stoscha Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Jättebra inlägg hos Anna Hallén. Något som alla nybörjare kan ha nytta av http://www.annahallen.se/kan-du-ata 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Lite så jag försöker tänka nu efter 1 veckas LCHF… Avdramatisera måltiderna, och tänka att viktnedgången är en bonnus. Men inte lätt att lura sig själv så hela tiden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted January 13, 2014 Share Posted January 13, 2014 Jag vet inte riktigt vad jag tycker. Jag önskar att det hade varit så enkelt för alla. Men jag kan tänka mig att för många är det svårt att veta vad en "normal" portion är. Speciellt om man har överätit mycket i sitt liv. Jag tror det ibland kan behövas en fas då man faktiskt blir medveten om vad man stoppar i sig för att sedan kunna släppa kontrollen mer och mer. Det är en orsak till det hela "ta det lugnt och släpp vikthetsen" argumentet som ofta kommer upp med de som precis har påbörjat att äta LCHF, låta kroppen få ställa in sig på en näringsrik kost och lära sig känna av sina hungerkänslor och därmed börja äta normala portioner. Men det är en process liksom mycket annat. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts