Jump to content

Q 10

schackspelare

Recommended Posts

Hej på Er,  Uffe Ravnskov  Andreas Enfeldt och alla ni andra LCHFare

Har läst och hört från olika håll om att Q10 (kapslar) som ökar energin i cellerna skall vara bra mot både hjärtflimmer och hjärtsvikt. Har tänkt att pröva det.Men har blivit lite tveksam då jag äter medicinerna Ramipril och Bisoprolol. Kan det bli en skadligt internalisering mellan  medicinerna om jag lägger till Q10. Kanske kan någon som är insatt i detta med Q10 svara på min fråga. Vad säger tex Andreas Enfeldt och Ulle Ravnskov?

Jag har använt LCHF i flera år med framgång på viktnedgång och delat ut broschyren  LCF till massor av vänner och okända överviktiga personer som jag tyckt ha behov av LCHF

God Jul och Gott Nytt år på er alla

• Like 1

Ja om man har brist på Q10 då antagligen.. mest vanligt antagligen om man svältbantar och sådant, för Q10 förekommer rikligt i kött!

Eller om man tar statiner, som hindrar produktion av cellinternt Q10.

Det är altså ett coensym som behövs för cellernas ínterna energiproduktion.

Och det är möjligt att ett överskott på Q10 kan hjälpa någon med olika problem.. och vad jag vet så är det ett kroppseget ämne och har inga kända biverkningar eller kontraindikationer.. så jag gör antagandet att det är helt ofarligt att pröva.