Jump to content

Vad händer hos er :)?

Antonius

Recommended Posts

Magarna är fulla med tapas, egona brutalt golvsopade av paret Haag (i På spåret) och strax ska jag och sambon starta en ny co-op-omgång i Anno 1404 :) Yeah, we the nerds!

Inga andra planer för kvällen, men imorn ska jag skriva hemtenta och gå på finrestaurang och käka skaldjur.

Magarna är fulla med tapas, egona brutalt golvsopade av paret Haag (i På spåret) och strax ska jag och sambon starta en ny co-op-omgång i Anno 1404 :) Yeah, we the nerds!

Inga andra planer för kvällen, men imorn ska jag skriva hemtenta och gå på finrestaurang och käka skaldjur.

Låter soft! :), Aha vad trevligt! du får lycka till då och ha det så mysigt på restaurangen!

Jag har suttit och diskuterat lchf med min sambo som är en rätt stark motståndare till det faktum att vi inte behöver extra kolhydrater i var mat. Jag ska dock tillägga att han stöttar mitt väl av diet forn att gå ner i vikt till 110%, men nu när jag börjar känna alla positiva saker med det, vill jag ju så klart "predika" lite ;)

• Like 1

Jag har suttit och diskuterat lchf med min sambo som är en rätt stark motståndare till det faktum att vi inte behöver extra kolhydrater i var mat. Jag ska dock tillägga att han stöttar mitt väl av diet forn att gå ner i vikt till 110%, men nu när jag börjar känna alla positiva saker med det, vill jag ju så klart "predika" lite ;)

Jag håller tummarna för dig.

• Like 1

• 3 weeks later...

Jag ska faktiskt ut och äta med några vänner, första ggn sen min nystart vid nyår. Har kollat menyn och det finns en kycklingrätt som kan funka om jag väljer bort 3/4 delar av den ;) får be om lite bea till.

Ska också slå till på ett glas rött till :)

Tvättar handdukar och badlakan som använts för att torka upp i gästbadrummet efter att vattnet inte dränerades. Misstänker att möss tuggat på dräneringsslangen.........Vad jag saknar svenska duschrum med avloppsbrunn! Sen ska jag fortsätta läsa om Gary Taubes "Why we get fat", eftersom jag just har beställt den på franska till min doktor i försenad julklapp. Jo, vihar ett gott förhållande med vår doktor, eftersom vi var där väldigt ofta när min man var sjuk. Efter han börjat med LCHF har han gått ner ordentligt och dessutom halverat bl a sina smärtstillande/antiinflammatoriska tabletter. Efter 2 års sjukskrivning är han tillbaka i arbetslivet på fulltid! Så nu läser jag om boken så att vi kan ta en diskussion senare. Det blir lugnt ikväll, lax och broccoli/blomkålsmos och ett glas vin och TV tittande, för imorgon förmiddag ska jag lära franska barn tala engelska med svensk accent  :) Sen kommer en rörmokarkompis för att hjälpa mig koppla bort vattnet så jag kan dra ut duschkabinen för att se och förhoppningsvis få klarhet i var problemet ligger. När det är fixat och kabinen ändå är utdragen så ska jag passa på att måla om badrummet, jag vet minsann hur man slår runt och har roligt! 

• Like 1

Ikväll ska jag:

hjälpa en granne med läxor

leta rätt på en lämplig galaklädsel och se om den fortfarande passar, annars sy in

raka benen och tvätta håret och andra förberedelser jag kan göra kvällen innan.

Imorgon har jag nämligen ett öppet hus jag ska vara på 11-16 och sen hem och byta om och åka till en gala som börjar 19.

Resultat tenderar "predika" högst så det kanske löser sig automagiskt. 

• Like 1

Resultat tenderar "predika" högst så det kanske löser sig automagiskt. 

Felstavning eller troligen inte, hur som haver, "automagiskt" - vilket underbart ord! Användbart.

Fredagskvällen har än så länge inneburit en sparktur med hunden, fläskkotletter med beasås och På Spåret där jag fick glänsa lite för mig själv och klara en fråga som inget av lagen klarade  ;)  (Melanin). Just nu läser jag lite trådar här medan jag väntar på att vetet ska växa till sig i FarmVille 2 så jag kan baka paj... Inget lchf i den världen inte. Sen blir det nog dax för sängen.

Jag har syndat med lite sushi fast jag valde bitarna med minst ris ;Z ett halvt glas vin till det och hela månadsrasonen är väck :). Ibland får man unna sig lite. Sitter och funderar på att läsa Andreas bok men kommer förmodligen att sitta uppe hela natten tills den är slut. Fast det är den säkert värd. Vore kul att höra lite mer om innehållet i "Fat chance"... och ja predika vill man för sina vänner. Men de orkar inte höra. jag blir lika chockad varje ggn när de blir obekväma i samtalet. Och jag är inte den som babblar på bara... Har samlat på mig några bra kokböcker som heter: Näringsrik och naturlig LCHF av Klara Desser. Otroligt inspirerande bok med fina bilder. Samt Doktor dahlqvists och Airams LCHF kokbok som verkar mkt liberal. sen köpte jag LCHF för hela familjen av bara farten för att ta reda på vilka alternativ som finns när man vill laga mat åt andra också och överraska lite då och då. Har funderat på om jag tycker att det har kostat mig mer ekonomisk att äta LCHF mat men kan konstatera att det inte kostar mer. Ägg är billig mat. Bacon med och smör. Ost kostar vad den kostar och grönsaker kan man fynda. Önskar mig mer ekologiskt men det är en tidsfråga nu innan jag bara lär köpa det. Fredagsmyset avslutas med föreläsning på internet om periodik fasta och gott grönt mango te...

Jag har precis farit fram som en skottspole och städat lägenheten som en galning :) 

Om en stund blir det lite naturlig "styrketräning"  - ska nämligen iväg och mocka skit, släpa vattenkannor, släpa hö och halmbalar, ta in två hästar och kanske om jag gitter ikväll så borstar jag av min egen också....eller så väntar jag till i morgon :P 

Sedan en runda med hunden och till sist hem och äta kvällsmat framför tv:n och efter det plockar jag fram soffpotatisen i mig och slänger mig i soffan.
Hoppas på att det är något bra på tv :) 

Alltså kanske inget speciellt spännande men nog så skönt efter en arbetsvecka.

Ledig idag efter en vecka med mycket störd sömn så jag är trött. Fick flyga en liten tur i en Learjet över Stockholm, mycket roligt. Nu blir det en lur och sedan ett glas vin eller sju om jag hittar någon som vill följa med. Uppsala någon?  ;)

Just ätit middag och ska läsa ikapp här samt eventuellt skriva en arg tråd om nya numret av illustrerad vetenskap (illusionerad galenskap som min sambo brukar säga). Sen ska jag hoppa över till en annan site.

Inte mycket som händer, med andra ord!

Lovis att driva eget är underbart. Vi driver ett förlag i familjen och min uppgift är att sälja så mkt böcker jag kan. Vi har nyligen gett ut en bok som säljer bra :) sök starta eget bidrag så får du en startsträcka som inte blir så svår.. Och gör en bra marknadsanalys innan..

Min idé går att utföra medans jag pluggar färdigt och jag behöver inte investera i något och jag tror att det finns en marknad :)

Har också tid att bygga upp företaget under året utan att det behöver kosta något mer än tid.

Just nu bara en idé men jag tror på den!

Behöver bara kunskap nu om hur det fungerar att driva ett företag och hur jag ska göra en hemsida.

Just letat rätt på ett trevligt recept på roast beef, tagit fram ur frysen, en stor bit "top side" som köpts på farmers market. Avslutat en tvätt som ska hängas innan ett avsnitt av nya Silent witness, hoppas de kommer visa den nya omgången i Sverige.

Åh, vet ni? Jag älskar när helgen kommer för att den innebär minimalt med måsten för mig. Idag väckte sambon mig och talade om att kaffet är klart och att det finns ägg och bacon om jag vill ha. Jag är så väldigt inne i mitt "nya" liv så att flänga ute, dricka alkohol och göra en massa "måstesaker" har jag lagt på den osynliga hatthyllan.

Jag ställde in en jobbmiddag igår, lite dåligt av mig, men jag ville inte gå. Jag vågar prioritera mig på helgerna och det känns fantastiskt. Idag ska jag träna Yoga, läsa Matrevolutionen, städa och bara vara, I love it! :)

• Like 2

skriva en arg tråd om nya numret av illustrerad vetenskap (illusionerad galenskap som min sambo brukar säga).

Så vad var det för dåligt i nya då? Gillar starkt den tidningen fast de inte är uppdaterade med LCHF tänk. Har faktiskt alla nummer sedan 1987 :P (inte hittat 8st av dem än dock).

Så vad var det för dåligt i nya då? Gillar starkt den tidningen fast de inte är uppdaterade med LCHF tänk. Har faktiskt alla nummer sedan 1987 :P (inte hittat 8st av dem än dock).

En artikel om diabetesbehandling med typ avföringstransplantation som en av metoderna. Kostbehandling räknas som en gammal metod, jag fick känslan av att de menade "utdaterad". De påstår även att risken för att få typ 2 diabetes minskar med 89% om man: "undviker fet och sockerhaltig kost, får rikligt med motion och håller (sig) slanka, inte röker och bara intar måttliga mängder alkohol". Detta baserat på en amerikansk undersökning. Själva uppräkningen av dessa olika saker och att man slagit samman "fet" och "sockerhaltig" mat gör mig rätt övertygad om att man inte har tittat på orsakssamband utan korrelationer, och det i sin tur gör mig tveksam till hur mycket redaktionen egentligen VET om vetenskap.
  • Like 1

I fredags började jag läsa Martin Ingvars 'Hjärnkoll på vikten'. Är inte någon bokmal så jag är själv förvånad över hur jag varit uthållig nog att läsa drygt 100 sidor på några timmar. Den kanske är riktigt intressant helt enkelt.

Har man hängt här och på Docs blogg ett tag så innehåller den ganska lite nyheter, men nästan enbart ur "hjärn-perspektivet" och de är intressant.

Är bara drygt halvfärdig men kan rekommendera den.