Kajsa576

Provätit LCHF idag.. var det rätt?

Recommended Posts

Indisk mat

Idag har jag ätit ute på Indisk restaurang.

Riktigt gott, men kunde inte motstå NAN-bröd med vitlök, åt ca 1/4-del. Och nu vet jag inte om det är brödet eller annat som ställt till det i magen.

Den känns uppblåst och lite ond.. 

Ja, det var det.. 

Annars super gott, riset skippade jag. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sill, nubbe – & en platt mage Ät rätt och kapa kaggen lagom till midsommar...

Läste artikeln med Andreas Eenfeldt i Aftonbladet igår. Det förvånade mig att det inte någonstans i artikeln nämndes LCHF. 

Är det en strategi att tona ned det laddade ordet? Eller blev det bara så? 

Tjingeling! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sill, nubbe – & en platt mage Ät rätt och kapa kaggen lagom till midsommar...

Läste artikeln med Andreas Eenfeldt i Aftonbladet igår. Det förvånade mig att det inte någonstans i artikeln nämndes LCHF. 

Är det en strategi att tona ned det laddade ordet? Eller blev det bara så? 

Tjingeling! 

Jag tolkade det så att man inte kan sälja nya tidningar med LCHF längre, eftersom de flesta hört talas om det. Vetedieten berättade min man om, så jag var ju tvungen att läsa vad det var :-P

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tolkade det så att man inte kan sälja nya tidningar med LCHF längre, eftersom de flesta hört talas om det. Vetedieten berättade min man om, så jag var ju tvungen att läsa vad det var :-P

Vetediet, hm skippa allt vetemjöl mao, men socker då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om man ska ta o gå över till Vetedieten? Känns som om jag vill börja äta lite färsk potatis, händer ingenting med vikten, annat än upp 1 kg efter helgen och ned med 1kg ett par dagar efterpå. Så jag står i princip stilla….. Får väl sy igen munnen då. :ph34r:   :angry: Vill helst inte ta beslutet att strypa tarmen. Men idag känns det hopplöst.  :(

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du provat nåt av Kostdoktorns tips när inget händer? Hur länge då?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du provat nåt av Kostdoktorns tips när inget händer? Hur länge då?

Började ju 6 januari i år, och nu är det från start totti 3.5 kg minus. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Började ju 6 januari i år, och nu är det från start totti 3.5 kg minus.

Jo men efter 3 månader kan man ju prova att skruva lite.. Typ mejerifritt eller nåt

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller så gratulerar man sig själv till 0.7 kg/månad och funderar på vad en sådan viktnedgång gör på några års sikt  :).  

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just denna helg har jag varit Pirat och upprorsmakare. Har tom ätit pyttipanna idag. Tillagad av potatis, entrecote, bacon, falukorv, gräslök, champinjoner, tomat, salladslök, saltgurka, stekt ägg. Piiri Piiri sauce… Och nu har jag ont i magen och skulle kunna somna på stört. :o 

Ätit rutbröd med bregott och ost till frukost 3 dagar på rad. Hu! Imorgon är ställningen återställd, hoppas jag. efter 5 månader så vaknade upprorsmakaren upp inom mig och utmanade mig. Och jag föll på eget grepp!  :angry:

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På´t igen bara! Har också ett sug till och från...nybakat bröd...där smöret smälter av värmen...Jeeezzzes! :P:blink:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På´t igen bara! Har också ett sug till och från...nybakat bröd...där smöret smälter av värmen...Jeeezzzes! :P:blink:

Kom på att Pytten igår, kanske inte var så "farlig" ändå.. Skalet på potatisen fanns ju kvar och de inlagda rödbetorna skippade jag. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jahaja, så vart man indragen i FotbollsVM, skrev en sömerske-rad på jobbet och nu måsta man ju kolla läget varje dag… Hm.  :ph34r:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var och mätte blodtrycket… övertrycket låg på 152 efter 3:e försöket. Första var det på 174…. Suck. Nu har jag lovat doktorn att dubbla dosen.

Och ett nytt tryck i Juli… HM.  :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä...vad trist! Jag kollade BT för 1½ månad sen...oplanerat...och döm om min förvåning då det var längesedan det låg så lågt...109/71...äter mediciner sedan många år...sen har nog rökstoppet och motionen gjort en del...och förhoppningsvis kostomläggningen...:) Får väl se om det går ner ytterligare...Vågar inte bara sluta med medicinerna hur som helst och jag ooooorkar inte gå till doktorn....Hate it! :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men är inte det där väälidigt lågt? Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen eller ha telefonkonsultation eller nåt i alla fall?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä...vad trist! Jag kollade BT för 1½ månad sen...oplanerat...och döm om min förvåning då det var längesedan det låg så lågt...109/71...äter mediciner sedan många år...sen har nog rökstoppet och motionen gjort en del...och förhoppningsvis kostomläggningen... :) Får väl se om det går ner ytterligare...Vågar inte bara sluta med medicinerna hur som helst och jag ooooorkar inte gå till doktorn....Hate it! :P

Ja det är trist, men jag har ju inte rört på mig knappt alls, haft ont i ryggen.. Och så är jag så klart lat av naturen… Håller med Stoscha nog bra att kolla upp ditt tryck, elller trappa ned på ev. medicin. Inte bra med för lågt heller. Jag hade klarat mig om trycket legat under 140.  :huh:  :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon nämnde Marqués de Riscal - visste ni att de har en rosé också? Jag tycker vanligtvis att rosé smakar för sött, men denna tycker jag är god (inbillar mig för att det är Rioja):

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=79295

Jag älskar Rioja, men det är lite jobbigt med beställningssortimentet... sen fanns det ju ingen info om sockerhalten. Jag har dragit flera nitar där förut som inte smakar sött men inte är OK i mina ögon i alla fall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack! Jag har tänkt länge att jag ska gå igenom roseflaskorna vad som går att köpa, men nu har jag en som vi kan ta. Rioja är väl egentligen för det mesta OK, men jag vill vara säker.

Roseboxarna har jag koll på och nån enstaka rödvinsbox, men jag har inte hunnit till flaskorna. Det är så taskigt när man tänkt sej ett vin och så har de slut på just det. Då vill jag veta vad som funkar i stället, så just när det är rose har jag gjort dumköp flera gånger, så nu har jag alltid "godkäntlistan" med mej. Och om vi ska ha rött också på dunk nångång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä...vad trist! Jag kollade BT för 1½ månad sen...oplanerat...och döm om min förvåning då det var längesedan det låg så lågt...109/71...äter mediciner sedan många år...sen har nog rökstoppet och motionen gjort en del...och förhoppningsvis kostomläggningen... :) Får väl se om det går ner ytterligare...Vågar inte bara sluta med medicinerna hur som helst och jag ooooorkar inte gå till doktorn....Hate it! :P

Blodtryck hoppar lite upp och ner. Det är absolut inte farligt om det ligger på 109/71 ibland! Men det kanske inte heller behöver ligga så lågt. Eventuellt äter du för mycket medicin, men bara kanske. Brukar du känna dig yr när du reser dig upp? Jag tycker du ska be din läkare om ett 24-timmarstryck. Genom det går det att se hur stor andel av ett dygns tryck som ligger bra, för högt och för lågt. Det är inte farligt att ligga högt någon gång ibland - det som är farligt är om man vanligtvis ligger för högt och om trycket inte ens går ner under natten. Att ha ett för lågt tryck är nästan aldrig farligt för hjärtat. Det som kan vara farligt är om man blir yr och ramlar och slår sig. Sedan är det såklart aldrig roligt/bra att äta mer medicin än vad man behöver.

Själv köpte jag för en tid sedan en egen mätare. Nu kan jag ta några gånger per dag några dagar i sträck och räkna ut genomsnittet. Samt att jag fick göra ett 24-timmarstryck där jag kunde konstatera att min egen mätare gick att lita på. Mycket bättre än att betala för att trycket ska tas av en sköterska flera gånger innan man vet vad som är sant - och medicinera efter det. Man har snart tjänat ihop vad det kostar att springa till vårdcentralen genom att köpa en egen mätare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha ja, nu har jag varit hos Frissan och hör o häpna, med "Ett sötare Blod" i lurarna, så gick jag hem (en promenad på 30 minuter). FYY, vicken dålig kondis jag har, men tar jag 30 minuter per dag till det, borde väl kondisen bli något bättre? 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill verkligen rekommendera två goda prisvärda italienska vinner -  röda Cesarini Sforza Teroldego Rotaliano (nr 2377) 

med mindre än 3,0 gram socker/liter och vita Casal di Serra Classico Superiore (nr 12419) 5 gram socker/liter. Bägge 79 kronor flaskan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaha ja, nu har jag varit hos Frissan och hör o häpna, med "Ett sötare Blod" i lurarna, så gick jag hem (en promenad på 30 minuter). FYY, vicken dålig kondis jag har, men tar jag 30 minuter per dag till det, borde väl kondisen bli något bättre? 

Absolut, har du inte gått så mycket innan så tror jag att du väldigt snart kommer att uppleva mer ork. Gå en hållplats till, små saker som inte känns oöverstigliga. Heja dig!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om jag tillhör den gruppen som inte går ned av LCHF? Jag har inte gått upp, men jag pendlar ned och upp +-3kg sedan start, så ingångsvikten har jag inte överstigit. Måste få energi, så jag kan fortsätta med mina promenader. Har tom ett dyrt Årskort på ITRIM, som jag inte använt en enda gång i år.  :(  Får gliringar om det hemifrån…. Försöker "peppa" mig med att kolla BIggest Loser, Extreme Makeover etc.. Men, det sitter en stor "Latkorv" inne i huvudet.  :angry: Vet inte hur jag ska bli av med hen. Kanske jag kan hitta en talbok om Pepp? Ingen som vet någon? Har precis installerat en app så att jag kan lyssna via Phonen… Den där tröskeln, som är såå hög på vissa saker, som t ex. ut och gå, träna. Helst skulle jag vilja sova igenom min fritid.. Men är ingen lösning, (det var Latkorven som sa så)  ;). Jag äter D-vitaminer, Mineraler, D3, K2. Så kan inte skylla på det. Blodtrycket vars övertryck senast var lite över 150, kan väl inte påverka? Frukost idag, som vanligt 2 ägg och 25 gr smör, kaffe. Snart bär det iväg till Tandhygienisten. Undras om hon märker skillnad på tänderna? Har ju inte sötat sedan 6 januari.  :D Nåja, ha en härlig fett-dag allesammans! 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min tandsten har minskat drastiskt och jag har en ljusare färg på tänderna också...

Det är lika svårt att förhandla med en Latmask som med ett Sockertroll. Förhandlar man vinner de ALLTID. Det gäller att piska dem till underkastelse och bestämma sej för en sak som inte är förhandlingsbar. Har man tvingat sej i typ 3 månader är det inte alls lika svårt längre.

Jag lyckades genom att bestämma mej för att jag skulle ha en halvtimmes promenad före frukost. Ingen promenad - ingen mat.

När jag jobbade utan att pendla gick jag 30 minuter innan jag hoppade på bussen (det hade tagit en timme att gå hela vägen) och åt frukost på jobbet.

Numera när jag pendlar funkar det inte alla dagar, men då fastar jag ju 2 av dagarna, och tränar på arbetstid före frukost 2 dagar och på helgerna gäller det också. Så då har jag bara en dag då jag äter frukost utan motion alls.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om jag tillhör den gruppen som inte går ned av LCHF? Jag har inte gått upp, men jag pendlar ned och upp +-3kg sedan start, så ingångsvikten har jag inte överstigit. Måste få energi, så jag kan fortsätta med mina promenader. Har tom ett dyrt Årskort på ITRIM, som jag inte använt en enda gång i år.  :(  Får gliringar om det hemifrån…. Försöker "peppa" mig med att kolla BIggest Loser, Extreme Makeover etc.. Men, det sitter en stor "Latkorv" inne i huvudet.  :angry: Vet inte hur jag ska bli av med hen. Kanske jag kan hitta en talbok om Pepp? Ingen som vet någon? Har precis installerat en app så att jag kan lyssna via Phonen… Den där tröskeln, som är såå hög på vissa saker, som t ex. ut och gå, träna. Helst skulle jag vilja sova igenom min fritid.. Men är ingen lösning, (det var Latkorven som sa så)  ;). Jag äter D-vitaminer, Mineraler, D3, K2. Så kan inte skylla på det. Blodtrycket vars övertryck senast var lite över 150, kan väl inte påverka? Frukost idag, som vanligt 2 ägg och 25 gr smör, kaffe. Snart bär det iväg till Tandhygienisten. Undras om hon märker skillnad på tänderna? Har ju inte sötat sedan 6 januari.  :D Nåja, ha en härlig fett-dag allesammans! 

Du behöver inte dra i gång värstingmotionen. Det är ju som att bjuda sig på misslyckande. Varför inte promenera? Lyssna på musik eller talbok och vacker omgivning. Det är alltid lättare att gå nya vägar och kanske åka kommunalt hem? Eller bestämma om hämtning på en bestämd plats? Börja med geochaching eller vad det nu heter? Leta "skatter" så kommer motionen av sig själv.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan det vara så att all denna ambition att motionera (och ibland misslyckas) skapar stress?

Långpromenader i lugnt tempo, gärna ute i naturen, i din egen takt, kanske med musik i lurarna, kanske skulle kunna vara ett sätt att sluta fokusera så mycket på träning/motion? Mjukstart så att säga.

Fast senast jag var ute och gick i skogen sjöng jag högljutt med i låten jag lyssnade på, och tvärstannade när jag såg ett rådjur som stog still längre fram på stigen, stirrande förvånat på mig.

Det lät nog för jävligt, och den stackarn kände nog inte igen ljudet så visste nog inte vad jag var för en konstig typ.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tandhygienisten, sa att jag aldrig har haft så fina tänder & tandkött. Liite ytlig tandsten, bara. Otroligt!

Promenad, icke idag. Har storhandlat inför helgen. Men imorgon, finns ingen ursäkt! 

Och visst jag blir stressad över att jag är så "dålig" på motion, när jag vet hur viktigt det är. 

Men känns som om jag är på G igen! Pratade med min Tandläkare & fru, de har tillsammans börjat på Itrim. Han gör det för sin fru:s skull.

Sådant är Rart!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det är kärlek det! :wub:

Och precis...Ut med dej idag nu!! Det fixar du...Ha en fin midsommar...och ät en jordgubbe eller två...och njut! DET...ska jag... B)

KRAM KRAM

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Midsommar var härlig, promenad på 30 minuter, sedan matjesill gräslök gräddfil och en liiten liiten färskpotat. 

Efter det sockerchock i stora mått. 1 liten bejlis (hur man nu stavar till det) hallon, blåbär skivade jordgubbar grädde och en liten ruta Tosca.  :o

Kvällen en maffig ostbricka med feta mjuka getostsorter.. Gick in vid midnatt och då var det +5 grader (Stockholmstrakten) HU!

Snart bär det iväg på en promenad tillsammans med Gubben… God fortsättning!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag en tur till IKEA, ska träffa min höggravida Dotter där. Hon envisas med att åka dit på en så trafiktät dag. 

Jag längtar så efter henne.  :wub:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åh idag blev det frukost på 2 kokta & smör, lite ost… Kaffe

Lunchen blev en hopplöst inköpt sallad. 7-8 små kycklingtärningar med massor av isbergssallad 1/2 cocktailtomat, 1 gurkskiva, 2-3 bitar paprika..

Och Pasta i botten… Vad gick att äta av det? Det mesta förutom Pastan, MEN jag fixar inte att äta Isbergssallad i sådana mängder.

Pastan hoppade jag ju över.

Så middagen blev desto mer: fräst vitkål köttfärs salladslök, spiskummin och Curry, lägg i ugnssäker form och en skvätt grädde. In i ugnen.

Till det blev det babyspenat och lite småtomater och en Paprika ring. -Häpp!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma effekt varje vecka.. Helgen upp ca 2kg och torsdagen ned 2 kg.. 

Summan av kardemumman = Konstant.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Samma effekt varje vecka.. Helgen upp ca 2kg och torsdagen ned 2 kg.. 

Summan av kardemumman = Konstant.

Lever du loppan lite för mycket på helgerna då? Uppenbart måste du sluta med det om du vill komma ur platån då antar jag.

Har du provat periodisk fasta? Min vikt började ju röra sej nedåt när jag kombinerade LCHF med 5:2, trots att jag inte gjorde nån annan förändring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lever du loppan lite för mycket på helgerna då? Uppenbart måste du sluta med det om du vill komma ur platån då antar jag.

Har du provat periodisk fasta? Min vikt började ju röra sej nedåt när jag kombinerade LCHF med 5:2, trots att jag inte gjorde nån annan förändring.

Vet inte, men nu i midsommar åt jag mer kollisar och då trodde jag ju att jag skulle öka än mer. Men det var samma effekt. Helgerna äter jag i normala fall inte kollisar annat än överjord grönisar. Men visst Vin tillhör helgmys och ostar  :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle aldrig ha en helg utan min älskade rioja. Det kanske var därför jag inte gick ner i vikt förrän jag började med 5:2

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rioja...det är livet på en pinne det! Mina absoluta favorit viner är Rioja! :P

Att på hösten får tända massor av ljus och ta ett glas Rioja (Baron de Ley ex) och laga en mustig gryta eller soppa...DET är livskvalitét det...:) För mej iaf...*L*

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller fixa en liten tapas bricka som tillbehör till Riojan med smakrik tärnad ost av valfri sort, någon pepprig salami, oliver (gillar de sardellfyllda, det är nog sältan). Sedan finns det ju oliver fyllda med vitlök, eller med feta ost, eller mandel eller... vänta nu, har vi verkligen ingen smiley som dreglar?

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan ju inte låta bli att komma tbx till denna tråd  ;) Kan ju inte påstå att jag proväter LCHF, längre… Har ju gått 6 månader om 2 dgr… Så påSöndag kanske jag skulle festa till lite.. Vad sägs om, -Fettkaffe, broccoli, Smör, Grädde och liite protein till det? :P - Hej Hopp!  

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner mig fortfarande som en nybörjare...

Åt jag rätt igår?

Frukost: 2 ägg m 25 gram smör, Kaffe

lunch: Omelette med lite skinka och ost som fyllning, vitkål, olja, svartpeppar

Middag: Grillat Kycklinglår, Salladsmix (ca 2 knytnävar), soltorkade tomater, salladslök, 1 rädisa. 1 dl. Bea med vitlök.

Thats it!

:huh:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag skippade jag frukosten, 2 koppar kaffe svart, blev det.

Lunch: en trist kycklingsallad med vitlökdressing.

Middag: wokade grönsaker, Sesamolja, harrikuvert, 2 små bitar lammytterfilé, 1 dl vitlöksbea.

Dryck: 1 liter Mojitea.

HÄpp!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj jag läste "en liter matolja" och hann tänka ganska mycket...  :huh:  :P

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag skippade jag frukosten, 2 koppar kaffe svart, blev det.

Lunch: en trist kycklingsallad med vitlökdressing.

Middag: wokade grönsaker, Sesamolja, harrikuvert, 2 små bitar lammytterfilé, 1 dl vitlöksbea.

Dryck: 1 liter Mojitea.

HÄpp!

Visst är mojitea en av de bättre smakerna?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst är mojitea en av de bättre smakerna?

Min favvo, för stunden.  ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hopp!

Vad är det med vården idag? Eller "min" Husläkare, kanske?

Hade en Telefon tid ang. mitt blodtryck. Hon har varit på semester och ville innan semester dubbla min dos. Och då tänkte jag även passa på med att ta upp mina andra bekymmer, plus berätta att hon inte meddelat mig resultat från flera olika prover sedan i februari i år...

För det första backade hon på att höja, ville ha fler tryck gjorda. Kunde hon kläckt ur sig innan semestern. Då ville hon höja utan trycktagningar..

Sedan tog jag upp hennes missar av mina provsvar.. Ojdå, sa hon med ett käckt skratt, då ska vi titta på det nu då.

Mitt långtidssocker låg på 4.9, hon sa att det var riktigt bra, inget socker! Sedan rättade hon sig snabbt och sa nästan inte.

Efter det hittade hon endast att jag lämnat återbud till Ögonbottenfotograferingen…. Vilket jag inte gjort. Då berättade jag att jag fått muntligt besked.

Då skrattade hon och tyckte att hon kunde lita på mig. Så var det med det...

tog sedan upp mina besvär jag kände i fredags (gick hem tidigare, jättetrött, ont i mina hudsprickor, domningar i fingertopparna etc…) Jag frågade om jag inte kunde få ta prov på Sköldskörteln, eftersom min mamma hade problem med den när hon blev äldre. ICKE! 1 gång är ingen gång. Och ang. sprickorna hänvisade hon till Psoriasisföreningen. Så var det med det och så avslutade hon med att hon inte hade tid med mig längre, för hon skulle hinna med 5 till på denna timme… Suck.. 

Sprickorna är idag bättre (testar ju kådsalva) Och så har jag ju blivit piggare. Så jag får väl ge mig då...

Hej Hopp!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen Semester! 

Denna vecka inför semestern, har jag ätit massor av ost och tunna goa knäckebitar med bregott smaksatt med havssalt.

Tänkte nog att jag kunde "unna" mig det eftersom jag bestämt mig för att inte dricka vin på helgerna. Och det bestämde jag för ett par veckor sedan. Just för att se om jag skulle "rasa" i vikt. Ingen skillnad på 1,5 vecka, så jag tror att jag triggade igång något annat som just resulterade i att jag denna vecka ätit bröd och ost till frukost med Kaffe (mina gamla vanor) Annars har jag "skött mig". Vad mer ska jag säga?…. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min nya semester lunk! 

Tänk att jag börjat semestern med att ta promenader! Jag som inte rört på mig på bra länge.

Så i lördags ut innan frukost, promenad 30 minuter. Igår, 40 minuter och i morse 50 minuter och i lurarna hade jag Alcazar! Toppen med Disco i lurarna, så att tempot blir glatt och lätt.  :)

I morse visade vågen -2 kg sedan 26 juli.. Häpp!

:D  Var och kollade blodtrycket: 137/72, Häpp!  :D

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sallad till Middag idag.

Stekt torsk på en bädd av Spetskål, Isberg, Ägg, Sockerärter, Räkor, Dill, riven Pepparrot och skirat smör. - Mums! 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg