Jump to content

Jycke som ej fattat tycke...för smör

Syster

Recommended Posts

Ja, det kan man verkligen undra! ;o)

Min kissekatt äter med nöje smör. Han får också så artbra mat som möjligt (Orijen och Mjau blötmat) i sin skål, och det är bara från den han äter, förutom  då det gäller smör. Det äter han var han 'hittar' det. =O)

Men din hund är ju såå skön. Underbar berättelse. Tack för den. Den gjorde min kväll!!! =O))

• Like 1

Min hund äter gärna smör direkt ur paketet! Det gäller att packa ur matvarorna fort som sjutton eller ställa kassarna högt. Spelar ingen roll om det är korv eller smör... Tur att hon inte är så stor. 

Kan det vara så enkelt att hon helt enkelt inte gillar smör? Jag menar, hur fin reklamen än visar en vovve som äter en hög torrt knaster så äter ju inte alla hundar just det fodret för det. Måste ju bero på nåt när andra torra knaster går ner...  :)

• Like 1

Skum vovve.. den kanske är anhängare av SLVS kostråd?

Hur som helst, hundar har ett extremt bra luktsinne.. och svenskt smör är syrat.. kan vara syran som gör att den inte vill äta smör.

En skum, och klok vovve, så kostråden från SLV har hon nog genomskådat ;) Men luktsinnet och petigheten för mat kan nog vara en förklaring. Den här hunden är den första som jag hört talas om som vägrar äta någon som helst processad mat, som korv, köpta köttbullar och allt med kryddor.

Syran kan vara en förklaring då hon även vägrar äta fil, youghurt och creme fraiche.

Nä, rått kött ska det va, om hunden själv får bestämma

• Like 5

Den här hunden är den första som jag hört talas om som vägrar äta någon som helst processad mat, som korv, köpta köttbullar och allt med kryddor.

Jag har hört talas om en till. Det lär ha varit så Marit Paulssons intresse för matfrågorna började. Hon hade haft bråttom och serverade barnen falukorv men hunden vägrade äta resterna vilket fick henne att fundera vad det är i maten... Sunda hundar!  :)

• Like 2