Anders A Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Åtminstone innan LCHF när man var godisråtta :-) 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mamma mu Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Åtminstone innan LCHF när man var godisråtta :-) Håller med om att det var så innan LCHF :-) Numera kan jag glatt ignorera allt julgodis på jobbet samt smaka några av grabbens chips utan att äta ur hela påsen. Jag tycker det är helt underbart och retar kollegor och släkt genom att kunna säga nej. Men jag mår så mycket bättre med mitt nya jag så deras problem får de ha själva. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Minns en lärare som sade att testet på karaktär, det är att gå fram till skålen och ta EN jordnöt. Jag avstår hellre, numera. För karaktär har jag aldrig haft. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebecka Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 ... så såg min jul ut ;-) tyvärr varar julen över flera dagar ... Noll karaktär här! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Been there, done that. Som tur är blir det lättare ju längre man håller på med LCHF. Dessutom har jag fått jättemotivation nu med mina riktigt bra blodvärden. När man SER hälsoresultaten är det mycket lättare att aktivt välja hälsa 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leia Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Tänk er då att det finns folk, en inte helt liten grupp, som innan de tar ett chips eller jordnötter, känner efter om de är hungriga. Och tackar nej då. Ni vet folk som avstår efterrätt för att de är mätta. De fattar ju inte heller varför andra äter när de inte är hungriga. Det visades en engelsk studie på detta i tv för ett halvår sedan, där de filmat barn som får obegränsat med godis och kakor. Somliga vräker i sig, andra rör inte godsakerna (de har fått äter mat innan). Livet är som vanligt djupt orättvist... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Det finns också en del som skippar steg ett och två i bilden och är smala ändå. *ruskar på huvudet* Lever ihop med en sån. Bara att inse att när det gäller vikt har vi väldigt olika förutsättningar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Man ska dock tänka på att många som ser smala ut och äter mycket socker o andra raffinerade kh samlar fett mellan de inre organen i buken. Det är detta bukfett som anses potentiellt farligt. Amerikanska studier visar att 20% av normalviktiga ändå utvecklar metabolt syndrom. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Jo tack jag vet att hans kropp troligen inte mår så bra på insidan som den ser ut på utsidan. Men att övertala honom till att lämna chips och mackor bakom sig verkar stört omöjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts