Jäderås Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Kaffe? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 I nästa liv skall jag vara katt! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 8, 2014 Author Share Posted January 8, 2014 Kaffe? Ja, som jag tolkar det hela åt alla tre samma sak? För att citera SBU´s rapport: "De som dricker mycket kaffe har också lägre dödlighet oavsett orsak." Katter kan ju gilla de mest märkliga ting. Och som bekant har de ju en tendens att vilja ha de husse eller matte äter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 8, 2014 Author Share Posted January 8, 2014 hittade faktiskt några källor. I den lite mer utvecklad beskrivning av dieten visade sig att det var mycket grädde i kaffet "...but his diet included bacon and eggs, broccoli, asparagus, mayonnaise and coffee with lots of cream!" http://www.messybeast.com/longevity.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Creme_Puff_(cat) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 I nästa liv skall jag vara katt! Risken är stor att du blir kastrerad, men å andra sidan slipper du då lägga tid och energi på att jaga efter kattfruntimmer 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Kaffe? Tydligen vårt mest antioxidantrika livsmedel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovis Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Ha ha, ja här får jag hålla i maten på tallriken! Men kaffet får jag ha ifred Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Katte Latte! Kaffe Katte? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Han ser precis ut som vår Prins, men han är bara minst 25 år (se min bild). Men Prinsen har aldrig druckt kaffe, men säger inte nej till en gräddskvätt om det bjuds. Han är jättekinkig på "godis" men i helgen fick han puts från hel entrecote. Det var mums för måns, sa han Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Ja, som jag tolkar det hela åt alla tre samma sak? För att citera SBU´s rapport: "De som dricker mycket kaffe har också lägre dödlighet oavsett orsak." Katter kan ju gilla de mest märkliga ting. Och som bekant har de ju en tendens att vilja ha de husse eller matte äter Härligt! Så det fanns ett helt kapitel om katter i SBU-rapporten! Det är bra att de tar våra husdjur seriöst. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Ägg är väl i alla fall jättebra mat för katter. Har för mej att jag läst att det ger så fin päls. Första kissen jag hade åt 2 kokta ägg varje morgon, när jag åt 1. Vår nuvarande mellankisse, 12 år, vill ha ägg uppvispat med grädde till frukost varje dag när han kommer in från nattens spaningar. Det är mysigt att skämma bort dem lite :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Jag har för mig att äggvita, åtminstone rå, ska vara farligt för katter. Fast värst tror jag Friskies är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Jag har för mig att äggvita, åtminstone rå, ska vara farligt för katter. Fast värst tror jag Friskies är Haha, vår Prins lever på Friskies torrfoder med fisksmak. Han vägrar äta annan kattmat, och vi kan ju inte utfodra honom på entrecote hela tiden ;-) Jag har försökt introducera t ex burkmat för att det ska vara lättare för honom att tugga, men han vill inte ha. han är minst 25 år och har, med hjälp av min kam eftersom han inte når så bra längre, en blank och fin päls. Han hör lite dåligt och ser inte fullgott och rör sej med ålderns värdighet eftersom det inte är sån spänst i leder och muskler längre, men visst är det en kisse som fortfarande njuter av livet. I somras smög han till och med på en fågel, men är naturligtvis inte tillräckligt snabb längre. Ingen är så kramig och kelsjuk som han! Jag ser ut som en kanin i baken varenda kväll eftersom han hårar ner fåtöljen och mina byxor 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Katter bryter inte ner äggvita, den bara passerar (och det är väl onödigt), men äggula däremot är supernyttigt även för en katt och ger fin blank välmående päls! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MidjAnn Posted January 8, 2014 Share Posted January 8, 2014 Mina katter och även min hund älskar kokosolja och får en liten klick varje kväll. Jag vet inte vad det ska leda till men de är oerhört kräsna på annan mat, vägrar t ex med all rätt att äta torrfoder, så jag hoppas att de själva vet vad som är bäst för dem. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts