Jump to content

nybörjare

lizzy
 Share

Recommended Posts

Hej. Nu har jag bestämt mig för att gå ner ungefär 15 kg. Har mått dåligt dem senaste åren så har inte brytt mig om min vikt och kropp. Har tröstätat med mängder av godis. Jag är 21 år, väger 75 kg och är 165 cm lång. Tänkte höra med er hur man på de bästa sättet får bort sötsuget av godis och kakor? hur äter ni om dagarna? Skulle varit snällt med lite tips och råd :) skulle vilja chocka kroppen på ett bra och smidigt sätt och ett säkert sätt. :)

Satsa på att må bra först o främst så skall du se att vikten kommer som en bonus!

Börja med att bara äta riktig mat som du lagar själv från de bästa råvaror du får tag i.

Sen kan du dra ner radikalt på kolhydraterna genom att utesluta de mest uppenbara, som socker mjöl läsk godis!

I och med att du slutar äta sånt som blir socker i kroppen, frukt, ris, potatis, pasta, bröd kommer ditt sockersug att försvinna av sej själv och det blir lättare och lättare att avstå.

Läs bloggen LCHFingenjören så får du verktyg att ta till när det blir jobbigt eller att sockermonstret lägger krokben för dej

Tack för alla svar och kommentarer. Har läst lite att man ska äta mycket fett och så. Vet ni något om att de är bra och nyttigt att äta delikatess yoghurt? :) tycker det är väldigt mättande och gott, speciellt med upptinade sockerfria hallon!:)

Tack för alla svar och kommentarer. Har läst lite att man ska äta mycket fett och så. Vet ni något om att de är bra och nyttigt att äta delikatess yoghurt? :) tycker det är väldigt mättande och gott, speciellt med upptinade sockerfria hallon! :)

Det beror på vad delikatess yogurten innehåller vet inte vad det är. Har kollat den innehåller 18 gr kolhydrater och är sockrad så jag skulle inte äta den. Är det för viktnedgång eller diabetes eller andra orsaker du ska äta LCHF. 

Delikatessyouhurt är en favvo men söt så in i bänken så den får du skippa om dunska lowcarba... Rysk yoghurt som gäller, ett tips är att ha i en liiiten skvätt grädde för en i mitt tycke bättre konsistens.

• Like 2

När jag ska lyxa till det tar jag rysk youghurt med kokosflingor och vaniljpulver och kanke lite gasselnötter eller några frysta hallon. Kokos och vanilj får det hela att smaka sött, och ju längre du håller på att ta bort sötning eller saker som omvandlas till socker i kroppen desto mer upplever du de rätta fylliga smakerna i naturella livsmedel.

• Like 2