Kajsa576

Provätit LCHF idag.. var det rätt?

Recommended Posts

Ny vecka igen.. Har också börjat drömma drömmar som jag kommer ihåg.. Drömde att jag öppnat kylskåpet och där stod en stor påse med Godis.

Engelsk konfekt… I drömmen snabbade jag mig på att försöka få upp påsen. Men hann inte, väckarklockan ringde. Vet att jag hann att tänka, ska jag vekligen äta det där söta?  :D Hej hopp! Frukost blev 4 koppar Kaffe = 2 muggar. Ha en härlig Måndag!  :)

Aaargh, jag drömde att jag mofflade i mig en stor pizza! Bara mulade in slice efter slice.. Usch!

En stund senare hade pizzan förvandlats till en semla, men den hann jag inte börja med. Tackolov!

Undrans om det är en reaktion på att jag har börjat fundera på en ny testomgång av 5:2?

Mitt undermedvetna kämpar emot :ph34r:

Fett bra måndag!

(för att citera en klok man :) )

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hipp Hopp!

Tänk att man fixar att vara utan Frukost!! Sådan Smörgås Queen som jag varit.. 

Lunchen blev en omelett med rökt skinka och ost, sallad och 1/3 dels tomat. blomkål och broccoli buketter.

Andra åt Fish & Chips...

Middag: Blomkålsris med Bea och 122 gram Fläskkarre´. Babyspenat och 2 st. mini tomater (32g).

Nu är jag mätt, men jag har inte kommit upp i mitt intag. Men jag kanske ska strunta i det och låta det vara som det är idag.

Har fortarande ont nedanför högra skulderbladet. Upptäckte att det är värre nu ikväll. Har gått med klack på sulorna idag. Kanske påverkar?

Snorar fortf. men inte så mkt. 

Skuttelihopp!

:)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hipp Hopp!

Tänk att man fixar att vara utan Frukost!! Sådan Smörgås Queen som jag varit.. 

Lunchen blev en omelett med rökt skinka och ost, sallad och 1/3 dels tomat. blomkål och broccoli buketter.

Andra åt Fish & Chips...

Middag: Blomkålsris med Bea och 122 gram Fläskkarre´. Babyspenat och 2 st. mini tomater (32g).

Nu är jag mätt, men jag har inte kommit upp i mitt intag. Men jag kanske ska strunta i det och låta det vara som det är idag.

Har fortarande ont nedanför högra skulderbladet. Upptäckte att det är värre nu ikväll. Har gårr med klack på sulorna idag. Kanske påverkar?

Snorar fortf. men inte så mkt. 

Skuttelihopp!

:)

Skuttelihopp och Hipp Hopp :) Har du feber, med detta onda vid skulderbladet så får du nog skuttilihoppa till doktorn :o har du inte feber och mår i övrigt bra, så avvakta och prova eventuellt med en tablett Ipren,  kanske det kan vara någon liten inflammation i skulderbladsområdet, som kan bli bättre med lite antiinflammatorisk meducin :)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skuttelihopp och Hipp Hopp :) Har du feber, med detta onda vid skulderbladet så får du nog skuttilihoppa till doktorn :o har du inte feber och mår i övrigt bra, så avvakta och prova eventuellt med en tablett Ipren,  kanske det kan vara någon liten inflammation i skulderbladsområdet, som kan bli bättre med lite antiinflammatorisk meducin :)

Tack Syster!  :) Har inte feber, men är rätt trött. Första dagen på jobbet sedan i tisdags.. Men nu har jag stoppat i mig en Ipren. Är inte så mycket för tabletter, men får nog lov att ta det.  :huh: Häpp!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Syster!  :) Har inte feber, men är rätt trött. Första dagen på jobbet sedan i tisdags.. Men nu har jag stoppat i mig en Ipren. Är inte så mycket för tabletter, men får nog lov att ta det.  :huh: Häpp!

Nä, jag är inte så mycket för tabletter heller, men ibland kan det vara bra att ta till. Virusar kan ju egentligen ge de märkligaste symtom, och bara att gå och snyta sig en vecka kan också ge de konstigaste symtom som en "övertränad" liten muskel någonstans, som man annars aldrig använder, förutom när man snyter sig ;) Och DÅ kan till exempel Ipren eller något annat antiinflammatoriskt hjälpa...eller smörja med Tigerbalsam...det är också en bra variant på muskel och muskelfästessmärta :)

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, jag är inte så mycket för tabletter heller, men ibland kan det vara bra att ta till. Virusar kan ju egentligen ge de märkligaste symtom, och bara att gå och snyta sig en vecka kan också ge de konstigaste symtom som en "övertränad" liten muskel någonstans, som man annars aldrig använder, förutom när man snyter sig ;) Och DÅ kan till exempel Ipren eller något annat antiinflammatoriskt hjälpa...eller smörja med Tigerbalsam...det är också en bra variant på muskel och muskelfästessmärta :)

Ögonen gråter så mycket av Tigerbalsam, men lättar det inte (ryggen) får jag "ta" det. Hu, känner mig som en fyrkantig låda just nu.. Inga tabletter, balsam och annat som är bra att smörja in.. Plus Dessutom Ipren.. Ska försöka ta till mig dessa förändringar, kostar så lite egentligen..  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstigt, har precis ätit middag, 1 grillat kycklinglår, wokad broccoli och spetskål med Smörl. + färsk Bladspenat. men känner mig inte riktigt mätt.. suger i magen. Hm… Hur skall denna kväll sluta? Jag tänkte ju inte äta mer idag.  :o

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstigt, har precis ätit middag, 1 grillat kycklinglår, wokad broccoli och spetskål med Smörl. + färsk Bladspenat. men känner mig inte riktigt mätt.. suger i magen. Hm… Hur skall denna kväll sluta? Jag tänkte ju inte äta mer idag.  :o

Kör på testet om du är hungrig eller sugen. Är du hungrig ska du så klart äta mer. Är du sugen kan du ta en kopp roibois eller nåt för att fylla magen. Du BANTAR ju inte. Du äter bara naturligt kroppesegen mat i lagom mängd

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur går det med ryggen/skulderbladet? Har du ätit mer Ipren? Ipren har ju den nackdelen att man kan få lite magkatarrkänsla = sug i magen :(

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JUST det, Syster!

Jag har ätit Ipren även idag.. Så det kan Det ju vara.  :D Ryggonten håller i sig, Ipren lindrar.Kan det vara därför som jag kände mig sugen i morse också?

Hm..

Stoscha: Jag testade och tog en bit blåCastello och några oliver.. VET, ska inte äta Ost i veckorna.. Men gott var det och magen känns nöjd o glader.

Så nu lär jag väl stå mig till lunch imorgon.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya funderingar...

Jag försöker ju ha någorlunda koll på kaloriintaget, eftersom jag vill ju gå ned i vikt också. 

Och nu har jag kommit på mig själv med att jag "måste" komma upp i den nivån kalorier som är intaget för att minska i vikt (500 mindre mot "normalintaget") Men vissa dagar är jag ju inte så hungrig, så då finns det kalorier kvar, och då känner jag att jag måste komma upp till totala kaloriintaget för dagen. FRÅGA: Men måste jag verkligen det? Jag ligger ju aldrig under 1000 kalorier. Så om jag äter mindre någon dag och kanske lite mer på helgen, borde väl det kompenseras? Eller ställs kroppen in på svält ändå, trots att jag inte är hungrig? 

Hej Hopp, så filosofiskt det blev idag! Ha en härlig lill-lördag!  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

» 2,0 dl Yoghurt naturell 3 % fett 120 Kcal » 1,0 st Avokado 168 Kcal » 1,0 dl Hallon frysta 20 Kcal » 1,0 dl Blåbär frysta 29 Kcal » 50,0 gram Spenat fryst 11 Kcal » 1,0 msk Solrosfrön torkade 53 Kcal » 1,0 msk Pumpafrön squashfrön torkade 51 Kcal » 0,5 msk Linfrön torkade 22 Kcal           Fett: 31 g Protein: 16 g Kolhydrater: 24 g 474 kcal

Är oftast min frukost har en fråga bara, är nämligen rädd föra att det är för mycket kolhydrater i min frukost. Men jag trännar på gymmet efter frukost så då är väl frågan om det inte är bra att det är lite mera kolhydrater i maten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya funderingar...

Jag försöker ju ha någorlunda koll på kaloriintaget, eftersom jag vill ju gå ned i vikt också. 

Och nu har jag kommit på mig själv med att jag "måste" komma upp i den nivån kalorier som är intaget för att minska i vikt (500 mindre mot "normalintaget") Men vissa dagar är jag ju inte så hungrig, så då finns det kalorier kvar, och då känner jag att jag måste komma upp till totala kaloriintaget för dagen. FRÅGA: Men måste jag verkligen det? Jag ligger ju aldrig under 1000 kalorier. Så om jag äter mindre någon dag och kanske lite mer på helgen, borde väl det kompenseras? Eller ställs kroppen in på svält ändå, trots att jag inte är hungrig? 

Om du äter mindre ena dagen så blir du hungrigare nästa dag och äter mer.. och tvärt om.. gäller för friska individer som känner av sin kropps behov.

Svält är när du gått med energiunderskott i flera veckor och depåerna börjar sina.. då.. först då drar kroppen ner sin BMR.. men innan det har hänt har du blivit trött och inaktiv.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

» 2,0 dl Yoghurt naturell 3 % fett 120 Kcal » 1,0 st Avokado 168 Kcal » 1,0 dl Hallon frysta 20 Kcal » 1,0 dl Blåbär frysta 29 Kcal » 50,0 gram Spenat fryst 11 Kcal » 1,0 msk Solrosfrön torkade 53 Kcal » 1,0 msk Pumpafrön squashfrön torkade 51 Kcal » 0,5 msk Linfrön torkade 22 Kcal           Fett: 31 g Protein: 16 g Kolhydrater: 24 g 474 kcal

Är oftast min frukost har en fråga bara, är nämligen rädd föra att det är för mycket kolhydrater i min frukost. Men jag trännar på gymmet efter frukost så då är väl frågan om det inte är bra att det är lite mera kolhydrater i maten?

Väldigt lite protein.. men det fixar du väl till lunch?

Det du mår bra på är det som fungerar för dig.. och hör och häpna.. alla måste inte ens befinna sig i ketos!  :o  :blink:

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nya funderingar...

Ät när du är hungrig tills du blir mätt. Jag äter mer vissa dagar mindre andra jag tror det är naturligt. Kroppen går inte in på svält efter några dagar med mindre mat.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

margaretha : -Låter så självklart och enkelt, men jag är ju inte riktigt där, så jag blir så glad att få dessa bekräftelser från både Dig och andra :D

Jaha, min mat idag då? 

Frukost, 2 muggar Svart Kaffe

Lunch: Omelett med räk och ostfyllning, lite isbergsallad och Pizzasallad

Middag: Idag blir det experiment i stugan, vill jag lova... :P

Jag har en gratäng i ugnen, i botten av en oljad rund glasform ligger det en bädd av färsk Baby spenat, därefter brynt köttfärs så klart kryddat med Spiskummin, Curry, Chilipeppar, svartpeppar och salt. Ovanpå ligger det smörfräst Vitkål, Broccoli och purjolök. Och sedan sköljde jag ur pannan med lite Vispgrädde, hällde över "gucket".Och ovanpå det… Lite Riven Gräddost.

Hoppas att det blir bra, Just nu är mina smaklökar sugna på Spiskummin och Curry… 

Tjolahopp! Sen middag blir det, men jag är inte speciellt hungrig, ännu.

Ha en mysig Lill-Lördag!  ;)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

margaretha : -Låter så självklart och enkelt, men jag är ju inte riktigt där, så jag blir så glad att få dessa bekräftelser från både Dig och andra :D

Jaha, min mat idag då? 

Frukost, 2 muggar Svart Kaffe

Lunch: Omelett med räk och ostfyllning, lite isbergsallad och Pizzasallad

Jag har en gratäng i ugnen, i botten av en oljad rund glasform ligger det en bädd av färsk Baby spenat, därefter brynt köttfärs så klart kryddat med Spiskummin, Curry, Chilipeppar, svartpeppar och salt. Ovanpå ligger det smörfräst Vitkål, Broccoli och purjolök. Och sedan sköljde jag ur pannan med lite Vispgrädde, hällde över "gucket".Och ovanpå det… Lite Riven Gräddost.

Hoppas att det blir bra, Just nu är mina smaklökar sugna på Spiskummin och Curry… 

Tjolahopp! Sen middag blir det, men jag är inte speciellt hungrig, ännu.

Ha en mysig Lill-Lördag!  ;)

Lät jätte gott ska jag prova i morgon har precis blandat till taco krydda så de kryddorna du använde har jag hemma.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väldigt lite protein.. men det fixar du väl till lunch?

Det du mår bra på är det som fungerar för dig.. och hör och häpna.. alla måste inte ens befinna sig i ketos!  :o  :blink:

Brukar ladda på med mer protein till lunch ^^

Okej tack jag är bara så osäker ibland på vad jag borde äta och inte men börjar inse att lite bär inte är hela världen ^^

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lekte i köket också igår. :)

När jag hittar bra kokkött köper jag en rejäl bit och skär upp i grytbitar som får puttra på spisen både länge och väl (jag har ingen crocpot). Då får jag dels en underbar buljong att dricka med kokosolja morgnar då jag inte ids koka ägg, och sen har jag fina köttbitar att frysa in i portionsförpackningar att göra snabbgryta när andan faller på.

Igår föll den på, men det blev lite kylskåpsrensning för jag hade inte de vanliga grejorna hemma.

Jag blev inspirerad av ditt spiskummin, så kött, lök, kokosgrädde, spiskummin, lite hemgjord chiliolja, tomatpure och syltlök puttrade ihop på en kvart, så var middagen färdig :-). Nästa gång ska jag ha i svamp och svarta oliver, men det fanns inte hemma igår.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kokar gärna grytor men har inte tänkt på att göra en bas! Den idéen snor jag :)

Det blir mest skånsk kalops och en annan som jag inte har namn på,

stek lök i curry och stark paprika, tomatpasta kött och vatten som får puttra tills det blir mjukt. Numer har jag blomkål eller broccoli istället för ris.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lekte i köket också igår. :)

När jag hittar bra kokkött köper jag en rejäl bit och skär upp i grytbitar som får puttra på spisen både länge och väl (jag har ingen crocpot). Då får jag dels en underbar buljong att dricka med kokosolja morgnar då jag inte ids koka ägg, och sen har jag fina köttbitar att frysa in i portionsförpackningar att göra snabbgryta när andan faller på.

Igår föll den på, men det blev lite kylskåpsrensning för jag hade inte de vanliga grejorna hemma.

Jag blev inspirerad av ditt spiskummin, så kött, lök, kokosgrädde, spiskummin, lite hemgjord chiliolja, tomatpure och syltlök puttrade ihop på en kvart, så var middagen färdig :-). Nästa gång ska jag ha i svamp och svarta oliver, men det fanns inte hemma igår.

Låter Supergott!

Den grytan ska jag prova.. Måsta shoppa kött!  ;)

Och just nu är jag Superhungrig! Tror att de är en kombo av värktabletter och att jag nog inte fick i mig tillräckligt med fett till lunchen. 

En sallad på kräftstjärtar, 1/2 ägg och 1/4-dels avokado, isbergssallad, lite tomat. Inte Dressing eller annat fett till.

Därav så slukade jag 3 st oliver när jag kom hem. Nu så vet jag inte riktigt, men har vit sparris, hollandaise och choritzio, vitkål hemma… 

Kul att kunna inspirera och att få inspiration!  :wub:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen Fredag! Har faktiskt varit ledig idag, Maken storstädat och jag storhandlat.. Vi har slitit och släpat på varsitt håll.

I Helgen blir det HelgMys! Ska få låna Vårt härliga Barnbarn!  :wub: Är sådan glädje, går ej att beskriva. Längtar, självklart så köper man ju lite extra som 

t ex. Hello Kitty tidning, lite Lego osv… Okväll ska jag prova att laga Potatisgratäng, utan potatis men med KålRabbi, Stoscha som tipsat. 

Till det blir det, "Kalvantrekått", och gröna blad. Och ett gott rött vin. Kanske inte så smart om man ska gå ned i vikt, men förra veckan var jag ju förkyld,

så nu är det liite bonus. Ha det Fint! Kanske inte hör av mig mer denna helg. Kram & Hej Hopp!  :P

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen Fredag! Har faktiskt varit ledig idag, Maken storstädat och jag storhandlat.. Vi har slitit och släpat på varsitt håll.

I Helgen blir det HelgMys! Ska få låna Vårt härliga Barnbarn!  :wub: Är sådan glädje, går ej att beskriva. Längtar, självklart så köper man ju lite extra som 

t ex. Hello Kitty tidning, lite Lego osv… Okväll ska jag prova att laga Potatisgratäng, utan potatis men med KålRabbi, Stoscha som tipsat. 

Till det blir det, "Kalvantrekått", och gröna blad. Och ett gott rött vin. Kanske inte så smart om man ska gå ned i vikt, men förra veckan var jag ju förkyld,

så nu är det liite bonus. Ha det Fint! Kanske inte hör av mig mer denna helg. Kram & Hej Hopp!  :P

Smaklig måltid. Klart man ska njuta av livet. Här kör vi lite goda ostar och pateer till middag ihop med riojan. Jag har toklängtat ost under min mejerifria månad, så här ska festas, i alla fall på helgen.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smaklig måltid. Klart man ska njuta av livet. Här kör vi lite goda ostar och pateer till middag ihop med riojan. Jag har toklängtat ost under min mejerifria månad, så här ska festas, i alla fall på helgen.

Jaa, Du kommer troligen chocka kroppen med ostarna, men O så gött! Smaklig Spis o Skål, när det beger sig!  :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slut på gilla ige. Skål på dej själv

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slut på gilla ige. Skål på dej själv

? Vad är detta? Slut på gilla! Det är ju det viktigaste man kan göra här! Gilla när det är bra. Behöver ju alla lite uppmuntran!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rackarns så gott det blev med KålRabbi istället för Potatis i gratängen! Tack Stoscha, för tipset! 

Hoppas att Du överlevt Ostfrossan, efter en Ostfri månad!  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja visst är det en fantastisk bortglömd grönsak. Och jag hann inte frossa upp hälften ens innan jag blev tvärmätt så jag har flera godbitar kvar att se fram emot i helgen. Detta ska verkligen bli mitt helgmys framöver. Man märker hur gott saker är när man inte moffar till vardags..

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag hittat på lite, efterrättsFett.. 

Blanda 1 msk Kokosolja med Krav odlad Kakao ca 0,5 tsk. Och pudra över kokosflingor. Blanda runt. för mig blev det gött. 

:P Älskar Kokos!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hopp!

Börjar bli liite orolig över min smärta som är höger bak precis nedanför BH-bandet och höger sida. 

Börjar nojja på om det är levern? I vissa Ställningar trycker det på ordentligt. Enda gången som jag inte har känning är när jag ligger ned.

Annars har jag en "dunkande" känsla. Ovanför "översta" valken och där BH:n slutar. Hm… dags för ett läkarbesök kanske? Känner mig trött. 

Böjer jag mig framåt hugger det till av smärta. Någon som kan veta? 

Hej Hej!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hopp!

Börjar bli liite orolig över min smärta som är höger bak precis nedanför BH-bandet och höger sida. 

Börjar nojja på om det är levern? I vissa Ställningar trycker det på ordentligt. Enda gången som jag inte har känning är när jag ligger ned.

Annars har jag en "dunkande" känsla. Ovanför "översta" valken och där BH:n slutar. Hm… dags för ett läkarbesök kanske? Känner mig trött. 

Hej Hej!

Ett läkarbesök låter som en god idè tycker jag. Levern i sig kan inte känna smärta, då det inte finns några nervtrådar för smärta i det organet.

Gallan kan man däremot få ont av, men samtidigt låter det lite muskulärt när din smärta är lägesberoende.

Har du ont vid in eller utandning så kan man ju misstänka nån infektion i lunga eller lungsäck efter din förkylning.

Gå och kolla dig tycker jag :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett läkarbesök låter som en god idè tycker jag. Levern i sig kan inte känna smärta, då det inte finns några nervtrådar för smärta i det organet.

Gallan kan man däremot få ont av, men samtidigt låter det lite muskulärt när din smärta är lägesberoende.

Har du ont vid in eller utandning så kan man ju misstänka nån infektion i lunga eller lungsäck efter din förkylning.

Gå och kolla dig tycker jag :)

Inte ont vid utandning. men det är som om det är något som drar ihop sig mellan varven. jätte svårt att beskriva. Men känns ömmar när jag vrider överkroppen vänster och höger. 

Jo, får väl kontakta VC i morgon då.  :huh:

Nu ska jag kila iväg till köket med bästa Barnbarnet (4 år o 2 månader), och vi ska baka Hallongrottor (Barnbarnet får ta med sig alla kakorna hem till sig) 

Hej Hopp! 

:wub:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Hopp!

Hej Hej!

Där kan jag oxå få obestämd smärta/ömhet/kramp.. ofta relaterat till mycket hosta!

Och jag kan utesluta BH-band som orsak!

Jag tar lite Magnesium och masserar.. vädrar sängkläder, dammsuger och försöker undvika allt som utlöser hosta.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det skulle vara gallbesvär. Klocka när du äter. Smärtan kommer 6 timmar efter. Jag kunde då punktbestämma smärtan i ryggen.  Börjar som en känsla av magkatarrsbesvär. Kaskadkräkning.

Jag tror mer på anknytning till din förkylning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, har ingen hosta. Kan det vara bara en sträckning, kom på att jag vred till mig i Ryggen då Kalla drog om alla i stafetten på OS...

Så att jag var tvungen att ställa mig upp från soffan. Hm..

Ja, läkarbesök är inte otänkbart… 

Tjing!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, har ingen hosta. Kan det vara bara en sträckning, kom på att jag vred till mig i Ryggen då Kalla drog om alla i stafetten på OS...

Tjing!

Ja, idrott är farligt  ;)  om än det bara är på TV. Jag råkade ge mannen i huset ett blåöga under OS-finalen i ishockey 1994 då Peter Forsberg gjorde sitt berömda straffmål :) Jag var nog lite för yvig i mina rörelser vid inlevelsen i detta spännande ögonblick.

:o

Hoppeliskutt!

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjing!

Min heshet har precis gått över..

För när Kalla drog om på insidan i kurvan där stod jag upp i soffan och vrålade som en skogstokig :D

Idrottsskador kan vara besvärliga saker :)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min heshet har precis gått över..

För när Kalla drog om på insidan i kurvan där stod jag upp i soffan och vrålade som en skogstokig :D

Idrottsskador kan vara besvärliga saker :)

Idrottsskador kan vara svår läkta ;)

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag varit till doktorn, och troligen muskelinflammation.

Tog andra prover också för att utesluta Njursten etc. 

Inget socker i urinen…. Nu undrar jag, om man har Diabetes II (gränsvärden), har man inte socker i urinet då?

Nåja, nu blir det knapra Naprocur+Alvedon 14 dgr.

Bra jag gick, ännu ondare idag.  :(  Tänk att Idrottsskador skall vara så svårläkta  :D Hej Hopp!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är så dåsig och trötter av medicinen.. Men nu har jag ätit lunch, hur nyttig då på en skala 1- 10?

Bedöm själva: 2 stekta ägg 2 skivor gräddost på varje ägg, 1 kycklinglår, och 1 liten bit Brie. 1 klick majjo.

Fettskrämd jag känner mig nu. Ska ta det lugnt i morgon också, sedan ska jag börja röra på mig. Gör minst ont i sängläge.

Hej Hopp! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se till att du vilar och inte försöker för mycket nu när du är "drogad". Det är viktigt med återhämtning

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ost är gott! jag har lite begär på RÖKT ost...Finns i delikatessdisken. Brukar skära några kuber och äta som snacks...och om jag festar till det, blir det några paranötter till...:P

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enkelt och bekvämt med grytor...I helgen som var gjorde jag på strimlad högrev, grädde, cremefraiche, djonsenap, svartpeppar och lite dragon och lite oxfond...Mums med smörstekt vitkål! :P

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se till att du vilar och inte försöker för mycket nu när du är "drogad". Det är viktigt med återhämtning

Känner mig riktigt tung i kroppen o knoppen. Och kan inte sitta eller gå hur jag vill. 

Tålamod… Just ja. Tur att man har en Padda, varvas med Kostdoktorn, filmer och sömn. 

Eftersom jag åt så mycket protein till lunch, får det blir kokta grönsaker med Bregott havssalt. Om jag alls ska äta något. 

Tack för stödet Stoscha!  :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ost är gott! jag har lite begär på RÖKT ost...Finns i delikatessdisken. Brukar skära några kuber och äta som snacks...och om jag festar till det, blir det några paranötter till...:P

Rökt ost och paranötter köps bara i mycket små mängder vid högtidliga tillfällen här. Jag kan gladeligen vräka i mej hur mycket som helst av bägge

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känner mig riktigt tung i kroppen o knoppen. Och kan inte sitta eller gå hur jag vill. 

Tålamod… Just ja. Tur att man har en Padda, varvas med Kostdoktorn, filmer och sömn. 

Eftersom jag åt så mycket protein till lunch, får det blir kokta grönsaker med Bregott havssalt. Om jag alls ska äta något. 

Tack för stödet Stoscha!  :)

Slut på gilla igen som vanligt. Den som sover syndar icke och sömnen är bästa läkaren är sånt jag fått lära mej... Tur att det finns paddor :-)
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tålamod…

Krya på dig... Och vila dig i form

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg