF, lakrits och alkohol tillsammans. Dom skrev högintensiv motion också men det kombinerar man ju sällan med alkohol men det kanske räcker med dom andra två plus motionen också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Hur får man ihop fudge med LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Hur får man ihop fudge med LCHF? Grundrecept fudge 16-20 bitar 2 dl grädde 50 g smör 2 msk sukrin Accepterar man sötningsmedel kan det fungera. Hittade detta när jag googlade runt efter din fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaJ Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Jag använde sötningsmedel och lite mörk choklad! Du hittar receptet på Choklad och lakritsfudge.. Jag vågar tyvärr inte göra godis med lakrits mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Använde du lakrits med vetemjöl i ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted December 20, 2013 Share Posted December 20, 2013 Använde du lakrits med vetemjöl i ? Vaffö då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaJ Posted December 20, 2013 Author Share Posted December 20, 2013 Nej, jag använde lakritspulver! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts