Jäderås Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Ett litet boktips för er som behöver lite sås-inspiration till er LCHF-mat. Eller vill lägga lite extra krut på nyårssåsen Jag har sätt i många trådar att folk söker tips på hur de skall variera sina såser till maten. Dom har tröttnat på sin vanliga bea. Då kan jag rekommendera kocken Tommy Myllymäkis nya kokbok "Myllymäki såser". Han ä inte på något sätt förespråkare för LCHF men man kan lugnt säga att han inte är fettskrämd om man tittar i hans recept. Jag fick den som tidig julklapp så jag har bara hunnit testa hans rödvinssås + fond, vilken var god förstås. Många såser är LCHF-vänliga (det är väl så när man gör riktig mat från grunden). Någon redning här och där som man säkert kan klara sig utan. Dessertsåserna är väl undantaget. Kapitel i boken (159 sidor): 1. förord 2. vad är sås 3. såsen genom tiderna 4. såslexikon 5. grundutrustning 6. vinägretter, dressingar, majonnäser 7. smörsåser 8. gräddsåser 9. tomat-och grönsakssåser 10. skysåser 11. dessertsåser 12. fonder 13. tommy om boken 14. register Adlibris har den för runt 200 kr: http://www.adlibris.com/se/bok/saser-9789127136014?;utm_campaign=PricerunnerCpc&utm_source=Pricerunner&utm_medium=referral Gott nytt år alla! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheOcean Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Verkar vara ett bra tips! Har själv gått i "såstankar" det senaste... Så tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts