Jump to content

Start på nytt .... Yes!!

Tazzi

Recommended Posts

Andra dagen utan att falla offer för något onyttigt -
Delvis beror de kanske på att jag inget har hemma * skratt *  :lol:
Även fast jag handlade igår .... så råkade inget bara slinka ned i korgen - Toppen!!

Dessutom 13:e dagen utan cigg - jo niccogummin tuggas - å de kommer jag göra minst en vecka till :rolleyes:
Lite svårt för min del i dagsläget avgöra om de sockersug el röksug - el kanske lite av vart ...............
Men ska härda ut me bägge delar ...

Hemma å har semester - för andra dan ida - skulle jobbat imorn -
men fick ta akut semesterledigt en da te ..
Katterna skulle kastreras igår .. jopp jättesmidigt -
:huh: om nu de varit hankatter ..... de var helt å hållet * kul-lösa *
så de blev lite alvarligare ingrepp än va som var planerat -
och naturligtvis vill jag inte lämna mina små raringar ensamma då de går på smärtstillande
å blir lite avtrubbade å lulliga av detta .. å smått svårt få ben å tassar hänga med i alla lägen ..
å forna namnen belsebub å lucifer fått bli belsebubba å lucifia - istället :P
Chefen min var förstående - å jag mycket tacksam ..
På sätt å vis dessutom gött för mina egna ben...... att slippa knata runt,runt i 8 timmar - 

utan nu kan de få vila ut -
Lite mera under dessa dagar -
Skam den som ger sej!!  :angry:

• Like 2

Grattis till ditt livs bästa beslut!

Nikotin är en av de värsta drogerna som finns och rökning en av de värsta sätten att nyttja den!

Det är skitjobbigt men verkligen värt det. Fastna bara inte i de där nikotintuggummina! Jag började missbruka dem när jag slutat röka. Till och med sov med de jäklarna. Förtfarande efter 9 år kan jag ha sug efter nikotintuggummi men inte efter cigaretter.

Undrar om du ska fasa ut tuggummina med plåster eller nåt sen? Själv fick jag hjälp med zonterapi för att bli av med dem. En kompis till mej var zonterapeut, och när jag pratade om mina magproblem, eftersom jag tuggade tuggummi jämt, knådade hon nåt extra... Sen smakade tuggummina hö, så de var inte roliga att tugga. Hon talade inte om det för mej, utan jag lade märke till det själv och frågade henne sen och hon log maliciöst och erkände. Men alla kanske inte är lika känsliga för påverkan eller har tillgång till skickliga terapeuter. Det finns så mycket humbug i den branchen.

Ta hand om kissarna och dej själv. Det är ni värda

• Like 1

Hej! Jag hade hjälp av en jättebra bok som jag skall tipsa om! Den heter "Äntligen icke-rökare" skriven av Allen Carr. Detta är ingen skräckbok om hur farligt det är att röka skriven av en läkare eller psykolog. Åh nej. Det är en bok skriven av en man som är revisor och rökte som minst 60 cigaretter om dagen. Han utvecklade en metod när han själv slutade röka och har sedan skapat en jättestor rörelse med detta. Rekommenderar boken för alla som ska eller funderar på att sluta röka och har även rekommenderat den för en och annan sjuksköterska på vårdcentralen när jag har varit där i andra ärenden. Den är SÅ bra och gjorde det superenkelt att sluta röka, tänkte inte ens på det. Den kostar en femtilapp som pocket, det vill säga ett paket cigaretter, och är en riktigt god investering! 

En parentes är också att boken är extremt intressant att läsa oavsett vad man har för beroende eller om man känner någon som har ett beroende. Kanske är den även tillämpbar för människor med sockerberoende? 

Lycka till i fortsättningen!

Heja! Att sluta röka är så himla bra, men vet att det är svårt av egen erfarenhet. Nu har det gått fyra år, det betyder att jag hittills har sparat närmare 70 tkr (hm, var är de?), att jag inte luktar, att hemmet inte luktar, att jag blivit av med beroendebeteendet (alltid fixa så man hinner röka o alltid se till att ha cig) och att jag förmodligen har bättre hälsa. Jag har dock gått upp i vikt under tiden, sakta men säkert, så Tazzi; att kombinera rökstopp med LCHF är nog en väldigt bra idé. Jag tog en grym förkylning som startpunkt för rökstoppet. Har inte använt tuggummi, men var och en får köra sin metod, tror inte det finns ETT sätt att lyckas.

Jag önskar dig verkligen lycka till, var stolt för varje dag du lyckas lägga mellan dig och den senaste cigaretten.

• Like 1

Tackar ... för pepp å boktips -
De andra gången på allvar jag slutar -
rökade från  -85 - 97 - höll upp till 2008 / skilsmässa å börja hänga på krogen - dumt börja igen men men ...
nog finns kanske suget där .. efter något
men går fantastiskt bra ... dessutom mera motiverad än någonsin denna gången :)

Bara bryta vanor -
och prioritera hälsan först -

• Like 1

Tackar ... för pepp å boktips -

De andra gången på allvar jag slutar -

rökade från -85 - 97 - höll upp till 2008 / skilsmässa å börja hänga på krogen - dumt börja igen men men ...

nog finns kanske suget där .. efter något

men går fantastiskt bra ... dessutom mera motiverad än någonsin denna gången :)

Bara bryta vanor -

och prioritera hälsan först -

Jag som oftast läser inläggen via min telefon kan nästan inte läsa det du skriver, Tazzi. Hoppar alltid över dina inlägg, och jag är nog inte ensam om det. Kan du använda en annan typografi kanske? Det du skriver verkar nämligen vara intressant och läsvärt :)

• Like 2

Jag som oftast läser inläggen via min telefon kan nästan inte läsa det du skriver, Tazzi. Hoppar alltid över dina inlägg, och jag är nog inte ensam om det. Kan du använda en annan typografi kanske? Det du skriver verkar nämligen vara intressant och läsvärt :)

Jo det är sant, det krävs lite koncentration att läsa den där skrivstilen

• 2 weeks later...

22:a dagen rökfri -
jodå inga större problem ..
även om de kommer svackor - känns som jag mist min bäste / fast värste ju * vän /
Katterna tebaka i full form :P de glädjande nog -
Vikten går åt rätt håll - likaså centimetrarna !
Gjorde Ketosbollar igår - för jag var stolt nog - trots både sug efter ett å annat passera två livsmedelsbutiker utan
köpa någe olämpligt :)
Nu hoppas jag bara på att ljumskarna läker ut -
fått fina stretschövningar av min massör/sjukgymnast - men 5 dagar efter slutat med ipren -
anföll de riktigt onda igen :angry: - morr så kör igen en stund me piller - fast jag i de hela avskyr äta läkemedel -
Hoppas - till helgen - ja snart ju ^_^ våga på lite träning -
Eller en riktigt rask å lång promenad - för säga va de vill om billiga skor på rea!!
Njuter av denna vinter - som aldrig förr - att bli varm om föttera för 250:-  på dette viset !! sjukt underbar !! :wub:
Jo då klart ja har 2 par socka + hemstickade ullsockar också - skam annars !!! :wacko: