AnnaBanana Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 God fortsättning på julen till er alla! Jag har en fråga: Kan man må riktigt, riktigt illa av att ha mölat i sig en halv chokladask kvällen innan? Vaknade i morse och kände mig nästan bakis efter att ha julfrossat på choklad igår... Blä!!! LCHF, here I come (back)!!! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Kolhydratbakis ger ungefär samma känsla fyllebakis 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted December 25, 2013 Share Posted December 25, 2013 Definitivt. Och den "fyllan" varar tom längre, tycker jag. Kan känna mig degig i skallen en hel dag "efter". Alkoholbakis brukar ju ändå gå över (för mig) på en halv dag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pygmepuff Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Jag mår värre av att vara kolhydratsbakis, blir jättedeppig och har humörsvängningar i flera dar efteråt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaja Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Jepp, lider just nu av kolhydratbakis. Svettas, är sur, trött och ont i kroppen. Men tänker ändå äta lite mer godis. Någon dag till. Sedan avgiftning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias Nordahl Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Jag blir helt upp'f*ckad dagen efter jag torskat dit på godisskålen! Inte i magen, men jag blir yr och får en riktigt konstig känsla som påminner om när man är bakfull av alkohol! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hundrafemtiotre Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Oh yes! När jag började med lchf mådde jag ruttet till och från i några veckors tid, periodvis låg jag i soffan och höll i mig för att världen snurrade så! Bakfull var bara förnamnet. Vad jag vet nu, som jag inte fattade då, var att det var omställningsbesvär, dvs avgiftning från socker/kolhydrater. Och nu är jag där igen, efter 2-3 dagar med sockerhaltiga saker från det klassiska julbordet (läs: godis!) mår jag skrutt, världen snurrar, humörsvängningarna är i klass med Balder, får inte tankarna att hänga ihop och ja.... Allt det klassiska från socker-/kolhydratavgiftningen. Nu gäller det bara att hålla ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Du är snart på banan igen försök dricka mycket och fläska på med fett så du håller dig mätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts