Jump to content

Mc Donalds manar anställda att inte äta hamburgare..

Gladan
 Share

Recommended Posts

Ja, det där är ju typiskt när det ska "ageras". Företagsmässig (eller statlig) teater utan koppling till vad som är sant kan, som bekant, få obehagliga effekter:

"Kostråden kommer samtidigt som hamburgerkedjan kämpar hårt för att distansera sig från snabbmatens dåliga rykte genom att förse menyerna med frukt och mjölkprodukter med låg fetthalt."

Jag blir så less...

Och det jäkliga är ju att jag är i princip en vandrande reklampelare för både Donken och BK mot bakgrund av hur jag stoppar i mig av deras produkter. I somras hade jag en väldigt (som i extremt) stressig period då jag varje (VARJE!) dag åt minst 2 Double Cheese på Donken alternativt 2 King of the Day-burgare på BK. Jag tappade nästan 10 kg på en dryg månad...

En snabbmatskedja från den Förenta staten varnade sina anställda för maten, de sa, var noga med vad du lägger på faten. 
Vill du leva länge, och förbli ung, ät ej vår mat och undvik att bli tung.
Sälj skräpet till någon annan, som inte är så noga med vad som tillagas i pannan, för näringsriktig mat serveras ej på våra fat.

Ett försök till en limmerick :wacko:

• Like 6

En snabbmatskedja från den Förenta staten varnade sina anställda för maten, de sa, var noga med vad du lägger på faten. 

Vill du leva länge, och förbli ung, ät ej vår mat och undvik att bli tung.

Sälj skräpet till någon annan, som inte är så noga med vad som tillagas i pannan, för näringsriktig mat serveras ej på våra fat.

Ett försök till en limmerick :wacko:

:)