Anatomy Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Jag startade med LCHF i torsdag efter en jul och nyår med allt för mycket att äta och dricka. Vid start vägde jag 72kg till mina 160cm.Jag har inte mått så bra än så länge. Riktigt godissug som gett abstinens. Varit kallsvettig, trött, haft huvudvärk och något yr. Jag har hittills gått ner 0,3kg när jag vägde mig i morse. Är det inte lite dåligt? Min sambo har gått ner 1,6kg på samma tid men han åt sällan godis innan heller. Jag går ca 2tim/dag och rider 1,5tim/vecka. Är väldigt osäker på hur man ska äta trots att jag läst både böcker, bloggar och forum. Detta har jag ätit än så läge, kom gärna med synpunkter.Torsdag:1,5 kokt äggca 5 skivor baconTe med grädde0,5 Avokado m räksallad5 skivor seranoskinka3 baby bell ostar1 bit brieostFredag:5 skivor seranoskinka0,5 avokado m räksallad1 bit brieost2 baby bell ostarTe med grädde0,5 kebebsallad m fetaost 1,5 ägg stekta i mycket smör.Lördag:0,5 kebabsallad m fetaost1 baby bell ost4 skinkskivor m färskostTe med grädde2 skivor bacon3 skivor fläskfilé stekta i smör med sås av ost, creme fraiche, oliver och lite senap. Sallad och körsbärstomat till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Jag tycker du äter för lite fett lägg till ett par matskedar smör Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Jag tycker du äter för lite fett lägg till ett par matskedar smör Vart ska jag lägga till dem? Vet inte hur jag ska få i mig mer fett. Smör på smörgås var det enda jag åt förut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Vart ska jag lägga till dem? Vet inte hur jag ska få i mig mer fett. Smör på smörgås var det enda jag åt förut. Gör ett örtsmör elle ta en msk kokosfett i kaffe eller the Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Om du får mycket ont i huvudet, prova extra salt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Det ska jag testa. Jo jag ökade saltet lite och jag mår bättre nu ikväll, inte samma sockersug heller. Vad tror ni om viktminskningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Det ska jag testa. Jo jag ökade saltet lite och jag mår bättre nu ikväll, inte samma sockersug heller. Vad tror ni om viktminskningen? Det är så individuellt och du har ätit LCHF så kort tid. Om du tycker det går för långsamt kan det bero på att du äter ganska mycket mejeriprodukter. Kanske du kan prova att äta mer lagad mat (kött/fisk) med lite grönsaker och sås/smör? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Så öka fett minska mejerier och mer lagad mat! Kanon! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 ...och förutom Johannas perfekta förslag om extra salt, och alla andra bra förslag så skulle jag råda att dricka ett par extra glas vatten per dag, då du i början tappar mycket vätska och salt och binder mindre av det samma vid lågkolhydratkost. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Lilla vän, välkommen till ett riktigt bra val för hälsa. Men glöm allt vad blaskorna skriver om sjuttielva kilon på förton veckor. LCHF är ingen quick fix. Det är en suverän livsstil för god hälsa och anpassning till normalvikt. I början tappar man en hel del eftersom kolhydraterna binder vatten. När man slutar med kolisar försvinner vattnet. Därför är det jätteviktigt att fylla på med vatten och salt annars mår man dåligt. Ju mer övervikt man har desto snabbare tappar man i början verkar det som. Du har inga jättemängder att förlora så därför kan det ta ett tag. Stirra dej dessutom inte blind på vågen. Jag gick ner 2 storlekar utan att tappa ett gram, bara av omfördelning i kroppen. Ju längre du håller på desto lättare blir det att mota sockertrollet och trillar du dit ibland så finns verktyg att komma på banan snabbt igen på bloggen lchfingemjören. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Lilla vän? Jag undrade bara då de i min närhet gått ner ganska mycket första dagarna men det verkar inte hända mig. Men jag kör på för det. Jag drack innan väldigt mycket vatten men har ökat på det också. Tror inte mängden salt och vatten gjort att jag mått dåligt utan det faktum att jag var/är otroligt sockerberoende och att jag är på väg ur det. Har slutat förut och då känt samma symptom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Lilla vän? Jag undrade bara då de i min närhet gått ner ganska mycket första dagarna men det verkar inte hända mig. Men jag kör på för det. Jag drack innan väldigt mycket vatten men har ökat på det också. Tror inte mängden salt och vatten gjort att jag mått dåligt utan det faktum att jag var/är otroligt sockerberoende och att jag är på väg ur det. Har slutat förut och då känt samma symptom. Hihi, hoppas du inte tar illa upp. Jag är van vid att alltid vara äldst i min omgivning. Jag är gammal nog att vara minst morsa till varenda en. Viktminskning verkar också handla väldigt mycket om hur mycket man misshandlat kroppen sen förut. Om kroppen är otrygg pga tidigare svält/jojobantningar håller den stenhårt i vartenda gram i avvaktan på nästa oår. Enda sättet då är att återskapa förtroendet genom god kost och det tar flera månader 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Inspiration.. finns ingen anledning att äta ensidigt såvida man inte vill det! http://www.kostradgivarna.se/veckomeny/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Igår åt jag mitt hittills enda lagade mål mat och idag har jag gått ner en del så jag tror nog på det. Att äta mer helt enkelt. Var hungrig nu på morgonen också vilket är helt nytt. Jag tar inte illa upp alls! Bara lite roligt! Som du säger så har min kropp fått stå ut med mycket både bantning, frosseri och sjukdomar. Hoppas den får det bättre nu. Tack för länken! Ska nog hitta lite recept där! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 När jag vaknade idag var jag så glad. Pigg och ingen huvudvärk. Klädde på mig och gick ut med hunden, men jag fick vända efter ca 5 min. Blev yr och svettig. Var tvungen att vila efter varje steg. Jag bor på andra våningen och det tog säkert 8 min att ta mig in i lägenheten. Var helt genomblöt, blek och andfådd. Jag drack ännu mer än vanligt och fick i mig ca 1 liter precis innan jag la mig. Mår bättre nu men fryser och är trött. Vad kan det komma sig av? Hur gör jag för att undvika det igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovis Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Sådär kan jag också få ibland, inte ofta. Bara på morgonen och det känns som jag ska tuppa av. Vet inte om det kan bero på lågt blodtryck, har du det? Jag har alltid haft lågt tryck förutom i höstas då jag åt stora mängder socker och kolhydrater, då var det mer normalt ( 120/80 ) Förra våren när jag ätit LCHF ett tag var det 100/70, ska testa igen om några månader och se hur det ligger till. Har inga tips direkt men du kanske kan testa att dricka ordentligt med vatten och äta nåt innan du ger dig ut på hundpromenad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Ja jag har lågt blodtryck och ibland syresätter jag lite dåligt när jag sover pga astma och kronisk nästäppa men de symptomerna är inte så här. Men som du säger kan det vara blodtrycket. Vad kan jag göra åt det? Har sovit hela förmiddagen men kan fortfarande inte ta mig upp. Har ätit och druckit med det har inte gjort någon skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Ha inte för bråttom! Tänk på att LCHF inte är någon snabb-bantnings-diet som man skall köra några veckor och sen är det klart. För mig tog det ganska lång tid innan jag började tappa vikt. Jag kröp nedåt 100 g här och där men det är trenden som är vikigast (dvs att de går nedåt). Så ta det lungt, försök stressa mindre och läs igenom allt som Kostdoktorn skriver här på sidan. Gärna flera gånger. Tråkigt att höra att du har sådana kraftiga övergångsbesvär. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Jag är jättenöjd med viktminskningen. Men som sagt mår jag inte så bra. Jag tänker inte sluta men längtar tills jag mår bättre så jag kan börja motionera ordentligt igen. Eftersom jag är student så hamnar jag något efter i läsande nu när jag är så yr. Men som sagt så är jag positiv till att det kommer bli bättre, undrade mest om jag kunde påskynda det på något vis. Känner som några av er sagt. Jag har gått ner 1,1kg sen i torsdags och tycker att det är massor men största skillnaden är att jag känner mig fastare liksom. Svårt att förklara men ni förstår nog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Hur var det med vatten och salt? Har du fått i dej tillräckligt? För lite av dessa brukar ge yrsel och mattighet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Jag dricker 3-4 liter per dag och saltar på det mesta även fast jag har lite svårt för det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 3-4 liter vatten låter rätt mycket. Då undrar jag om du inte får mineralbrist eftersom du troligen kissar ut mer än du får i dej i synnerhet som du säger att du har svårt för salt. Försök att ta en matsked gott salt bara sådär ett par gånger om dagen. (jag tycker det är lättare än att dricka saltvatten som många föreslår). Min gamla mamma har haft svårt för salt och var förut yr och orkeslös. Jag köpte gott flingsalt till henne och fick henne att salta extra på precis allt hon åt. Redan efter några dagar var det stor skillnad http://www.kostdemokrati.se/opinion/2013/07/19/salt-ar-livet/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Jag har inte tänkt på att jag kanske dricker för mycket. Jag har flingsalt hemma kanske ska testa det.. Tack för tipset! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Hur dags på ett ungefär äter ni sista målet på dagen? Upptäckte att jag igår åt det tidigt och det blev ca 16 timmar från sista målet på kvällen till första på morgonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Jag äter kvällsmålet mellan 18.00-20,00 och sen lunch vid 12,00 nästa dag. I bland äter jag bara en gång om dagen.. beroende på om jag är hungrig eller ej.. och förmodligen på vad och hur mycket jag åt föregående måltid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Om du har svårt att få i dig salt så kan du dricka en kopp buljong istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 7, 2014 Share Posted January 7, 2014 Och du.. det är med vattnet som med maten.. drick när du är törstig! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 7, 2014 Author Share Posted January 7, 2014 Låter klokt! Jag som nästan tvingat i mig vatten om i tron att min huvudvärk kom från det! Jag åt mitt sista mål senare än vanligt och drack faktiskt något mindre än de senaste dagarna och med mer fett så idag vakna jag kunde gå ut utan att må dåligt. Vet inte om det är matändringen eller om kroppen bara kommit i fatt men jag är mycket glad! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Vad händer? De första 6 dagarna gick jag ner 2,1kg och den 7:e dagen stod jag still. Men idag (dag 8) hade jag gått upp 0,6kg. Jag har ökat fett och minskat mjölkprodukterna. Men nu till frågan. Igår fick jag mens fast att det inte var dags. Den är alltid punktlig annars och har varit i flera år. Kan det vara dieten som ändrat den och kan det vara därför jag gått upp i vikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Vad händer? De första 6 dagarna gick jag ner 2,1kg och den 7:e dagen stod jag still. Men idag (dag 8) hade jag gått upp 0,6kg. Jag har ökat fett och minskat mjölkprodukterna. Men nu till frågan. Igår fick jag mens fast att det inte var dags. Den är alltid punktlig annars och har varit i flera år. Kan det vara dieten som ändrat den och kan det vara därför jag gått upp i vikt? På den tiden jag hade lingonvecka kunde jag variera flera kilon över månaden och jag samlade alltid på mej vatten veckan före (och hade dessutom ett j*a humör tillika, men det var före LCHF ). Så du kommer med all säkerhet att gå åt rätt håll sen när det är över, så skruva inte för mycket på dieten innan du vet hur du funkar. Du måste ju satsa på att göra kroppen trygg. Det är fullt möjligt att bra kost gör att kroppen funkar lite annorlunda innan den har kommit precis i fas med sitt nya tillstånd, så ge det några månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Jag har läst om många, som berättar om att mensen påverkas i början. Det brukar rätta till sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Mina tips utifrån egna erfarenheter: Jag tycker jag mår bra av att äta rätt mycket grönsaker: spenatblad, rucola, ångad broccoli, kål av alla slag, lök, vitlök, tomat, paprika, squash. Det är oerhört svårt att komma upp i några större mängder kolhydrater via den här typen av grönsaker. Mejeri och nötter däremot kan bli en rejäl kolhydratsbov om man inte ser upp. Man kan göra grönsaksfräs som man steker i (deodoriserad) kokosolja och olivolja (hälften av varje). Krydda med kryddörter som timjan, rosmarin osv plus naturligtvis salt. Särskilt squash och aubergine kan suga till sig väldigt mycket fett. Till detta kan man äta t ex räkor, lax, hemgjord pannbiff (t ex SSS "bantarbiff"). Jag tycker du ligger lite högt i "ofärsk" mat och fram för allt verkar du inte äta någon lagad mat. Jag kan bli lite trött när jag äter så. Behöver färsk och nylagad mat för att få den där riktiga energin. Gör du räksalladen själv eller kommer den ur burk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 10, 2014 Author Share Posted January 10, 2014 Mina tips utifrån egna erfarenheter: Jag tycker jag mår bra av att äta rätt mycket grönsaker: spenatblad, rucola, ångad broccoli, kål av alla slag, lök, vitlök, tomat, paprika, squash. Det är oerhört svårt att komma upp i några större mängder kolhydrater via den här typen av grönsaker. Mejeri och nötter däremot kan bli en rejäl kolhydratsbov om man inte ser upp. Man kan göra grönsaksfräs som man steker i (deodoriserad) kokosolja och olivolja (hälften av varje). Krydda med kryddörter som timjan, rosmarin osv plus naturligtvis salt. Särskilt squash och aubergine kan suga till sig väldigt mycket fett. Till detta kan man äta t ex räkor, lax, hemgjord pannbiff (t ex SSS "bantarbiff"). Jag tycker du ligger lite högt i "ofärsk" mat och fram för allt verkar du inte äta någon lagad mat. Jag kan bli lite trött när jag äter så. Behöver färsk och nylagad mat för att få den där riktiga energin. Gör du räksalladen själv eller kommer den ur burk? Jag äter inte som jag gjorde de första dagarna. Äter lagad mat varje dag och en del grönsaker och märkte direkt att det var bättre. Jag gör min räksallad själv, mycket godare! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted January 24, 2014 Author Share Posted January 24, 2014 Så här går det: Invägning: 2/1 - 72kg 9/1 - 2,1kg 16/1 - 0,7kg 23/1 + 0,7kg Ser det "normalt" ut? Tråkigt att gå upp men ska inte ge mig för det. Målet är egentligen att gå ner 12kg till sommaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 24, 2014 Share Posted January 24, 2014 Så här går det: Invägning: 2/1 - 72kg 9/1 - 2,1kg 16/1 - 0,7kg 23/1 + 0,7kg Ser det "normalt" ut? Tråkigt att gå upp men ska inte ge mig för det. Målet är egentligen att gå ner 12kg till sommaren. Visst är det normalt. Du är ju i fertil ålder dessutom och hormonerna stökar till det rejält av och till. Jag kunde variera så mycket som 2 kg under månaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Du har jag kört på ett tag till och ett nytt frågetecken har dykt upp! Jag har nu gått ner snart 4kg (mycket glad!) Men trots detta har både höftmåttet och omkretsen på låren ökat med flera centimeter. Någon som har varit med om samma sak och vad kan göra att det blir så? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 Kan vara muskler Muskler byggs lättare på LCHF. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted February 9, 2014 Share Posted February 9, 2014 När jag byggde muskler gick jag upp i vikt men minskade 2 storlekar på kläder. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted February 9, 2014 Author Share Posted February 9, 2014 Jag tränar lika mycket som innan jag började men magen är inte muskler precis. Så det tror jag inte på. Har som margaretha gått ner i storlek när jag ökat träningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenny_Åkesson Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jag tränar lika mycket som innan jag började men magen är inte muskler precis. Så det tror jag inte på. Har som margaretha gått ner i storlek när jag ökat träningen. Jag ah själv en kropp som uppför sig ologiskt enligt det man "vet". however... Mina lår och stuss växte oxå, nu var det ett tag sedan jag kollade men, det är högst normalt för en fertil kvinna att lägga på sig fet runt lår och stuss då det är där vi "ska" ha fett. (det blir lite konstigt med en fet mage plus en växande bebis där. Mycket bättre att vikt stabilisera med en bred rumpa ill en växande mage;)) Och när det gäller muskel tillväxt tror jag att vi "vet" fel. Jag har inte rört mig ett gram på vågen på minst 6 månader. Jag hoppar upp och ned 3 kilo men! Min kropp ser annorlunda ut. Mina vader har blivit senhårda och mina armar, som jag trodde fotfarande var feta tills någon påpekade annorlunda, har nu muskler som på en kille. Och nej, jag tränar *inte* mer än innan, utan snarare samma eller lägre motion än när jag "bantade" med minskade kalorier. Jag fick rådet att fortsätt som du gör och glöm bort dina "viktmål". Experimentera istället med nya maträtter och nya smak-upplevelser. Njut av din mat samtdgt som du aktar dig för socker och säd. Njut av den motion du trivs med men stundem då motionen käns tung eller som ett måste så hoppar du över den dagen. Jag har varit så oerhör less på motion och det som många säger att "plötsligt" har dom hft energi att motionera har i stället varit precis tvärt om för mig. Så jag ahr helt seriöst bara gjort vad som varit kul och äit precis det jag tycker är gott (självklart så länge det bara har varit riktig mat) Det jag vill säga är att släpp alla måsten, både på motion och vikt/mått. Ge dig själv några månader med att bara hänge dig åt det som är roligt och gott. sedan kan du börja titta på vad som händer med kroppen. Hoppas det ahr gått bättre för dig nu! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 Det går riktigt bra för mig just nu. Inget sötsug, inga celluliter, bra med ork och ingen uppgång varken i mått eller vikt! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenny_Åkesson Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Det går riktigt bra för mig just nu. Inget sötsug, inga celluliter, bra med ork och ingen uppgång varken i mått eller vikt! Vad roligt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted May 14, 2014 Author Share Posted May 14, 2014 Liten uppdatering... Har nu gått ner 9,8 kg sen starten 2/1. Går jäkligt bra! Vill gå ner 4,2 kg till så kör på utan ändringar. Känner att det kan bli svårt att vara strikt när jordgubbarna kommer men ska gör så gott jag kan. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Det finns värre saker än jordgubbar och du behöver ju inte precis vräka i dej. Ta en eller två med grädde och njuuut av att du har fått förhöjt smaksinne. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted May 14, 2014 Share Posted May 14, 2014 Liten uppdatering... Har nu gått ner 9,8 kg sen starten 2/1. Går jäkligt bra! Vill gå ner 4,2 kg till så kör på utan ändringar. Känner att det kan bli svårt att vara strikt när jordgubbarna kommer men ska gör så gott jag kan. Är du säker på att du måste vara så försiktig med jordgubbarna? Själv hade jag en viktnedgång förra året och var försiktig med mycket men inte med jordgubbarna! Tål du mejerier vispa härlig grädde till dem. Ta dem gärna som dessert till grillat eller middag. Du har en fin viktnedgång, vilket, jag tror, kan tyda på att du tål kolhydrater relativt väl och jordgubbarna har bara 8 gram kolhydrat per 100 gram. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 Jag vet inte. Kan "fuska" ganska bra utan att det syns på vägen. Bröd, panering och bakverk går jag upp av direkt. Jag tål alla mejerier så får ta det till. Perfekt efter grillat som du sa! Vi får se hur det går kanske har blivit nöjd med vikten innan det uppsatta målet och firar med jordgubbar 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted May 16, 2014 Share Posted May 16, 2014 Hormonellt...jodå...så är det nog till viss del... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Blev -10kg på mindre än 5 månader. Så glad! Men nu går det lite långsammare fast neråt fortfarande. Har nu 3,4kg kvar till mål nummer ett. Börjar tveka på att jag kommer vara nöjd då men det får stå som mål nummer ett! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anatomy Posted September 23, 2014 Author Share Posted September 23, 2014 Längesen jag uppdaterade! Nu har jag gått ner från 72 kg till 58 kg sen 2/1 i år. Alltså 14 kg. Jag har nått mitt första mål och ska nu kämpa mig ner 3 kg till. Har över sommaren joggat varannan dag, gått 2 timmar om dagen och ridit så ofta jag hunnit. Jag har ätit LCHF med en del fusk utan dåligt samvete eller påverkan på min vikt. Viktnedgången går nu sakta men ser att jag bygger muskler istället. Hoppas på att kunna nå mitt slutmål innan året är över. Mår superbra, är pigg och har bättre kondition än någonsin. 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Fantastiska resultat! Och snabbt, du späker dig väl inte utan äter och njuter ordentligt? Fast jag har läst vad du skrivit och allt verkar klokt och förståndigt. Hur lång är du, nu är du ju lättviktare? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts