Gaia Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag tänkte dela med mig lite av min erfarenhet med GI´s rivstartsveckor som påminner mycket om Lchf maten. Jag lyckades med hela 6 kg på 6 veckor och tycks kunna hålla mig kvar där. Målet är att tappa minst 7 kg till och jag har funderingar att gå över till lchf istället då jag fått så fantastiska resultat genom att utesluta dåliga kolhydrater och socker. Jag vill inte blanda in kolhydrater nu jag är inte ens sugen men frågan är... jag planerar att ev bli gravid igen. Vågar man fortsätta äta LCHF. Jag är så rädd att sockertoleransen blir sämre både hos mig och barnet. Vad säger ni som vet något om det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag tänkte dela med mig lite av min erfarenhet med GI´s rivstartsveckor som påminner mycket om Lchf maten. Jag lyckades med hela 6 kg på 6 veckor och tycks kunna hålla mig kvar där. Målet är att tappa minst 7 kg till och jag har funderingar att gå över till lchf istället då jag fått så fantastiska resultat genom att utesluta dåliga kolhydrater och socker. Jag vill inte blanda in kolhydrater nu jag är inte ens sugen men frågan är... jag planerar att ev bli gravid igen. Vågar man fortsätta äta LCHF. Jag är så rädd att sockertoleransen blir sämre både hos mig och barnet. Vad säger ni som vet något om det? Min sambo åt LCHf före, under och efter vi väntade vårt andra barn. Han är en frisk, stark, pigg och alert 1,5-åring, så nog gick det bra alltid. Sambon mår också bra och gjorde det under hela graviditeten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaia Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Det låter bra om det finns fler med bra erfarenheter så svara gärna!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts