Plong Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Hej! Jag och min man har varit till och från lchf i ett par år, och har nu bestämt oss för att det är något vi vill fortsätta med. Vi har kört vad jag tänker som ganska strikt i två månader nu, och vi mår jättebra! Jag är smal och vill inte gå ner i vikt, jag gick ner först men motar det med att äta mer fett. Den stora vinsten för mig är att slippa sockersuget, att vara sorgsen när blodsockret dippar och överlycklig när jag ätit något. Nu är jag lugn i kroppen och mår alltid bra... Vi har testat urinen med Keto-diastix, och jag blir förbryllad över att jag och min man får olika värden. Vi ligger båda på "negativ" på Glukos, men på Ketoner ligger min man på negativ och jag är uppe i värdet 8mmol/L. Jag vet att de här stickorna är trubbiga mätinstrument, men det är ändå intressant tycker jag... Jag undrar om ni andra som testat skulle vilja svara vilka värden ni ligger på? Är det här något man bör oroa sig för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plong Posted December 26, 2013 Author Share Posted December 26, 2013 Jag menar Ketoner i urinen men jag vet inte hur jag ska ändra rubriken... :-O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 Värdet på Ketostixen varierar med hur mycket du dricker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted December 26, 2013 Share Posted December 26, 2013 De automatiska rättstavningsprogrammen tillför ibland en helt ny dimension. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plong Posted December 28, 2013 Author Share Posted December 28, 2013 Det krävdes inte lång tids experimenterande för att se att det beror på vätskemängden... Och det kanske jag borde tänkt på innan. Det jag märkte när jag mätte upp vatten (jag tycker att jag hört att två liter vatten är en bra daglig mängd) var att jag dricker alldeles för lite. Så jag lärde mig, men inte det jag trodde... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts