Emma Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 HÄR kan ni påverka, följande fick jag i min mail idag (brukar delta i deras provsmakningar, så det är inget märkligt företag): Hej Vi har fått i uppdrag att göra fokusgrupper med tjejer som väntar barn. Kostråden för gravida ska ses över och i detta sammanhang vill Livsmedelsverket veta mer om vad gravida kvinnor tycker om information och råd som man får när man är gravid – är den information man får användbar och hur kan råden eventuellt förbättras eller kompletteras för att tillfredsställa behoven bland gravida kvinnor på bästa sätt. Fokusgruppen är den 30 januari kl. 12:00 eller kl. 17:00 hos oss på Kungsholmen Tiden beror på vilken målgrupp du kommer att tillhöra. Det visar sig först när vi har talats vid. Som tack för din medverkan lämnar vi ett rikspresentkort till ett värde av 500 kr. Vi bjuder även på något att äta som är lämpligt för gravida. Kom ihåg att skriva din ålder, telefonnummer, samt om du är gravid för första gången eller har barn sen tidigare. Självklart får du gärna skicka detta vidare till någon du känner som kan passa in, om du själv inte gör det. Ser fram emot ditt svar. Vänliga hälsningar Lena ZidénRecruitment department Ipsos Sweden, Box 122 36, 102 26 Stockholm.Besöksadress: Sankt Göransgatan 63Tfn: + 46 8 598 998 00Mobil: + 46(0)707 66 80 17lena.ziden@ipsos.com | www.ipsos.se Nu är jag inte gravid, men några av er är ju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik 2 Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Jag önskar ju mest av allt att de kunde avråda gravida från att äta glutenprodukter och blodsocker-triggande-produkter, då skulle barnen och mammorna må mycket bättre. Har kritiserat de nuvarande råden på en annan tråd i forumet. http://forum.kostdoktorn.se/topic/3764-livsmedelsverkets-fettskrämda-och-glutenfyllda-kostråd-till-gravida-leder-till-elände/ Tyvärr är jag fel sort för att kunna gå på mötet, kunde vara roligt annars .. Tyvärr verkar de inte vara så intresserade av att ändra råden i sig bara sättet råden kommuniceras på. Det ligger väl i linje med deras tidigare visade uppfattning att det inte är fel på råden utan på dom som inte följer råden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Vilken otur att jag bara är skendräktig ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted January 10, 2014 Share Posted January 10, 2014 Tyvärr är jag fel sort för att kunna gå på mötet, kunde vara roligt annars .. Ge inte upp hoppet: http://www.malepregnancy.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts