Mediax Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Hejsan! Har tidigare börjat med LCHF, gick ner 1 kg på 3 dagar (Min mamma körde den klassiska, gå på promenad, ät inte fett osv och gick ner bara hälften, 500g alltså) Nu undrar jag ni med erfarenheter, hur gjorde ni för att lyckas? Detta är min nyårslöfte, har gått bra osv men hur gör ni för att hålla borta den hära irreterande tanke, vad som inspirerade er, måltider och tips. Kan b.la säga att jag första dagen åt mycket mörkchoklad! Tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Hejsan! Hej! För mig funkade Kostdoktorns "LCHF för nybörjare" (jag läste den flera gånger i början ) som finns på denna sida väldigt bra. Mitt tips är att läsa på och skaffa dig mycket kunskap i ämnet, då är det lättare att hålla vid din nya kosthållning. Om man vet hur mycket skada tex mjöl gör för din kropp är det betydligt lättare att tacka nej till den där pizzan. Så klicka runt på flikarna "börja här" och "hälsa" här på KD Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mediax Posted January 6, 2014 Author Share Posted January 6, 2014 Hej! För mig funkade Kostdoktorns "LCHF för nybörjare" (jag läste den flera gånger i början ) som finns på denna sida väldigt bra. Mitt tips är att läsa på och skaffa dig mycket kunskap i ämnet, då är det lättare att hålla vid din nya kosthållning. Om man vet hur mycket skada tex mjöl gör för din kropp är det betydligt lättare att tacka nej till den där pizzan. Så klicka runt på flikarna "börja här" och "hälsa" här på KD Lycka till! Tack så mycket, jag försöker sätta kunskap i hjärnan, försöker låta bli att göra samma misstag som tidigare! Tack så mycket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanKarl Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 Ta det försiktigt med chokladen. I all välmening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted January 6, 2014 Share Posted January 6, 2014 För mig går det lättare när jag verkligen sköter det där med lagade måltider. Jag är en "mumsare". Ibland tar jag till färdiga eller egna veckomenyer för att få till det. Jag började pga värk/trötthet i musklerna och det vill jag inte ha tillbaka. Sedan är det gamla tricket att skriva ner vad du äter bra på många sätt i början, inte minst för att hålla sig borta från det där som "säkert inte gör nåt" som t ex chokladen. Det finns appar och websidor i mängder att välja på eller så använder du papper och penna. Lycka till! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts