Linen Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Rensar ut magen eller ?? helt slut följde Lchf tidningens råd....Måtten verkar dala o vikten oxå. 2a veckan med Lchf nu och kan förhoppningsvis fortsätta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Hela linfrön då.. men bäst är loppfrön, (psyliumfrö) finns bredvid linfröerna. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Rensar ut magen eller ?? helt slut följde Lchf tidningens råd....vikten ok men måtten verkar dala....ska jag fortsätta nu eller?? Har hört att de skadliga ämnen som finns i linfrö försvinner när de upphettas. Om man äter stora mängder kan de vara värt att tänka på. Rosta i torr panna / baka frökex 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Har hört att de skadliga ämnen som finns i linfrö försvinner när de upphettas. Om man äter stora mängder kan de vara värt att tänka på. Rosta i torr panna / baka frökex Tipset va 1-2 matskedar och det gjorde susen på magen ska testa frökex tack för svar o tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Tipset va 1-2 matskedar och det gjorde susen på magen ska testa frökex tack för svar o tips Gott med några tsk brödkryddor i. Jag orkar ej med något recept utan blandar alla möjliga frön och kärnor, med extra mycket linfrö för gelbildningens skull. Sedan fyller jag på med vatten så de täcker och bakar ut dagen efter. Har på senare tid gjort lite tjockare kex, tar lite extra tid att torka ut i ugnen, men de går inte sönder lika lätt när man brer dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts