emmi Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Använder för det mesta vanliga hederliga kryddor men använder i ärlighetens namn en speciell standarduppsättning på det mesta och det blir lite trist i längden. När det sen är lathet så ligger kryddmixer, framförallt till tacos, nära till hands. När det gäller själva köttfärsen finns ekokrydda och en uppsjö recept så det känns lätt. Fajitakrydda och andra typer av kryddmixer finns vanligtvis inte utan druvsocker som första ingrediens och sen går det utför. Har ni några tips på bra alternativ som består av rena kryddor? Hittade Chef Paul på en LCHF-blogg och det ska vara tillsatsfritt men jag hittar inga ordentliga innehållsförteckningar. Har ni testat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Använder för det mesta vanliga hederliga kryddor men använder i ärlighetens namn en speciell standarduppsättning på det mesta och det blir lite trist i längden. När det sen är lathet så ligger kryddmixer, framförallt till tacos, nära till hands. När det gäller själva köttfärsen finns ekokrydda och en uppsjö recept så det känns lätt. Fajitakrydda och andra typer av kryddmixer finns vanligtvis inte utan druvsocker som första ingrediens och sen går det utför. Har ni några tips på bra alternativ som består av rena kryddor? Hittade Chef Paul på en LCHF-blogg och det ska vara tillsatsfritt men jag hittar inga ordentliga innehållsförteckningar. Har ni testat? LCHF-butiken har taco och tandoori kryddblandningar jag tycker är bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emmi Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Ah tack för tipset, ska kolla upp. Har inte kommit igång med något onlineshoppande ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Ah tack för tipset, ska kolla upp. Har inte kommit igång med något onlineshoppande ännu. Jag använder dessa kryddor till allt möjligt, tex på laxen, i äggröran, köttfärssås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Jag brukar ta en bild av innehållsdeklarationen på kryddpåsarna i butiken, se vad som finns i blandningarna, och sedan köpa egna ingredienser och blanda ihop egna kryddblandningar. Då slipper jag få med de onyttiga ingredienserna. Grill- och tacokrydda står alltid redo i kryddskåpet, och andra kryddblandningar gör jag a la minuté beroende på vad som för dagen ska lagas till. Coop har ett bra sortiment av ekologiska kryddor, om man är lagd åt det hållet... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LkpgMattias Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 kebabkrydda från santa maria är en bra krydda utan tillsatser 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts