Kjell Granelli Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Sedan jag blev frisk efter ett år på LCHF kan jag inte enkelt komma till vårdcentralen och få en massa prover tagna. Ett prov som jag gärna skulle vilja ta 1-2 gånger per år är D3. Någon som vet var man kan få det till en rimlig peng? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Sedan jag blev frisk efter ett år på LCHF kan jag inte enkelt komma till vårdcentralen och få en massa prover tagna. Ett prov som jag gärna skulle vilja ta 1-2 gånger per år är D3. Någon som vet var man kan få det till en rimlig peng? Har du frågat om dom vill ta D-vitamin? Jag har själv funderat på att be att få det mätt men jag vet inte om det är så lätt att få det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Jag kollade upp det där förut, jag tror det kosar ca 800 kr om du betalar privat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Har du frågat om dom vill ta D-vitamin? Jag har själv funderat på att be att få det mätt men jag vet inte om det är så lätt att få det. Jag har iofs inte frågat i år, men i fjol krävdes det ett stort mått av övertalning för att få det när jag ändå skulle kolla blodfetter och annat. Min läkare argumenterade för att människor i Sverige normalt sett inte har för lite D3, men när jag frågade varifrån de skulle få det under jan-maj när sommarens eventuellt uppbyggda depåer förbrukats, så hade han ju inget svar som tålde dagens ljus... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasse Månsson Posted December 23, 2013 Share Posted December 23, 2013 Boka tid för undersökning hos Ralf Sundberg i Malmö så hjälper han dig med alla värden som är intressanta! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts