Jump to content

Här börjar min resa!

lchfannaschweiz

Recommended Posts

Hej kära lchf:are!

Jag är nybörjare,snart 2 veckor och mår otroligt bra. Har precis startat en blogg, vore kul om någon kunde titta in:

http://lchfannaschweiz.blogspot.se/

Denna bloggen kommer vara en personlig blogg om min resa mot ett lättare liv. Något jag vet av erfarenhet är att stöd från folk, kända som okända är otroligt viktigt och peppande. Så kika gärna in där om ni vill. 

Om detta inte är ett bra ställe att lägga ut länkar så ber jag om ursäkt och den kan läggas någonannanstans eller tas bort!

kramar från Anna bland alper och snö!

• Like 3

Grymt jobbat Anna! 

Vad kul att du går in för det ordentligt och att det funkar så bra för dig. 

Förresten har jag surfat runt och kollat på vandringsresor i Schweiz  ;)

Oh vad kul! Schweiz är underbart måste jag få lov att säga. Du skrev nånstans (tror det kan ha varit instagram eller min blogg) att du undrade över somrarna här. 

Det många inte vet och tänker på är att Schweiz är granne med Italien och Frankrike vilket betyder varmt väder. Vi har mellan 30-35 på högsommaren och redan från mars kan vi ha 20 grader ute. 

Jag tycker absolut ni ska komma och vandra här. Men köp inga paketresor, jag hjälper gärna till att få till något som är billigare och roligare. Och så har du ju Zürich som faktiskt är listad som nr  5 som resemål att besöka under 2014 av Lonely Planet. I Zürich finns massa shopping, både lyx och flärd men också alternativa designgator osv. Små ekobutiker osv osv. En fantastisk stad :) Lokaltrafiken funkar som en klocka så man tar sig runt överallt med tåg. Det betyder att man kan bo ett par nätter inne i stan, sen ta tåget ut på landet, boka ett par nätter på något litet BnB och sen vandra. Får man storstad och natur tillsammans. Och bada i gröna alpsjöar är inte helt fel ;)