Niklas Sternberg Posted January 9, 2014 Share Posted January 9, 2014 Tänkte tipsa om min nya favvorgrejj efter träningen: Kör ett glas färsk organisk kycklingbuljong från Scandinavian Organics som jag kokar upp med en bamseklick smör och en gnutta cayennepeppar. Till sist tillsätter jag en matsked olivolja - mitt sätt att få O9. Kompletteras med ett par hårkokta ägg ger detta en vettig proteindos för återhämtning och så mycket bra fett du väljer att lägga till. Dessutom tycker jag mig märka att mina gamla gnissliga leder känns mer välsmorda, något som KAN ha med ett regelbundet intag av kollagen/gelatin att göra. Rekommenderas! PS. Jag har ingen koppling till företaget - men jag är definitivt ett fan. DS. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Tänkte tipsa om min nya favvorgrejj efter träningen: Kör ett glas färsk organisk kycklingbuljong från Scandinavian Organics som jag kokar upp med en bamseklick smör och en gnutta cayennepeppar. Till sist tillsätter jag en matsked olivolja - mitt sätt att få O9. Kompletteras med ett par hårkokta ägg ger detta en vettig proteindos för återhämtning och så mycket bra fett du väljer att lägga till. Dessutom tycker jag mig märka att mina gamla gnissliga leder känns mer välsmorda, något som KAN ha med ett regelbundet intag av kollagen/gelatin att göra. Rekommenderas! PS. Jag har ingen koppling till företaget - men jag är definitivt ett fan. DS. Åh dessa buljonger måste inhandlas!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 18, 2014 Share Posted January 18, 2014 Tänkte tipsa om min nya favvorgrejj efter träningen: Kör ett glas färsk organisk kycklingbuljong från Scandinavian Organics som jag kokar upp med en bamseklick smör och en gnutta cayennepeppar. Till sist tillsätter jag en matsked olivolja - mitt sätt att få O9. Kompletteras med ett par hårkokta ägg ger detta en vettig proteindos för återhämtning och så mycket bra fett du väljer att lägga till. Dessutom tycker jag mig märka att mina gamla gnissliga leder känns mer välsmorda, något som KAN ha med ett regelbundet intag av kollagen/gelatin att göra. Rekommenderas! PS. Jag har ingen koppling till företaget - men jag är definitivt ett fan. DS. YES! Jag gör en "drink" på buljong, äggulor och kokosolja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robrad Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Vore kul om StockPot hade fler återförsäljare (idag ser det ut som majoriteten befinner sig i Stockholm) eller finns det möjlighet att köpa deras produkter online någonstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 19, 2014 Share Posted January 19, 2014 Vore kul om StockPot hade fler återförsäljare (idag ser det ut som majoriteten befinner sig i Stockholm) eller finns det möjlighet att köpa deras produkter online någonstans? Jag vet att dom håller på att expandera ut i hela Sverige. Det bästa är nog att kontakta en stor affär där man bor och be dom ta in. Stockpot har även fryst buljong där fettet är kvar (tänkt som näringsdryck till sjukhus). Jag vet att grossister kan köpa 5 liters burkar, kanske en idé och sedan frysa in. Kontakta dom, dom verkar väldigt sjyssta. Dom håller ockå på att leta leverantörer för fiskbuljong. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frkGeek Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Någon som kan tipsa om butik i Sthlm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Någon som kan tipsa om butik i Sthlm? ICA Supermarket på Folkungagatan (den närmast Medborgarplatsen) har ScanOrganics (tidigare Stockpot) buljonger i samma kyldisk som de har färsk kyckling i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 20, 2014 Share Posted January 20, 2014 Någon som kan tipsa om butik i Sthlm? Jag tror Ica Maxi vid Solna Centrum har. Coop i Sundby park har. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts