Melliz

PMS besvär värre?

Recommended Posts

Hej ! Har nu ätit lchf i en vecka.. Pga att jag skulle se om mina hormoner kunde stabiliseras ännu mer. (åt inte bröd, ris pasta eller så innan heller men åt tex gröt. Havrekli samt även quinea och rotfrukter, Linser och frukt banan innan.. Men nu uteslöt jag även det och jag är mer nedstämd än någonsin.. Är ledsen och sur hela tiden och ah har ingen ork.. Funderar på och lägga till mer kolhydrater igen. Fast endå äta det fetaste och naturliga produkter men mer åt paleo fast med mjölk produkter? Orkar inte ha fe så här.. Vet inte om det blir bättre men känner inte att jag har lust till nåt!? Inte bra hehe.. Tillägga att jag är smal och frisk så vill inte gå ner eller så... Men hoppas mina jävla hormoner kan dö ut :(

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håll ut........du är i en omställningsperiod. Ge det lite tid så kommer med all sannolikhet välbefinnandet. Det du beskriver är ett ganska vanligt fenomen för det är en stor omställning för din kropp men du tjänar på det i längden på alla sätt och vis. Framför allt hormonellt.

Lycka till

//Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag har omställningsbekymmer i över 3 veckor när jag har ätit för mycket kolhydrater. Vissa i flera måndare. Så detta är ingen quick fix,utan ett långsiktigt alternativ. Ät i några månader innan du utvärderar eller faller för kolisar är mitt råd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej!! Än så länge har jag inte gett upp!! Åt öite lchf kladdkaka till mellis. Mår bättre nu efter att ha druckit 0,5 liter vatten med! Men hoppas bara min kropp hinner återställa sig till dansen börjar!! Annars får jag nog lägga till lite rotfrukter.. Inte så att jag inte tål kolhydrater. Mådde rätt bra på den kosten jag åt innan . Men ja om man kan må ännu bättre så!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Katarina101

Har du testat något preparat mot PMS? Äter själv Femal Balans som funkar riktigt bra tycker jag - gjort på pollen. Nya varianten som finns på apoteket är dock ingen höjdare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För mig har träning, regelbunden, 2-3 pass per vecka, hjälpt mot pms. Om jag inte tränar på 3-4 veckor så får jag grym pms (jag vill inte ens umgås med mig själv). Men jag tycker mig märka en förbättring med lchf-kost, men detta är efter ett år på (strikt) lchf och om jag då varit borta från träning en vecka eller två på grund av resa eller annat. Men som sagt, endorfinkickar verkar vara min melodi mot pms...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag äter female balance och har gjort de i bara en vecka nu!! Hoppas på resultat.. Men vadå i dom nya? Är de inte samma innehåll?? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.