Kajsa576

Provätit LCHF idag.. var det rätt?

Recommended Posts

Du kan lugnt ta lite grönt till! Några kolisar gör ju inte så mkt,  det måste ju vara drägligt. Du äter ju mer fett och protein så du kommer hålla dig inom 5%.

Blir så stressad, nog främst över att jag inte kunde hejda mig.. Men okej, jag valde ju rätt och inte en Dukat chokladkaka… 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tar också mer nötter än jag tänkt hela tiden. Jag är inte så strikt så jag känner att jag förbrukar gram kolhydrater för en dag. Jag äter ganska mycket sallad med mkt fett som olivolja eller stekt kål eller nåt förutom fett och mättligt med proteiner. Jag äter som planerat tidigare trots att jag snacksat för mycket. Det är ju inte bra i längden men jag brukar äta mindre dagen efter om jag överätit en dag. Stress är ju inte heller bra för kroppen och metabolismen.

Jaa, så himla svårt när man vill så mycket.. Men Ny dag imorgon! Häpp!  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är en del av ditt framtida liv! :o

Mest då för att du antagligen tänkt dig att gå ner i vikt och leva hälsosamt.. har man ingen tanke på att gå ner i vikt eller leva hälsosamt så kan man ju äta prexis vad som helst.. där finns inga restriktioner eller bad feelings.. möjligen då när man har drabbats av konsekvenserna! :huh:

Hur som helst.. så ser det ut.. man gör misstag.. man tar konsekvenserna och man lär sig.. det kommer att komma betydligt besvärligare situationer framöver!

Sen så.. vem har sagt att just du skulle vara fullkomlig.. ingen är perfekt.. alla kämpar vi på.. ena dagen går det bättre andra dagar går det sämre.. men i långa loppet handlar det om hur man gör över en längre tidsperiod!

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där är en del av ditt framtida liv! :o

Mest då för att du antagligen tänkt dig att gå ner i vikt och leva hälsosamt.. har man ingen tanke på att gå ner i vikt eller leva hälsosamt så kan man ju äta prexis vad som helst.. där finns inga restriktioner eller bad feelings.. möjligen då när man har drabbats av konsekvenserna! :huh:

Hur som helst.. så ser det ut.. man gör misstag.. man tar konsekvenserna och man lär sig.. det kommer att komma betydligt besvärligare situationer framöver!

Sen så.. vem har sagt att just du skulle vara fullkomlig.. ingen är perfekt.. alla kämpar vi på.. ena dagen går det bättre andra dagar går det sämre.. men i långa loppet handlar det om hur man gör över en längre tidsperiod!

Kram till Dig!  :wub: Du gjorde min kväll, Du kloke Zepp! Tack för att Du tog ned mig från piedestalen och visade att det är helt ok att inte befinna sig där..  :rolleyes:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ölkorvar i alla smaker och jag har ofta en i skrivbordslådan och i datorväskan bara för att... Babybel-ostar är ju också ett klassiskt knep när det krisar. Mjukost på tub innehåller inte så mycket och smakar salt. Jag blir ofta mer tillfredsställd om det smakat salt. Paranötter är ju det bästa du kan tänka när det krisar i nötväg (föredrar dock salta macadamia om jag får tag på dem) Nog har jag hysteriskt mölat ett hekto nötter också när jag krisat, men jag har gått ner i alla fall sista halvåret

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ölkorvar i alla smaker och jag har ofta en i skrivbordslådan och i datorväskan bara för att... Babybel-ostar är ju också ett klassiskt knep när det krisar. Mjukost på tub innehåller inte så mycket och smakar salt. Jag blir ofta mer tillfredsställd om det smakat salt. Paranötter är ju det bästa du kan tänka när det krisar i nötväg (föredrar dock salta macadamia om jag får tag på dem) Nog har jag hysteriskt mölat ett hekto nötter också när jag krisat, men jag har gått ner i alla fall sista halvåret

:) Det lugnar mig! Kram för det!  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya undringar, igen… Både igår och idag har jag känt som  träningsvärk i hela kroppen, jag känner mig öm, trött skulle kunna sova hur länge som.. Kan man få sådana känningar, eller är detta signaler på annat, tro? vaknade lite småsnuvig, och var täppt en stund på eftermiddagen, men det är borta nu.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På resa eller på jobbet tips, att ha en liten burk kokosolja och sked med sig, så kan man småäta lite om man blir hungrig eller känner att det blivit lite för lite fett.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya undringar, igen… Både igår och idag har jag känt som  träningsvärk i hela kroppen, jag känner mig öm, trött skulle kunna sova hur länge som.. Kan man få sådana känningar, eller är detta signaler på annat, tro? vaknade lite småsnuvig, och var täppt en stund på eftermiddagen, men det är borta nu..

Man KAN bli förkyld även om man äter bra. Mitt stalltips är echinacea brustabletter från Hemköp eller ICA och ta 3-4 dubbel dos i 1-2 dagar. Finns ingen basilusk som överlever det. MEN man måste börja innan det brutit ut, för har förkylningen väl fått fäste går den inte hejda

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man KAN bli förkyld även om man äter bra. Mitt stalltips är echinacea brustabletter från Hemköp eller ICA och ta 3-4 dubbel dos i 1-2 dagar. Finns ingen basilusk som överlever det. MEN man måste börja innan det brutit ut, för har förkylningen väl fått fäste går den inte hejda

Tack för tipset! Mot ICA! snuvigt idag på morgonen igen… Hej Hopp!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset! Mot ICA! snuvigt idag på morgonen igen… Hej Hopp!

Smakar skunk om man tar 4 tabletter i ett glas, men det är värt det. Kyl ner det ordentligt så är det lättare att få i sej. Hoppas det inte är för sent

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smakar skunk om man tar 4 tabletter i ett glas, men det är värt det. Kyl ner det ordentligt så är det lättare att få i sej. Hoppas det inte är för sent

Tyvärr, för sent, riktigt rödnäst och feber med huvud…  :( Men ska ha sådana rör hemma nu.  :wacko:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hemma idag.. Passade då på att kolla vad jag äter en dag. Och nu har jag tagit reda på vad jag ska äta per dag, för viktnedgång...

82 gram Protein, 21 gram Kolhydrater och 137 gram fett. Kan detta stämma? Energifördelning: fett: 75 protein: 20 kolhydrater: 5 i procentenheter.

Och hur ser den här dagen ut i verkligheten?

Jo, följande: 154 gram fett, 58 gram Protein och 16 gram Kolhydrater. I energi% : 82,2% fett, 13,9% Protein och 3,9% Kolhydrater.

Vad händer om jag ligger mer i gram på fett än protein? Blldar fettet fett då?

Kramar från en snuvig Kajsa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fettet bildar inte fett.. det är redan fett!

Grejen är att om man äter en väldigt hög andel fett så äter man som regel mindre av något annat.. och då kan det hampa sig att det man äter mindre utav är essentiellt!

Du har alltid en tendens att halka ner i protein och kolhydrater.

Protein är essentiellt och ditt låga kolhydratintag innebär antagligen att du äter rätt lite grönsaker.. de sistnämnda kan innehålla någon vattenlöslig vitamin som kan vara bra att få i sig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fettet bildar inte fett.. det är redan fett!

Grejen är att om man äter en väldigt hög andel fett så äter man som regel mindre av något annat.. och då kan det hampa sig att det man äter mindre utav är essentiellt!

Du har alltid en tendens att halka ner i protein och kolhydrater.

Protein är essentiellt och ditt låga kolhydratintag innebär antagligen att du äter rätt lite grönsaker.. de sistnämnda kan innehålla någon vattenlöslig vitamin som kan vara bra att få i sig.

Idag: 94 gram BabySpenat, 100 gram vitkål och 28 gram Purjo i Grönsaksväg. Protein: 70 gram Tonfisk i vatten, 100 gram fetaost, 1 kokt ägg, 6 oliver, smör + kokosolja, 100 gram Bratwurst och Räksallad. Ja, jag får börja följa någons matsedlar snart… Vill Hitta balansen.  :angry: Nu bryter jag om och förhoppningsvis en härlig dag imorgon.  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja i dag blev det nog inte mycket bättre för mig.. två små kycklingfileer och så snodde jag den överblivna skagenröraran som blev över och i kväll blev det köpta köttbullar med västkustsallad.. inte särskildt mycket grönsaker alls, mest några salladsblad.

Men jag vet att det kommer nya dagar, där jag lagar det mesta från grunden.. hur som helst så är jag mätt o nöjd.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja i dag blev det nog inte mycket bättre för mig.. två små kycklingfileer och så snodde jag den överblivna skagenröraran som blev över och i kväll blev det köpta köttbullar med västkustsallad.. inte särskildt mycket grönsaker alls, mest några salladsblad.

Men jag vet att det kommer nya dagar, där jag lagar det mesta från grunden.. hur som helst så är jag mätt o nöjd.

Jo, så är det ju nya dagar.. Måste hitta proteinrikedomen ibland. Har inte lärt mig ännu. Kanske bästa att bara köra fläskkött och sallad.?  Lax och sallad… Hittar nog snart.  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, så är det ju nya dagar.. Måste hitta proteinrikedomen ibland. Har inte lärt mig ännu. Kanske bästa att bara köra fläskkött och sallad.?  Lax och sallad… Hittar nog snart.  :)

Jag gör ofta en stor sats med Ratatouili. En massa smör, lök paprika, fänkål, selleri, zuccini, tomater lite tomatpurè och kryddor. Det kan räcka några dagar och så varierar jag med kött, fisk och kyckling, för det passar till allt tycker jag.

Grönsaker blir som mer mer mättande då det är varmt, plus att tomatpuren binder smöret till grönsakerna och det blir en maträtt i sig nästan :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gör ofta en stor sats med Ratatouili. En massa smör, lök paprika, fänkål, selleri, zuccini, tomater lite tomatpurè och kryddor. Det kan räcka några dagar och så varierar jag med kött, fisk och kyckling, för det passar till allt tycker jag.

Grönsaker blir som mer mer mättande då det är varmt, plus att tomatpuren binder smöret till grönsakerna och det blir en maträtt i sig nästan :)

Har varit så strikt hitintills att jag inte ätit någon underjord rotsak.. Men kanske ska göra en riktigt god sådan. Ser gott ut !  :) (Ser det framför mig) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu går jag här och funderar

Har just klämt lite på mig :)  vid höftkulan ung. och känner att fettbubblorna under huden är nästan inte där!? Det har varit som pumpafröm fast lite längre. Svårt att beskriva. Men jag väger lika mycket. Så jag började googla och hittade i Illustrerad Vetenskap en artikel om att:

1 kubikcentimeter muskel väger 1.06 gram

1 kubikcentimeter fett        väger 0.9 gram

Som kvinna och jag gissar de flesta kvinnor är dåliga på att få i sig protein, nu när jag kollar mitt proteinintag så kan det vara så att det är naturligt att "gå upp i vikt" första tiden. Fast jag blir mindre fet! Och att det kommer att jämna ut sig när kroppen fått de muskler den behöver?

Jag har ju varit ute och promenerat så raskt jag kan, igår blev det t.o.m backig skogspromenad. En kvinna såg mig, och sa jag var så stong som körde min Trionic i skogen :wub:  Hurra hurra för mig. (Vad hon ser är en snigeltant som kämpar fast det inte går fort och som vilar då o då när pulsen tickar på för högt)

Så vi alla som tycker att det inte händer något, har vi fel?  Kan någon förklara detta för mig?

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har just klämt lite på mig :)  vid höftkulan ung. och känner att fettbubblorna under huden är nästan inte där!? Det har varit som pumpafröm fast lite längre. Svårt att beskriva. Men jag väger lika mycket. Så jag började googla och hittade i Illustrerad Vetenskap en artikel om att:

Som kvinna och jag gissar de flesta kvinnor är dåliga på att få i sig protein, nu när jag kollar mitt proteinintag så kan det vara så att det är naturligt att "gå upp i vikt" första tiden. Fast jag blir mindre fet! Och att det kommer att jämna ut sig när kroppen fått de muskler den behöver?

Jag har ju varit ute och promenerat så raskt jag kan, igår blev det t.o.m backig skogspromenad. En kvinna såg mig, och sa jag var så stong som körde min Trionic i skogen :wub:  Hurra hurra för mig. (Vad hon ser är en snigeltant som kämpar fast det inte går fort och som vilar då o då när pulsen tickar på för högt)

Så vi alla som tycker att det inte händer något, har vi fel?  Kan någon förklara detta för mig?

Tusan vad DU är Bra!!! Kämpar på och dessutom energi till att läsa Illustrerad, Jag tror det ligger en hel del i det som Du skriver. Låter i alla fall klokt. Köper hela resonemanget. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja muskler väger mer än fett. Det är därför jag inte väger mig utan mäter midjan istället. Jag vill ha bort det farliga fett kring organen. Det har bränts bort rejält :-) OCH jag har fått mer muskler känner helt klart, med mindre träning än tidigare och jag är kvinna och 50 år ju. Proteinintaget försöker jag ha lite koll på. Åt för mkt tidigare men man ska ju absolut inte äta för lite proteiner.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, min frukost/lurre blev 2 ägg med 15 g smör, lite Örtsalt. Och en burk Makrill i tomatsås med 30 gr vitkål. Svart Kaffe till det. 

nu mellanmål Svart kaffe och till det 6 skivor Gräddost 32 g och 15 g Kokosolja. Riktigt gott att bre på osten. 

Jag brukar inte äta mellis, men är hemma och förkyld. Det är precis som om kroppen vill bygga på depåerna när jag är förkyld...

Snuviga Hej Hopp hälsningar  :wacko:  :wacko:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, min frukost/lurre blev 2 ägg med 15 g smör, lite Örtsalt. Och en burk Makrill i tomatsås med 30 gr vitkål. Svart Kaffe till det. 

nu mellanmål Svart kaffe och till det 6 skivor Gräddost 32 g och 15 g Kokosolja. Riktigt gott att bre på osten. 

Jag brukar inte äta mellis, men är hemma och förkyld. Det är precis som om kroppen vill bygga på depåerna när jag är förkyld...

När jag är förkyld eller har någon infektion så blir jag hungrigare, men framförallt sötsugen, vilket jag annars aldrig brukar vara. Min egen teori är att virusarna "vrålar" efter kolhydrater, och "lurar" kroppen att också vilja ha det, för att själv överleva så länge som möjligt och kunna sprida sig till så många som möjligt.

Virusar är "sockermonster" :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Middag: 125 gr Grillad Kyckling med skinn, wokade 96 gr skogschamp. 75 gr Spetskål, 97 gr Broccoli tillsammans med 14 gr smör och 16 gr kokosolja. Kryddat med Spiskummin och curry o lite salt. Har lite kvar att proppa i mig, men känner mig mätt för nu. Blir hemma  imorrn mé. Däckad i knoppen och snuva, feber. Hej hej… 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag är förkyld eller har någon infektion så blir jag hungrigare, men framförallt sötsugen, vilket jag annars aldrig brukar vara. Min egen teori är att virusarna "vrålar" efter kolhydrater, och "lurar" kroppen att också vilja ha det, för att själv överleva så länge som möjligt och kunna sprida sig till så många som möjligt.

Jag tror att det i själva verket är imunförsvaret som är sockermonstret när man är sjuk!

Man får som regel lite högre blodsocker vid sjukdom.. en del hormoner som ökar, typ adrenalin, kortisol, noradrenalin.

Funktionen är antagligen densamma som i "fight or flight" mekanismen.. kroppen prioriterar att bekämpa inkräktaren?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att det i själva verket är imunförsvaret som är sockermonstret när man är sjuk!

Man får som regel lite högre blodsocker vid sjukdom.. en del hormoner som ökar, typ adrenalin, kortisol, noradrenalin.

Funktionen är antagligen densamma som i "fight or flight" mekanismen.. kroppen prioriterar att bekämpa inkräktaren?

Om det är immunförsvaret  som hojtar och längtar efter snabb energi, är frågan vad man skall ge det? Smoothie på hallon o blåbär? Hade det varit sommar hade jag sagt jordgubbar.

Flera förslag från er andra  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nää, jag tror att det är virusarna som kräver socker, immunförsvaret vill ha "riktig" näring och vätska så att bekämpningen blir optimal.

Varför får annars de flesta ett bättre immunförsvar på LCHF?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant! Tänk om Doc vet och kan svara på frågan..  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kokosnötsolja!!! kanske spetsat med citron? I varmt vatten??

(fast jag är ingen Doc dock)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kokosnötsolja!!! kanske spetsat med citron? I varmt vatten??

(fast jag är ingen Doc dock)

Dock, tror jag att det är ett alldeles utmärkt förslag både för immunförsvaret och välbefinnandet :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dock, tror jag att det är ett alldeles utmärkt förslag både för immunförsvaret och välbefinnandet :)

Aha, kanske med lite färskriven ingefära också.. Jag vägrar ta honung...

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aha, kanske med lite färskriven ingefära också.. Jag vägrar ta honung...

Har litte fett o protein o kollisar kvar…. Så nu exprimenterar jag. Har blandat 15 gr kokosolja med 15 gram torkade ekologiska kokosflingor och ca 1 tsk krossade linfrön. Får se om det kanske kan bli toabesök imorgon…  <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej roliga fredag!

Började fint, praktgräl med maken.

nu tysta leken.

Ska ta mig i kragen och komma ut, är feberfri idag. Får ordna något kul för mig själv.

Kan inte komma på vad bara.  :huh:

Jag ska inte tröstäta, ialla fall. 

Hej hopp!  :(

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej roliga fredag!

Började fint, praktgräl med maken.

nu tysta leken.

Ska ta mig i kragen och komma ut, är feberfri idag. Får ordna något kul för mig själv.

Kan inte komma på vad bara.  :huh:

Jag ska inte tröstäta, ialla fall. 

Hej hopp!  :(

Gör nåt för dig själv.

Kom ihåg att andas..

Även skitdåliga dagar går över till slut. :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även skitdåliga dagar går över till slut. :)

Så sant!  ;)

Hamnade på Coop, köpte Ölkorv Vitlök Coops och Coops Chili. tag 2 för 35 kr tror jag det stod, eller 36.

Babyspenat, ekologiska Rostade Kokosflarn (inget godis, kokos som är rivna till spån, typ Mandelspån). 

Vi leker fortf. Tysta leken.  :( Imorgon blir det en ny gladare dag.  :) Hej hopp! 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi leker fortf. Tysta leken.  :( Imorgon blir det en ny gladare dag.  :) Hej hopp! 

Gubbar kan vara nåt så makalöst envisa!

(hälsar jag, som naturligtvis inte är envis ALLS ;) )

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gubbar kan vara nåt så makalöst envisa!

(hälsar jag, som naturligtvis inte är envis ALLS ;) )

Haha, håller med, och ju äldre jag blir, desto envisare blir jag.  ;) Vi har hållit ihop i 33 år..  :wacko:

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hopp! Här skiner solen, underbart! Jag behövde inte fixa något att äta… Det fanns 2 färdigkokta ägg och Kaffe klart.. Så nu har jag smaskat i mig det med en klick majjo  :P Idag är jag värre i snuvan igen… Men ingen feber. Tysta leken börjar luckras upp liite, så framåt kvällen är det nog högt i tak igen.

Hej Hopp!  :D

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu puttrar ett långkok på spisen.. i stekgrytan, broccoli, fänkål, Blekselleri, purjo, liite gul paprika, skogschampisar, harry kuvert, bambuskott, färskriven ingefära + vitlök, ekologiska krossade tomater, lite vitt vin, smör, grön currypasta, spiskummin, ekologisk gönsakstärning, mini majs, Franska örter. Nu får det puttra ihop sig, funderar på att lägga ner laxbitar i, eller ska jag steka dom bredvid? Hej Hopp! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu puttrar ett långkok på spisen.. i stekgrytan, broccoli, fänkål, Blekselleri, purjo, liite gul paprika, skogschampisar, harry kuvert, bambuskott, färskriven ingefära + vitlök, ekologiska krossade tomater, lite vitt vin, smör, grön currypasta, spiskummin, ekologisk gönsakstärning, mini majs, Franska örter. Nu får det puttra ihop sig, funderar på att lägga ner laxbitar i, eller ska jag steka dom bredvid? Hej Hopp! 

Lägga i!

Åååhh himmel vad gott det lät :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägga i!

Åååhh himmel vad gott det lät :)

Blev såå bra! ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som ett kanonrecept. Här blev det, på makens önskemål, köttfärssås ( utan pasta)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag blev det 3 stekta ägg och en klick Majjo, Kaffe förståss  :)

Middag: Fläskkarré med Blomkålsris och en sallad på Bladspenat och blekselleri och en liiten tomat  :P

Tog en liten promenad idag, värsta vår-vädret, + 8 och sol… 

Hej Hopp! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft värsta vårkänningen också. Ut och tagit mått på sommarens stora projekt så jag kan planera och jordsatt de19 knölar jag övervintrat. Tror att de flesta överlevt

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft värsta vårkänningen också. Ut och tagit mått på sommarens stora projekt så jag kan planera och jordsatt de19 knölar jag övervintrat. Tror att de flesta överlevt

Spännande! Vad är det för fina knölar tro? 

Jag ska snart förgro Blomkål och Spetskål…  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spännande! Vad är det för fina knölar tro? 

Jag ska snart förgro Blomkål och Spetskål…  :)

Jag är så impad av alla som odlsr ätbart. Det enda sånt jag fixar är jordärtskockockor, för de går intecmisslyckas med. jag kör bara blommor... Dahlia, krasse och begonia. Säkra kort
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är så impad av alla som odlsr ätbart. Det enda sånt jag fixar är jordärtskockockor, för de går intecmisslyckas med. jag kör bara blommor... Dahlia, krasse och begonia. Säkra kort

Krasse är ju ätbart bladen lite som krydda blommorna som dekoration. Så spenat i en kruka då har du blad hela sommaren om du plockar ofta lycka till

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ny vecka igen.. Har också börjat drömma drömmar som jag kommer ihåg.. Drömde att jag öppnat kylskåpet och där stod en stor påse med Godis.

Engelsk konfekt… I drömmen snabbade jag mig på att försöka få upp påsen. Men hann inte, väckarklockan ringde. Vet att jag hann att tänka, ska jag vekligen äta det där söta?  :D Hej hopp! Frukost blev 4 koppar Kaffe = 2 muggar. Ha en härlig Måndag!  :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg