lelleleo

Ärtor & böner

Recommended Posts

Hur "illa" är det att äta ärter och bönor..typ ärtsoppa på fäsklägg och bruna bönor m fläsk?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle jag inte rekomendera ärtsoppa 15 gr kolisar bruna bönor 27 gr. Det på ungefär 1 dl. Det är ju hela dagsintaget.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Precis Margaretha...mycket av det "gottaste" blir tabu... :o

Oj, vad olika vi är, det mesta av det "gottaste" för mig är det jag ska äta mest av: smör, olivolja, avokado, grädde creme fraiche, kokosolja... mmmums, jag har aldrig ätit så gott i hela mitt liv (och aldrig mått så bra...). Jag hoppar mer än gärna över den stabbiga pastan, den torra potatisen och de mjöliga bönorna :-)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Oj, vad olika vi är, det mesta av det "gottaste" för mig är det jag ska äta mest av: smör, olivolja, avokado, grädde creme fraiche, kokosolja... mmmums, jag har aldrig ätit så gott i hela mitt liv (och aldrig mått så bra...). Jag hoppar mer än gärna över den stabbiga pastan, den torra potatisen och de mjöliga bönorna :-)

Jammen visst LottaJ är vi olika (och tack för det), och gillar olika saker...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte äter för viktminsknig eller diabetes eller någon annan sjukdom kan du ju unna dig det någon gång.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag äter ibland bönor och ärter med gott samvete. Inte så jätteofta, men om jag just då inte vill gå ner i vikt utan bara hålla vikten och min goda hälsa brukar jag tycka bönor och ärter är helt ok. Klart de har mycket kolhydrater - men om det blir ett par gånger i månaden har jag inte tyckt det är så dåligt. Det räknas väl som ok GI-mat. Sen äter jag ju dom som tillbehör förstås, jag äter inte direkt ur konservburken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är ju viktminskning som gäller...och jag tänker ju på nån gång i bland...mest för att jag tycker det är så svårt att hitta på nåt som är gott, och INTE så krångligt. Har ju testat en gång förut, och tappade 13 kg, men tycker mycke av det som ska va "bäst" = tråkigt att äta...och jag blir mätt, men inte tillfrädstäld... Och då är utmaningen större...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det som är tråkigt att äta jag har aldrig ätit så mycket god mat som nu med lchf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är nog för at jag älskar bröd och potatis... Tex ãr ingen fiskmiddag (bor i sydnorge och får underbar färsk fisk) fullkommen utan potatis. Ej hellre egg och bacon, utan en brödskiva till... Men det är jag. Men det gör som sagt utmaningen större :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ärtsoppa med fläsk... det ante mig att det var en kolhydratbomb... men helt ok att utesluta för min del så länge jag vill tappa vikt..

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är nog för at jag älskar bröd och potatis... Tex ãr ingen fiskmiddag (bor i sydnorge och får underbar färsk fisk) fullkommen utan potatis. Ej hellre egg och bacon, utan en brödskiva till... Men det är jag. Men det gör som sagt utmaningen större :rolleyes:

Kan du tänka dig att äta kokt blomkål eller kokt broccoli som substitut till potatis? Kan du tänka dig att göra eget bröd med mandelmjöl, fiberhusk med mera som brödsubstitut? Flera i min närhet säger att de aldrig skulle klara vara utan bröd, pasta och potatis... Då får man tänka "substitut" tills man vant sig av, tror jag, om man nu vill äta lchf-kosthållning.

Jag gjorde ett underbart blomkålsmos häromdagen med creme fraiche och getost i... gudomligt till stekt korv  :) !

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg