Jump to content

Datum för kvällstidningarnas LCHF receptbilagor

Emma

Recommended Posts

Tänkte det kunde vara bra med en tråd där man tipsar varandra om när kvällstidningar (eller andra om det nu dyker upp nåt) har sina bilagor/specialtidningar om LCHF. Dessa datum är svårt att googla har jag märkt och tidiningar säljs ju bara några få dagar, därav tråden...

Köper man de i småkiosker eller där det är självscanning slipper man oftast köpa kvällstidningen ;)

"Allt om LCHF" (Expressen) såldes för 29 kr mellan 28 dec-3 jan 2013, nästa utgåva kommer 25 januari 2013

"Laga LCHF" (Aftonbladet) säljes f.o.m 14 januari 2013

"Vinter med LCHF" (Expressen) säljs ju nu, den är lite tjockare, innehåller 106 recept, väldigt lite reklam och kostar hela 69 kr. Jag har blädrat och det är enkla recept för "riktig mat" i, väldigt lite dessert och sötsaker. Säljs 4-10 januari 2013.

• Like 1

Tycker dessa tidningar har alldeles förmycket kolhydrater i sina recept.

Dessutom saknar jag näringsberäkningar på recepten.

Skulle jag tro deras löften så skulle jag ha gått ner minst 16 kg sedan mitten av oktober (Jag är glad åt mina 6)

I oktober skulle jag gå ner 1 kg/vecka, november 6 kilo på 4 veckor, och i dec 5 kilo på 4 veckor. Nej jag kommer (nog) inte köpa den igen.

Hittade erbjudande om LCHF-magasinet så nu har jag prenumererat 2013 och också fått hela 2012. Bra tidning!

Vinter med LCHF såg till viss del ut att vara samma recept som redan publicerats i bilagorna.

Tycker dessa tidningar har alldeles förmycket kolhydrater i sina recept.

Tänkte faktiskt att tråden skulle förbli hyfsat ren dvs. främst innehålla datum (därav rubriken!) och inte diskussioner om kvalitén. Man får gärna tycka om de vad man vill :) Personligen ser jag tidningarna snarare som en inspiration och inte någon slags bibel som jag slavisk måste följa.

Tänkte faktiskt att tråden skulle förbli hyfsat ren dvs. främst innehålla datum (därav rubriken!) och inte diskussioner om kvalitén. Man får gärna tycka om de vad man vill :) Personligen ser jag tidningarna snarare som en inspiration och inte någon slags bibel som jag slavisk måste följa.

Om man är nybörjare och följer deras recept kanske det blir fel särskilt om man har någon metabolt syndrom eller sockerberoende.