Gånerivikt

Bacon och Ägg

Recommended Posts

Är det ok att äta ett paket bacon 125g + två ägg kanske lite grönsaker till frukost eller bara det som frukost lunch middag ett par dagar?

men tänkte mest på mängden bacon och ägg.

Grönsaker ar det bara att ladda på med det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte på något sätt farligt att äta många ägg. Tvärtom eftersom det innehåller allt du kan behöva utom c-vitamin.

Om du ska äta LCHF är det väl bra om du kollar att det är grönsaker med lågt kolhydratinnehåll. 

Det finns andra trådar på forumet här om riktmärken vid energiinnehåll och näringsvärden. Titta runt lite

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle inte satsa på bacon som bas i min kost. Hellre då ekologiskt sidfläsk. Det är helt utan tillsatser i motsats till bacon som är chark. Jag vet nu inte hur fettsammansättningen är i ekologiskt griskött. Vad äter de grisarna? Bara ekologiskt spannmål? Då är inte heller sånt kött så bra. Varför inte istället tex kokt nötunga från en natur/gräsbetesgård? Eller sill, makrill, hemlagade köttbullar på lammfärs eller naturbetesnöt.

Bacon använder jag bara som krydda i vissa maträtter. Ca en gång i månaden i medeltal.

Ägg kan du däremot äta hur mycket som helst av :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg