Jump to content

Det bästa med julen är...

Majabella

Recommended Posts

Jag tycker att det bästa med julen är att nästan alla blir lite lågkolhydratätare (förutom allt godis då) och man kan utan att speciellt utmärka sig dra i sig enbart fisk, kött, feta tillbehör och lite grönsaker utan att någon funderar på vart riset, pastan, potatisen och brödet befinner sig :)

• Like 4

För mig har julen egentligen alltid varit en väldigt svår helg..alla barn som gått runt med sina godisskålar eller aladinaskar hela julen, mellandagarna, nyår... o allt annat sockermat, bakelser etc. som verkligen gjort det svårt att leva för en diabetiker och sockermonster.. senaste åren har såklart blivit lite lättare men när vi nu tänker mat så är det skönaste för mig ändå varit när julen är över. Denna jul kommer vara annorlunda. Köpte ett hus i somras och är alldeles ensam julen förutom julafton som jag åker hem till min son och firar jul där med alla mina andra barn. Men resten av mitt jul får jag vara ifred av alla lockelser och njuta av en god bok, lungt musik och högst en skål med nötter brevid mig.. allt detta mellan rena skinkmackor med nötbröd och en glas gott rödvin. Så vi får se,, kanske det blir nåt annorlunda nu och den härligaste på min jul :)

• Like 4

För mig är det bästa med julen att vara med familj och släkt. Jag har alltid påstått att jag inte bryr mig om julen, men i år såg det ett tag ut som om jag skulle sitta på tumanhand med min man och det kändes inte alls bra. Allt redde dock upp sig och vi var över tio pers runt julbordet! Jag insåg att jag visst brry mig om julen, dvs familjetillhörigheten!