Jump to content

senap

sfvensson

Recommended Posts

Köp ingen svensk senap.. mest socker, smakar skit för övrigt smakar mest socker med en bismak av senap.

Om jag hade velat ha socker på min korv skulle jag ta strösocker i stället.

Finns Fransk senap utan socker.. socker har inget alls i senap att göra.

Senap är en krydda och man använder/äter några gram!

Nu äter jag knappt någon senap utom dijou av nån konstig orsak. Till julskinkan kan jag ta lite av den starkaste åbos från finland. Tycker det lilla som går åt påverkar inte på min leverne så mycket så har låtit bli att bry om.. men vilken butikskedja säljer frenchs om man skulle vilja testa den?

Jag äter en del senap.. Slotts svarta starka och utan och bry mig om dess sockerinnehåll. Orsaken är helt enkelt att den lilla senapen jag äter är i stort sett det enda med tillsatt socker jag stoppar i mig. Jag föredrar stark senap, ty då behöver man inte så mycket. Slotts franska innehåller minst socker i deras sortiment ... 7.5 gram hektot. Det som jag äter har nog mest...

• Like 1

Nu äter jag knappt någon senap utom dijou av nån konstig orsak. Till julskinkan kan jag ta lite av den starkaste åbos från finland. Tycker det lilla som går åt påverkar inte på min leverne så mycket så har låtit bli att bry om.. men vilken butikskedja säljer frenchs om man skulle vilja testa den?

Den brukar faktiskt finnas i de allra flesta ICA-butiker dock inte i så många exemplar så kan vara lite svår att hitta!

• Like 1

Jag trodde att dijonsenap var namnskyddad och att originalreceptet inte får innehålla socker, men jag har sett åtminstone två kommentarer (på bloggar och annat) där folk säger att de sett senap etiketterad som Dijon men som ändå innehöll socker. Någon som har närmare koll?