Slangbellan

Hjälp :(

Recommended Posts

Halloj

Nu harjag kört lchf strikt i 6 månader

Har tappat 16 kg och allting var ok tills nu.

jag undrar varför jag blir jämnt hungrig ?

Hittils har jag lyckats äta 2 ggr om dagen mem nu vill jag äta hela tiden och nej nej, jag äter inga kolhydrater . Jag äter riktig lchf mat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jamen då behöver väl din kropp mer mat?

Det är ju inte riktigt säkert att din kropp och du har riktigtsamma åsikt om din idealvikt.

Gäller det de där sista kilona föreslår jag att du äter tills du är mätt och sen väljer nån form av periodisk fasta i stället.

Har du massor kvar att gå ner kanske det är nåt i din mat du inte riktigt tål längre? Själv kan jag inte riktigt känna skillnad på hunger och typ "magkatarr" eller vad det nu är man kallar det som man använde novalucol till. Därför föreställer jag mej ett kokt ägg. Känns det lockande, ja då var jag hungrig och ska naturligtvis tillfredsställa det. Vill jag ha nåt annat är det bara sug och går att döva med vatten eller gott te

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte äter några kolhydrater, vad äter du? Ost? Mejerier? Nötter? Vad är "inga" kolhydrater för dig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Halloj

Hej!

Jag tolkar det lite som att din kropp tidigare (innan hungern satte in) tog av reserverna den hade över på kroppen. Och nu när de börjar sina (du är smalare) så känner kroppen helt enkelt att den måste öka sitt intag...för reserverna börjar ta slut. Har du mkt kvar att gå ner?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja typ 15 kg till

Väger 99 kg nu och är 173 cm

Har varit brottare och fotbollspelare i mina yngre dagar .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte äter några kolhydrater, vad äter du? Ost? Mejerier? Nötter? Vad är "inga" kolhydrater för dig?

Det e från mejerier jag får mina kollisar i från.

Det jag menade var att jag äter ingen godis pasta ris bröd .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var det jag "misstänkte". När jag tittar på den lista du visar i en annan tråd så finns det saker jag skulle ta bort för att försöka komma bort från en eventuell platå. Det är mejerierna, framför allt de "magra". Många tjänar på att då och då vara utan mejerier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tommy problemet är att det enda fettet vi kan få är antingen från kött och mejerier

Tar vi bort mejerier så är det bara fett kött och ovanjords grönsaker.

Och tänk o äta bara det i 6 månader till.

Snacka om ensidigt kost. Till slut blir det väl det att man tycker att det e äckligt.

människor är olika och jag vet att du har kört hårdare än vad jag har gjort om du har slopat mejerierna förutom Smör. :))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att lämna bort mejerierna betyder ju inte på något sätt att maten måste bli ensidigt. Vi är många som äter utan mejerier.. jag har smör och ost kvar men annars inga .. och jag varierar med maten väldigt mycket tycker jag. Iofs.tycker jag om att göra stora satser och långkok men även där finns variationen i tillbehören stort. Finns mycket recepter för "mjölkfritt" att hitta på webben.. Birgitta Höglund har tom. gett ut en bok om det har jag för mig..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är det för fel på olivolja? Det innehåller faktiskt 100% fett!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tommy problemet är att det enda fettet vi kan få är antingen från kött och mejerier

Snacka om ensidigt kost. Till slut blir det väl det att man tycker att det e äckligt.

människor är olika och jag vet att du har kört hårdare än vad jag har gjort om du har slopat mejerierna förutom Smör. :))

Nog tycker jag att Tommys olika kryddsmör gott och väl kan mäta sej med vilken sås som helst. Sen kan du ju göra bea eller majjo som också är mejerifritt. Sen har du som Totto skriver olivolja som är bra fett, som du t ex kan använda i pesto och oliverna i sej, t ex i tapenade eller hela som kryddning i grytor mm eller bara som njutningssnacks.

Inte ser jag nåt ensidigt i detta? Då är det väl snarare svårare att variera gräddsåser.

Jag har betydligt svårare att dra ner på ost i så fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska fan göra kryddsmör idag.

Har länge velat o göra majonäss med, men der har aldrig blivit av.

En grej som jjaginte förstod var tapenade. Vad är det ?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tapenade

Finns på burk om man inte vill göra själv. Brukar vara lite sardeller i också. Hur gott som helst

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör inte helt mejerifritt men jag brukar tipsa om det då jag vet att det ibland funkar när man drar ner. Jag kör mycket (väldigt mycket) smör. Vi gör alla våra val. Vill man köra riktigt strikt så bör de flesta mejerierna bort. Jag har ätit strikt lchf i snart 4,5 år. Det känns fortfarande inte tjatigt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är rätt lätt att göra majjo, annars rekommenderar jag som köpe: "Hellmanns". Definitivt godast av köpe! En variant för att inte tröttna är ju aioli. Mojo Rojo, egen hamburgedressing och Rode Island är med goda och till viss del oljebaserade

Dela detta inlägg

Länk till inlägg