Hokken Posted January 4, 2013 Share Posted January 4, 2013 Jag funderar på om det är några här som har typ1 diabetes och äter lchf? Några följdfrågor då: - Var det besvärligt att gå över, hur gjorde ni? Typ trappa ner på kolhydrater och under hur lång tid? - Har ni haft några konstiga övergångsymptom utöver de vanliga man kan få? - Hur mycket insulin tar ni nu, om ni tar alls? - Ordet är fritt om ämnet Min mor fick diagnosen -89 och har ju såklart ätit som hon blivit rekommenderad i alla år..fram tills för ett par år sedan när jag introducerade henne för lchf och hon fick dessutom Matrevolutionen av mig i födelsedagspresent. Men hon hade väldigt svårt att äta renodlad lchf, för hon fick såna besvär med galla och mage. Fick superont och fick inte heller gå nummer 2. Det va så illa så hon kunde inte fortsätta, men hon har allt mer styrt över mot nån variant av medelhavskost. Hon formligen älskar fisk och äter det säkert 4 dar i veckan. Nu har fler fel uppkommit med bla diagnosen Chrons eller vad det nu var. Hon äter idag jättelite kolhydrater (läs max en potatis per portion) och till det ett fåtal utvalda grönsaker pga magåkomman, ringlar alltid över olivolja på maten. Hon tar idag bara någon enhet till måltiderna, alltså jättelite. Men nu ett tag har hon vaknat på natten och vart jättelåg, ända ner mot 1,3 som värst. Det enda hon säger sig har ändrat är att byta längd på kanylen från 8 till 4 om jag minns rätt...Någon som har en tanke på det? Hon vill äta mer fett för hon vet mycket väl att det är hälsosamt, men kan inte. Får så ont och magen slår bakut, så inte bara gallbesvär. Tänkte föreslå, efter att läst en tråd och länk om kokosfett, ska försöka tjata på henne det igen, hon testade i kaffe nån gång men höll på o spy sa hon men hon kan ju smälta en klick på köttbiten eller så tänker jag... Vore skönt att få hjälpa henne med det jag kan samla ihop i kunskap, för sjukvården kan hänga sig själv, med vissa undantag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Eenfeldt Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Det startades en tråd igår som du kan vara intresserad av: http://forum.kostdoktorn.se/topic/398-diabetes-typ-1-och-lchf/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hokken Posted January 6, 2013 Author Share Posted January 6, 2013 Tack såg det lite försent Sökfunktionen e lite sisådär, iallafall där jag sitter o skriver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts