Jump to content

soffpotatis nån?

helenah

Recommended Posts

Hejsan igen!

Undrar bara om nån här gått ner i vikt utan att ha tränat mm.?

Själv går jag knappt, pga psykiska orsaker som jag nu jobbar på.

Går mest mellan köket och soffan.

Sen tycker jag om öl.Men dricker 1.ans sådär en 5-6 om dagen.Försöker  även bli av med den ovanan.

Annars äter jag så gott jag kan strikt lchf.

vänligen/jag :)

Jag tränar inte alls öht. Min kärlkramp tycker inte om pulshöjningar. Men däremot gräver jag en del i trädgården. Det är snarare styrketräning.

Jag har gått ner 5-6 kg på ett halvår med hyfsat strikt LCHF.

Nu när det börjat bli ljusare kan det vara humörhöjande med naturen, så om du kan, försök att komma ut lite grann. Bara titta på knopparna, inte springa runt.

Försök att byta ut ölen mot nåt annat. Även lättöl har massor med kolisar.

Jag älskade en kall Tuborg guld när jag hade jobbat mej svettig, men efter LCHF bytte jag ut det mot kallt grönt te med citrussmak. Det gav samma läskande bitterhet.

Om jag vill ha nåt motsvarande med alkohol kör jag torrt rosa bubbel. Maken kör spritz på vitt vin (vin och bubbelvatten) men jag får ont i magen av vitvin.

Jag gick ner 15 kilo förra vintern utan att röra mig speciellt mycket. Någon enstaka promenad när vädret tillät. Sen när golfsäsongen började blev det lite mer motion och ytterligare 7 kilo :-)

Att motionera och träna är självklart bra och nyttigt, men inget som är nödvändigt för att gå ned i vikt om man äter rätt.

Att dricka 5-6 öl om dagen är däremot inte LCHF, långt därifrån tyvärr. Jag är också ölälskare men begränsar mig till några i månaden nu. Sen blev det kanske några extra under julen, men då gick jag direkt upp några kilon...

• Like 1

Jovisst... jag har gått ner 57 kg med LCHF och strax över 60 totalt och samtliga kilon utan minsta motion. Man behöver inte motionera för att gå ner i vikt. Motionera gör man andra orsaker. Ölen behöver du dock skippa om du ämnar att gå ner i vikt.