Kajsa576

Provätit LCHF idag.. var det rätt?

Recommended Posts

Är de möjligen "Coline" / Clas Ohlson ?

Waves från Ellos

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min är OBH Nordica , står i sovrummet. 

Okej, hmm...vet att jag testade en rad olika modeller (mest coline) från clas ohlson och alla var opålitliga och visade olika resultat varje gång jag ställde mig, de kunde skilja kilon från ena minuten till den andre. Testade olika underlag osv, men lämnade tillbaka skiten och köpte på annat ställe till slut. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kom precis på en sak… sedan jag började med LCHF, så använder inte jag bilen på helgerna…. Jag går istället och shoppar. Och för att kassarna inte ska bli för tunga, så går jag både lördag & söndag. -HÄPP! Inget bensinutsläpp här inte  ;) . Idag blir det Lammstek (köpt från gård) med Blomkålsgratäng (grädde, creme fraiche, ägg, Fetaost, Blomkål och Broccoli, champinjoner) Hej Hopp!  :P

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hjälp, ett bakslag nu ikväll för 3 minuter sedan!!!! Haft en dålig dag på Jobbet. Och det verkar trigga igång saker i mitt huvud.

Så nu har jag tryckt i mig 5-6 paradisnötter och en handflata rostade kokosflarn. Usch på mig! God Natt!!  :angry:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hjälp, ett bakslag nu ikväll för 3 minuter sedan!!!! Haft en dålig dag på Jobbet. Och det verkar trigga igång saker i mitt huvud.

Så nu har jag tryckt i mig 5-6 paradisnötter och en handflata rostade kokosflarn. Usch på mig! God Natt!!  :angry:

Vad är paradisnötter? Och kokosflarn ingår väl i LCHF?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Paranötter? Har 3,4 kolisar per 100g alltså LCHF

Hur stora handflator? Kan inte se något problem där heller. Visst bakar man med socker, men varje flarn är ju bara en tsk smet.

Inget att ligga sömnlös över.

Så om du får bakslag Håll dig till nötterna! Kasta kakorna eller ge till grannen :wub:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Paranötter? Har 3,4 kolisar per 100g alltså LCHF

Hur stora handflator? Kan inte se något problem där heller. Visst bakar man med socker, men varje flarn är ju bara en tsk smet.

Inget att ligga sömnlös över.

Så om du får bakslag Håll dig till nötterna! Kasta kakorna eller ge till grannen :wub:

Det är inga kakor, det är kokosflagor som är rostade… Nej inget socker här inte, Men jag ska inte äta mellan mål, har jag bestämt, så det är var ju ingé bra. pga sk-t dag på jobbet. hm.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är inga kakor, det är kokosflagor som är rostade… Nej inget socker här inte, Men jag ska inte äta mellan mål, har jag bestämt, så det är var ju ingé bra. pga sk-t dag på jobbet. hm.. 

Men du är ju jätteduktig! Nu skäms jag för jag misstrodde dig och tänkte kakorna :ph34r:

Smart att ha nödproviant fast du tänkt klara dig utan. Så det här var ju ingen bakslag, det kallar jag strategi! Bådar gott för framtiden.

Bra jobbat!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men du är ju jätteduktig! Nu skäms jag för jag misstrodde dig och tänkte kakorna :ph34r:

Smart att ha nödproviant fast du tänkt klara dig utan. Så det här var ju ingen bakslag, det kallar jag strategi! Bådar gott för framtiden.

Bra jobbat!

Ja Du ser det så, då ska jag inte "straffa"/skälla på mig mer för den grejen, och jag åt inte upp hela påsen….  hm… Kanske var rätt ok ändå. Gick ju in här och skrev istället. Men de är så typiskt, jag är känsloätare. Oftast när det är något som inte är bra. Okej, Ny dag Och nya utmaningar!  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Du ser det så, då ska jag inte "straffa"/skälla på mig mer för den grejen, och jag åt inte upp hela påsen….  hm… Kanske var rätt ok ändå. Gick ju in här och skrev istället. Men de är så typiskt, jag är känsloätare. Oftast när det är något som inte är bra. Okej, Ny dag Och nya utmaningar!  :)

Försök om du kan att släppa på känslorna av misslyckanden. Bättre med ett litet avsteg på LCHF liberala livsmedel utan skamm och ångest och sen upp på banan och lära sig av situationen igen. Känner man det som ett misslyckande är steget inte långt till," ja men då kan jag lika gärna käka en pizza och smågodis också". Den känslan ska vi undvika.

Bra jobbat att du valde bättre livsmedel! För mig gäller det att ha en plan med tillåtna saker att ta till vid behov annars är inte steget långt till totalt kaos när stress, ilska och frustrationer sätter in. Sen är ju planen att minska på gångerna man behöver ta till det. Men för en känsloätare så kan man inte ändra allt på ett bräde. Babysteps!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte höra om jag äter rätt överhuvudtaget. Varje dag, och då menar jag varje dag, så äter jag såhär:

(på vardagar)

05.30 morgon - två stekta ägg , citron vatten (dricker ej kaffe)

14.00 Lunch - 1 kycklingklubba, ca 40g paprika, 50g gurka, 10g romansallad, 4 st kösrsbärstomater, och ca 100g salladsost. citronvatten. 

18.00 kvällen - känner bara lite hunger så äter då två  kokta ägg med majonäs till. citronvatten. 

(om jag blir sötsugen äter jag rysk yoghurt med bär och lite grädde) 

så äter jag, har inte så stor variation för vill verkligen gå ner i vikt. är det bra att äta samma sak varje dag? 

jag tröttnar inte på det så för mig spelar det inte någon roll.. :)

jag går i en folkhögskola där man får köpa sin mat, då är det pasta oftast.. finns ingen micro eller något kylskåp. därför äter jag inget mellan frukost och lunch. kommer hem runt halvtvå om dagarna, vet inte hur jag ska göra för att få upp mina kaloriintag. ska enligt en app som heter lifesum äta 1450 kalorier per dag, men när jag har ätit det som jag har skrivit ovan så har jag kvar 780 kalorier, är detta bra? har ni andra tips på hur jag kan göra?

Är detta verkligen LCHF??? Tycker det verkar som vanlig svältbantningskur... 2 ägg, 1 kycklingklubba, sallad och eventuellt... 2 ägg med majo...Som ny inom LCHF så skrämmer sådana här inlägg i väg mig i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är detta verkligen LCHF??? Tycker det verkar som vanlig svältbantningskur... 2 ägg, 1 kycklingklubba, sallad och eventuellt... 2 ägg med majo...Som ny inom LCHF så skrämmer sådana här inlägg i väg mig i alla fall.

Som hela den här tråden handlar om är att Kajsa vill ha råd eftersom hon är ny på det här. Läs kommentarerna också... och hennes senare inlägg...

Nånting vi inte gör på det här forumet är att hoppa på andra i deras val. Däremot kan vi komma med goda råd hur man kan göra saker bättre beroende på vilka mål man har och vilka förutsättningar man har. Alla äter inte LCHF av samma orsak och vi har alla olika bakgrund.

Välkommen med i gänget för att lära dej en hel del om kost och hur kroppen funkar  :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jättebra och jättestarkt! Ju fler gånger du valt "rätt saker" när du "måste" trösta dej, desto lättare blir det att kanske till och med avstå. Men jag har också behov av tröstnapp av och till när det är synd om mej efter över 3 år. Men så gott som aldrig saker utanför LCHF i alla fall.

Har du tittat på Mys blogg lchfingenjören? Hon är duktig på att hitta vägar för alternativ till "tröstnapp". Hennes olika verktyg hjälper mycket

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm har också statiner utskrivna, och efter ha läst lite här så blev jag nästan lite rädd!!

Som tur är kan man väl säga, att jag oftast glömmer att ta dom, då jag ska ha i mig dom innan jag lägger mig

Men nu ska jag absolut skrota dom

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jättebra och jättestarkt! Ju fler gånger du valt "rätt saker" när du "måste" trösta dej, desto lättare blir det att kanske till och med avstå. Men jag har också behov av tröstnapp av och till när det är synd om mej efter över 3 år. Men så gott som aldrig saker utanför LCHF i alla fall.

Har du tittat på Mys blogg lchfingenjören? Hon är duktig på att hitta vägar för alternativ till "tröstnapp". Hennes olika verktyg hjälper mycket

Jo jag har tittat lite på Mys blogg. Är ju fortfarande ny och det finns ju massor att läsa, samtidigt som jag måste hinna analysera/reflektera/applicera det på mig. Ni är så fina här! Kram på Kramens dag!  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hopp, nu på morgonen vägde jag mig, har gått upp 3 hg, sedan förra veckan,  men minskat i midjan med, 7 cm sedan start. Hur hänger det ihop?

Är det vätska som alla pratar om, som försvinner? Jag forstätter som jag gör, men ska jag minska på något? Är det för tidigt ännu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör på du bara. Kroppen vänjer sig, omfördelar och då händer sånt du skriver om ovan. Det gäller att ha tålamod och att inte stressa kroppen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju det vi säger allihop. Vikt är inte allt. Det är alldeles för tidigt att experimentera med nånting, utan kör på som du gör i minst 3 månader till, helst minst ett halvår.

Då har du fått in en lunk som funkar och då kan du lägga in varianter om det skulle behövas 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.

Själv hade jag jättesvårt i början att skilja mellan hunger och sug. Hunger ska man alltid tillfredsställa. Vår kost innebär ju att man inte ska behöva gå omkring hungrig. Sug däremot kan man undertrycka om man vet skillnaden.

En klok människa här på forumet gav mej ett tips som hjälpt mej mycket.

Föreställ dej ett kokt ägg. Känns det lockande är du hungrig. Vill du inte ha kokt ägg är du bara sugen, och kan avstå.

bra tips!

Själv brukar jag gå efter mottot: När magen kurrar så är du hungrig. Resten är sug.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej hopp, nu på morgonen vägde jag mig, har gått upp 3 hg, sedan förra veckan,  men minskat i midjan med, 7 cm sedan start. Hur hänger det ihop?

Är det vätska som alla pratar om, som försvinner? Jag forstätter som jag gör, men ska jag minska på något? Är det för tidigt ännu?

Passa på att njuta! av att kroppen förändras! Du har ju ställt bilen och går mer så det kanske är lite muskler som vaknar och växer?

Det är lite olika hekto vågen visar, vätska, du kanske har mkt i tarmarna?

Hurra 7cm mindre! du är på  rätt väg!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Passa på att njuta! av att kroppen förändras! Du har ju ställt bilen och går mer så det kanske är lite muskler som vaknar och växer?

Det är lite olika hekto vågen visar, vätska, du kanske har mkt i tarmarna?

Hurra 7cm mindre! du är på  rätt väg!

Gulle Dej! Keep On, var helt rätt här!  :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om jag äter för mycket? Idag äter jag frukost-lunch...

Kaffe med 2 msk Visp

Rejäl skiva Cambozola 40%

2 skivor 31% Präst

3 skivor Luftorkad Skinka

2 kokta ägg som jag mosade med Örtsalt och 40 gram Smör.

Kanske jag ska ta bort Osten? *snyft*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Undrar om jag äter för mycket? Idag äter jag frukost-lunch...

Kaffe med 2 msk Visp

Rejäl skiva Cambozola 40%

2 skivor 31% Präst

3 skivor Luftorkad Skinka

2 kokta ägg som jag mosade med Örtsalt och 40 gram Smör.

Kanske jag ska ta bort Osten? *snyft*

Jag skulle ta bort osten blir du inte mätt är det bättre att lägga till ett ägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle ta bort osten blir du inte mätt är det bättre att lägga till ett ägg.

Jag misstänker ju det... Den där Älskade osten...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, egentligen vara jag ju inte hungrig när jag började äta och jag hade kunnat sluta efter 3 tuggor. Det här är svårt!!! Vanor kontra att lyssna på kroppen/magen om den är hungrig. Är man hungrig, så kurrar väl magen? Ska man vänta så länge, att det börjar kurra? I så fall så behöver jag nog inte äta på flera dygn. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg