Jump to content

Ännu en nybörjare

Joh@n

Recommended Posts

Hujedamig, är konstig i magen. Började igår kväll, jag var på hemlighuset efter jag gjort i från mig så blev jag illamående. Likaså nu på jobbet, fick magknip och blev illamående, fick springa tebax och sätta mig.

Får hoppas att det är kroppen som håller på att ställa om sig, vill inte ha någon sjuka nu

Hujedamig, är konstig i magen. Började igår kväll, jag var på hemlighuset efter jag gjort i från mig så blev jag illamående. Likaså nu på jobbet, fick magknip och blev illamående, fick springa tebax och sätta mig.

Får hoppas att det är kroppen som håller på att ställa om sig, vill inte ha någon sjuka nu

Det är nog kroppen, jag hade liknande efter en dryg vecka, men det gick över fort. Undrar om Du skall testa att dricka mycket vatten och även ta lite extra salt. Dt är tips som jag fått vid illamående. Lycka till! 

Har druckit mera vatten under förmiddagen, åt ingen frukost idag då jag inte var hungrig. Mår inte riktigt gôtt nu heller, var hem och skulle käka lite äggröra och fläsk. fick i mig några tuggor, sen var det stopp försökte ta någon skiva med ost men den smakade ju som röven luktar!!! MEN men jag är inte direkt hungrig heller, så ägg-tricket kanske funkar?? dock ska tilläggas att jag inte ätit något sen kl 14-15:00 igår?? jo förresten en lyxkaffe kl 17:30 men den kan ju orimligt mätta fram till nu?

Ska dra iväg och köpa mig vatten med smak på är så infernaliskt trött på kranvatten. Ääääntligen snart helg som jag sett fram emot, jamen då går en kollega och blir sjuk så att man kanske får hoppa in och ta hans beredskap :(

Woohoo... Det hela löste sig igår, köpte mineralvatten och vips kände jag mig mycket bättre.

Och idag känner jag ingenting. Kontrollmätte midjemåttet nu på morgonen minus 5 centimeter!! fick lov att mäta flera gånger, och ta på mig glasögonen för jag trodde inte riktigt på det jag såg. Men men det är ju beprövat och allmänt känt att det fungerar. Dock så tycker jag inte att det syns någon skillnad och som sagt våg har jag inte. Den behövs ju å andra sidan inte :)

Försöker också att övertala frugan att lägga om kosten, hon är dock som lchfingengören allergisk mot en hel massa och hon vet inte riktigt vad. Men jag har tipsat henne om ingengörens blogg och talat om att även hon är allergisk. Dessutom har frugan ADHD så hon skulle nog kunna må mycket bättre av en omläggning vad jag förstår. Men det tar ju ett tag för henne att fundera, för en människa med dessa problem är det ju svårt med nya saker, det ska helst vara och gå i samma mönster. Men det kommer nog säker bara mina resultat börjar synas

Lördags morgon, och nu ska jag avnjuta en lyxkaffe, till lunchen hade jag tänkt att överraska barnen med kesoplättar, få se om dom har några invändningar efter dom smakat, kanske kontra med en lchf-pizza ikväll ;) det är ju lördag

Ha en fett bra lördag allihopa

• Like 7

Woohoo... Det hela löste sig igår, köpte mineralvatten och vips kände jag mig mycket bättre.

Och idag känner jag ingenting. Kontrollmätte midjemåttet nu på morgonen minus 5 centimeter!! fick lov att mäta flera gånger, och ta på mig glasögonen för jag trodde inte riktigt på det jag såg. Men men det är ju beprövat och allmänt känt att det fungerar. Dock så tycker jag inte att det syns någon skillnad och som sagt våg har jag inte. Den behövs ju å andra sidan inte :)

Försöker också att övertala frugan att lägga om kosten, hon är dock som lchfingengören allergisk mot en hel massa och hon vet inte riktigt vad. Men jag har tipsat henne om ingengörens blogg och talat om att även hon är allergisk. Dessutom har frugan ADHD så hon skulle nog kunna må mycket bättre av en omläggning vad jag förstår. Men det tar ju ett tag för henne att fundera, för en människa med dessa problem är det ju svårt med nya saker, det ska helst vara och gå i samma mönster. Men det kommer nog säker bara mina resultat börjar synas

Lördags morgon, och nu ska jag avnjuta en lyxkaffe, till lunchen hade jag tänkt att överraska barnen med kesoplättar, få se om dom har några invändningar efter dom smakat, kanske kontra med en lchf-pizza ikväll ;) det är ju lördag

Ha en fett bra lördag allihopa

Är du säker på att det inte syns? Du har ju gått ner i storlek på arbetsbyxor och minuscentimeter i midjan!  Man ser det främst på att  det är lättare att röra sig, att man är smidigare och orkar mer än förr! Mindre plufsig s.a.s Men du kanske har lite bråttom :) Och ser ingen atlet i spegeln. Var snäll mot dig själv. Kläm och känn och titta och ta en promenad så ska du se förändringar! Jag säger detta för att du inte ska tycka att det inte har hänt positiva saker med din kropp. För det har det! Jag lovar! Det är så glädjande att läsa att det går framåt för dig :)

PS

LIDL har superbilligt bubbelvatten både naturell och citron som är lite bubbligt men man kan skaka lite efter öppning. Risk för rap annars :D

• Like 1

Om jag klämmer och känner så märker jag ju skillnad, har ingen brådska, men tar ett foto och mått varje vecka, måtten säger en hel del men inte fotot ;)

Promenad blir det efter tvättstugan, har just inmundigat kesoplättar. Oj för er som inte testat dom säger jag bara gör det!! Det är lite mekkigt att göra dom, jag har ingen plättlagg så det fick bli stekpannan.

• Like 1

Igår var det kalas, smörgåsbord. Det blev några PUMor, ett gäng ägg och räkor. Inget sötebröd alls :)

Innan kalaset drog jag på mig jeansen, som jag för övrigt med nöd och näppe fick på mig förut, så jag kontrade och drog på mig en piké som satt som ett korvskinn förut, även där fanns det lite plats till övers..

Gjorde senare en lchf-pizza eftersom det ingen blev i lördags, hur mumsig som helst. Tog ett blodtryck som förvånande sjunkit, och pulsen har aldrig varit så låg förut!

Det går bra nu ;) piggare och gladare än förut. Det måste vara kostomläggningen.

Sen sade kollegan idag att han nog ska skippa 5:2!! Han tycker jag har så gott i matlådan varje dag, idag var nog värst, han har en sån soppdag haha får bara äta några ynka kalorier. Han fick en bit lchf-pizza och brast ut i en djup suck när han tittade ner i soppskålen.

• Like 7

Igår var det kalas, smörgåsbord. Det blev några PUMor, ett gäng ägg och räkor. Inget sötebröd alls :)

Innan kalaset drog jag på mig jeansen, som jag för övrigt med nöd och näppe fick på mig förut, så jag kontrade och drog på mig en piké som satt som ett korvskinn förut, även där fanns det lite plats till övers..

Gjorde senare en lchf-pizza eftersom det ingen blev i lördags, hur mumsig som helst. Tog ett blodtryck som förvånande sjunkit, och pulsen har aldrig varit så låg förut!

Det går bra nu ;) piggare och gladare än förut. Det måste vara kostomläggningen.

Sen sade kollegan idag att han nog ska skippa 5:2!! Han tycker jag har så gott i matlådan varje dag, idag var nog värst, han har en sån soppdag haha får bara äta några ynka kalorier. Han fick en bit lchf-pizza och brast ut i en djup suck när han tittade ner i soppskålen.

Så han kanske ska prova på LCHF då?  Vad kul att det går bra! Du har valt rätt stig att gå på  :)

• Like 1

Ja kollegan har jag nog snart hjärntvättat :D men så har han också diabetes, orolig mage och utslag på kroppen. Så han har allt att vinna. Men han har svårt att släppa brödet, potatisen och ölen...

Meatzza lät intressant, vad i all värld är det? Köttpizza?

• Like 2

Ja kollegan har jag nog snart hjärntvättat :D men så har han också diabetes, orolig mage och utslag på kroppen. Så han har allt att vinna. Men han har svårt att släppa brödet, potatisen och ölen...

Meatzza lät intressant, vad i all värld är det? Köttpizza?

http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=952

Alla saker som gör honom sjuk :/  Han kan käka Meatzza som macka istället!

• Like 3

Ja jag har påtalat att han äter saker han är allergisk emot. Han har dock försökt sig på lchf förut, han tappade då 10 kilo på nolltid. Men orkade inte hålla sig ifrån brödet och potatisen, det var där han föll tillbaka på.

Men jag hoppas på att jag kan få honom att ändra sig genom att glänsa med mina goda matlådor och att man kan ta sig en ölkorv till mellanmål. Det kallar jag lyx ;)

Meatzza såg jädrans gott ut!

Har nyss intagit en mycket god tacopaj, gjorde egen krydda. Ungarna rensade sina tallrikar utan att säga ett ord. Fast dom brukar gilla maten jag lagar.

Trött är jag idag, hade svårt att somna igår. Men det är väl bara att lyssna på kroppen och snart vika in hovarna för ikväll

• Like 2

Köpte kokosfett igår, oj det var ju rena godiset :) köpte även vaniljpulver. Så nu har jag en bra bas till min matlagning (jo, jag har fiberhusk och lite andra grejjor oxå).

Det blev ett rejält kok av pannbiffar i tomatsås igår, färs på 2,3 kg. Blir nog ensam om att äta dessa.. Jag tycker ju om när det är lite drag i kryddningen, nu tycker jag inte att det blev så bra drag i tomatsåsen som jag velat haft. Men det var för starkt för dom där hemma. Undra vad jag ska knåpa ihop för godsaker att ha i matlådan i morgon?? kollegan har laddat upp för det han kallar bantar-dag, soppa för hela slanten och 600 kalorier får han äta. Jag måste ju ha nåt FETT gott att bräcka honom med, någon som har förslag på en riktig dräpar-matlåda?

Annars inget nytt, jo faktiskt. Fuskade igår, eller jag vill inte kalla det att fuska, kör strikt på kolisar. Men igår tyckte jag att jag var värd en whisky, det blev två. Sen hittade jag en gammal ensam 33cl starköls burk i skåpet, så den tog jag också livet av, men jisses va sött det var!! kan inte säga att jag njöt av ölen direkt, men whiskyn var det inget fel på.. Så man kan väl säga att jag firade mina framgångar. 

Köpte kokosfett igår, oj det var ju rena godiset :) köpte även vaniljpulver. Så nu har jag en bra bas till min matlagning (jo, jag har fiberhusk och lite andra grejjor oxå).

Det blev ett rejält kok av pannbiffar i tomatsås igår, färs på 2,3 kg. Blir nog ensam om att äta dessa.. Jag tycker ju om när det är lite drag i kryddningen, nu tycker jag inte att det blev så bra drag i tomatsåsen som jag velat haft. Men det var för starkt för dom där hemma. Undra vad jag ska knåpa ihop för godsaker att ha i matlådan i morgon?? kollegan har laddat upp för det han kallar bantar-dag, soppa för hela slanten och 600 kalorier får han äta. Jag måste ju ha nåt FETT gott att bräcka honom med, någon som har förslag på en riktig dräpar-matlåda?

Annars inget nytt, jo faktiskt. Fuskade igår, eller jag vill inte kalla det att fuska, kör strikt på kolisar. Men igår tyckte jag att jag var värd en whisky, det blev två. Sen hittade jag en gammal ensam 33cl starköls burk i skåpet, så den tog jag också livet av, men jisses va sött det var!! kan inte säga att jag njöt av ölen direkt, men whiskyn var det inget fel på.. Så man kan väl säga att jag firade mina framgångar. 

Varför inte Wallenbergare med blomkålsmos i matlåda?

http://vardagfest.blogspot.se/2012/04/wallenbergare.html

Dekorera med några ärtor och lingon? Fast det kanske är over the top för en matlåda. Och de där hemma kan ju alltid späda ut den starka tomatsåsen med grädde!?

Vad bra att det är slut på ölen :)  Det finns nog andra här som kan alkohol bättre, jag tror det är bättre med vin och konjak o wiskey än öl? så länge det inte blir mängder.

Någonting som jag tycker är helt fantastiskt gott och som brukar impa på kollegor är baconlindad kycklingfilé med ädelostsås. Valfritt tillbehör! Detta är en rätt jag avgudade redan innan LCHF men inte ville äta för att det var för mycket fett i (livets ironi!) Idag njuter jag gärna av den! Bara att linda kycklingen med bacon, salta och peppra, bryna i stekpannan och in i ugnen tills den är klar. Brukar skära filéerna i lite mindre bitar för att det ska bli lättare. ädelost såsen är bara att riva ner ädelost, hur mycket man tycker är gott! Jag kan ibland ta en hel ädelost till ett litet paket cream fraiche! så värmer man cream fraich under omrörning och smälter sedan ner osten med salt och peppar. Gillar jag ädelost så är det en klar favorit här hemma och är så enkelt ! Står på matlistan denna vecka ! 

• Like 4

Någonting som jag tycker är helt fantastiskt gott och som brukar impa på kollegor är baconlindad kycklingfilé med ädelostsås. Valfritt tillbehör! Detta är en rätt jag avgudade redan innan LCHF men inte ville äta för att det var för mycket fett i (livets ironi!) Idag njuter jag gärna av den! Bara att linda kycklingen med bacon, salta och peppra, bryna i stekpannan och in i ugnen tills den är klar. Brukar skära filéerna i lite mindre bitar för att det ska bli lättare. ädelost såsen är bara att riva ner ädelost, hur mycket man tycker är gott! Jag kan ibland ta en hel ädelost till ett litet paket cream fraiche! så värmer man cream fraich under omrörning och smälter sedan ner osten med salt och peppar. Gillar jag ädelost så är det en klar favorit här hemma och är så enkelt ! Står på matlistan denna vecka !

Hahaha sneglade på just baconlindad kyckling förut, men det blev biff stroganoff, rejält fet sådan, ska nog få kollegan ur balans på hans sk. Bantardag i morgon.

Gjorde mig, langos förut fast jag använde dom som pitabröd och fyllde med rester och en klick créme fräsche. Snabbt, gott och rekommenderas

• Like 1

Hahaha sneglade på just baconlindad kyckling förut, men det blev biff stroganoff, rejält fet sådan, ska nog få kollegan ur balans på hans sk. Bantardag i morgon.

Gjorde mig, langos förut fast jag använde dom som pitabröd och fyllde med rester och en klick créme fräsche. Snabbt, gott och rekommenderas

Nämen! Vilket sammanträffande ! Hur gjorde du langosen? Lät jättegott ! 

Avlägga en veckorapport då.

Tar ett foto och mått varje vecka just för dokumentation, midjemåttet lite mindre, men arbetsbyxorna är större, tycker mig kunna se skillnad på fotot nu. Men ögat är väl vant, jag har ju en spegel mitt framför mig i omklädningsrummet på jobbet så man ser ju sig själv varje dag.

Har fortfarande ingen brådska med varken vikt eller midjemått, det tog ju ganska många år att bygga denna kropp så man lär ju ge kroppen chans att återhämta sig.

Lite reflektioner.

Äter fruktansvärt mycket gott och mår prima!!

Ett blodtryck på väg tillbaka, likaså puls

Jag är mycket lugnare och gladare

Magen aldrig uppsprängd eller uppblåst längre

Sover som en prins

Slutord 

Livet är F E T T najs

Ha en utomordentlig Fredag allihopa

• Like 4

Har fortfarande ingen brådska med varken vikt eller midjemått, det tog ju ganska många år att bygga denna kropp så man lär ju ge kroppen chans att återhämta sig.

Fruktansvärt hälsosamma, kloka och inspirerande ord att läsa för en annan nybörjare som fortfarande jobbar hårt med otåligheten! Kan du ta det lugnt så kan väl jag! 

Skönt att du mår bra! 

Fruktansvärt hälsosamma, kloka och inspirerande ord att läsa för en annan nybörjare som fortfarande jobbar hårt med otåligheten! Kan du ta det lugnt så kan väl jag! 

Skönt att du mår bra! 

Tack, kul att jag kan inspirera och smitta av mig.

Du vet, plötsligt händer det ;) så varför stressa

• Like 2

Frugan tittade väldigt på mig när jag kom hem från jobbet igår, frågade om hon sett ett spöke? Nej, men du är olik dig? Aha okej hur då? Jo du är avlång i ansiktet haha vad, jag menar inte lika rund i ansiktet. Antar väl att det börjar ge utdelning

kul kul, otroligt att det ger resultat så snabbt. Ska köpa mig ett par skor så att jag kan börja tebax på gymmet. Dags att fräscha upp musklerna i bålen och nacken. Har ett envist diskbråck i nacken, inte så mycket att göra än att gilla läget och göra det bästa av situationen.

snart dags för en lyxkaffe, ha en fett bra dag allihopa

• Like 4

Frugan tittade väldigt på mig när jag kom hem från jobbet igår, frågade om hon sett ett spöke? Nej, men du är olik dig? Aha okej hur då? Jo du är avlång i ansiktet haha vad, jag menar inte lika rund i ansiktet. Antar väl att det börjar ge utdelning

kul kul, otroligt att det ger resultat så snabbt. Ska köpa mig ett par skor så att jag kan börja tebax på gymmet. Dags att fräscha upp musklerna i bålen och nacken. Har ett envist diskbråck i nacken, inte så mycket att göra än att gilla läget och göra det bästa av situationen.

snart dags för en lyxkaffe, ha en fett bra dag allihopa

Som sagt, plötsligt så händer det ^_^  Jag glädjes med dig.

• Like 1

Tack, men grejen är att jag själv inte ser detta?? Men det har väl att göra med att man ser sig själv dagligen i spegeln.

Kollegan påpekade idag att jag måste ha tappat en hel del dessa veckor?!! Så något måste skett ;)

Jao, jag har ju faktiskt syndat liite, frugan fyllde 40 så jag kostade på mig ett par 33cl öl och ett par glas rött men inget annat. Ost äter jag med smör på..

• Like 3

Wooow !!

Tog mig en powerwalk nyss, sist jag tog en så gick det tungt och med blodsmak i truten, men idag studsade jag som en gasell på vaderna, och det gick otroligt lätt. För att inte snacka om vilken energi! Tiden förbättrade jag med 3 minuter och jag tyckte som sagt att det gick lätt. Men jag har blivit av med några kilon (hur många vet jag ej) så det kanske är därför

Ångrar inte kostomläggningen en sekund!

Ytterligare en schvung upp för självförtroendet och välmåendet. Fett najs, bara att suga åt sig

Nu en dusch sen räckmacka ja fast utan macka då

• Like 4

Ja just idag är mätardag

har hittills tappat 10 cm i midjan sen jag började  :o whoooot!!? otroligt, trodde att det skulle bli ett avbräck då jag nyttjade alkohol förra helgen.

Förresten, räkmackan igår, blev en räkmacka haha, jag hittade recept på 56kilo.se på bröd, så jag bakade igår kväll oj oj oj vad jag njöt, åt till och med två stycken, massor med ägg, massor med majonäs och räkor

Fast idag mår jag inget bra i kroppen, känns som jag varit på århundradets brakfest, vaknade med nöd och näppe i morse, trött, tjockt av slem i halsen, nös som om jag hade hösnuva och hostade upp grobianer  :wacko:  :blink: har lite känningar efter promenaden i benen. Tur det är helg så man får vila (kanske, jag har beredskap)

Nä nu ska jag ta mig en lyxkaffe.

• Like 1

Ja just idag är mätardag

har hittills tappat 10 cm i midjan sen jag började  :o whoooot!!? otroligt, trodde att det skulle bli ett avbräck då jag nyttjade alkohol förra helgen.

Förresten, räkmackan igår, blev en räkmacka haha, jag hittade recept på 56kilo.se på bröd, så jag bakade igår kväll oj oj oj vad jag njöt, åt till och med två stycken, massor med ägg, massor med majonäs och räkor

Fast idag mår jag inget bra i kroppen, känns som jag varit på århundradets brakfest, vaknade med nöd och näppe i morse, trött, tjockt av slem i halsen, nös som om jag hade hösnuva och hostade upp grobianer  :wacko:  :blink: har lite känningar efter promenaden i benen. Tur det är helg så man får vila (kanske, jag har beredskap)

Nä nu ska jag ta mig en lyxkaffe.

Stort Grattis till 10 cm i midjan! Hoppas att du inte åker på en förkylning eller någonting! Krya på dig isåfall! 

• Like 2

Stort Grattis till 10 cm i midjan! Hoppas att du inte åker på en förkylning eller någonting! Krya på dig isåfall! 

Tackar, bugar och bockar så mycket. Näe hoppar helst över förkylning.

Ska vila upp mig under helgen, tror att det behövs, har haft några sömnlösa nätter, varför vet jag inte? kanske för att jag haft sån energi under veckan?

• Like 2

Ha! Jag har legat i vila, välbehövlig sådan mest hela helgen. Så ingen förkylning här inte.

Har haft konstant hunger hela helgen, ja och även idag!! Förra veckan så var jag inte hungrig på frukostrasten på jobbet så jag åt typ först vid lunch. Men det fixar jag inte nu!! Frukost, lunch, och så middag här hemma och nu hungrig igen?? Vad är detta??

Får hoppas att det är något tillfälligt, vatten dricker jag ju en hel del, säkert 1,5 liter på jobbet samt en del hemma, fett får jag också i mig? Liksom lika som förut men ändå hungrig nu, det var jag ju inte förut?

Nya Asics räserskor inköpta, så nu ska jag samla mod och besöka gymmet någon dag.. Frugan jobbar några nätter och jag har beredskap tills torsdag så på fredag när jag har veckovila och skickat barnen till skolan så gör jag mig en nystart där, ser verkligen fram emot att börja träna igen.

Har ju sett att en del av er bloggar, jag har ju en webbserver här hemma i skrubben. Har funderat på om jag ska lägga upp någon ny sida för att dokumentera min resa?? För egen del, inget publikt, ja webbservern är ju online och accessbar men har ingen riktig domän, ja får se hur det blir. Man ska ha tid också och jag kan ju lika gärna fortsätta att skriva av mig här.

• Like 4

Ha! Jag har legat i vila, välbehövlig sådan mest hela helgen. Så ingen förkylning här inte.

Har haft konstant hunger hela helgen, ja och även idag!! Förra veckan så var jag inte hungrig på frukostrasten på jobbet så jag åt typ först vid lunch. Men det fixar jag inte nu!! Frukost, lunch, och så middag här hemma och nu hungrig igen?? Vad är detta??

Får hoppas att det är något tillfälligt, vatten dricker jag ju en hel del, säkert 1,5 liter på jobbet samt en del hemma, fett får jag också i mig? Liksom lika som förut men ändå hungrig nu, det var jag ju inte förut?

Nya Asics räserskor inköpta, så nu ska jag samla mod och besöka gymmet någon dag.. Frugan jobbar några nätter och jag har beredskap tills torsdag så på fredag när jag har veckovila och skickat barnen till skolan så gör jag mig en nystart där, ser verkligen fram emot att börja träna igen.

Har ju sett att en del av er bloggar, jag har ju en webbserver här hemma i skrubben. Har funderat på om jag ska lägga upp någon ny sida för att dokumentera min resa?? För egen del, inget publikt, ja webbservern är ju online och accessbar men har ingen riktig domän, ja får se hur det blir. Man ska ha tid också och jag kan ju lika gärna fortsätta att skriva av mig här.

Jag samlar också mod för att gå till gymmet!

Har traumatiska upplevelser därifrån :angry: 

Jag har lite tajt med både tid och energi just nu, men till sommaren då jäklar! :)

Fortsätt skriva här, tycker jag. Du både ger och får inspiration och stöd, eller hur?

Heja heja på gymmet! Skriv gärna o berätta hur det gick :)

• Like 2

Ja, jag skippar det där med blogg. Skriver jag om min resa här så inspirerar det kanske någon annan. Och som sagt så läser man ju en hel del nyttigt här på forumet :) för att inte prata på stödet man har från er alla

Samla mod kanske var felskrivning av mig. Laddar upp för ett gymbesök är nog mer rätt. Har inga problem med att gå dit och är riktigt motiverad, men eftersom frugan har nätterna nu och jag beredskap fram till torsdag kl 07:00 så passar det bättre med fredag förmiddag.

Men jag tar mig nog en walkabout runt byn nu och när jag kommer hem blir det en köttbit med kryddsmör, och idag efterrätt vispgrädde och hallon.

Självklart kommer en rapportering efter gymmet på fredag, ja det är då också mätardag.

Ha en "fett" bra kväll.

• Like 4

Till och med jag har börjat gymma. För 4 år sen gick jag varje vecka men sen sa pumpen stopp och alla eländes piller jag vräkte i mej gjorde mej sjukare..

Nu har jag slängt sista "sjukpillret" och ska träna maskiner på gym 2 ggr/vecka, främst för att få bort gamnacken eftersom jag sitter framför datorn nonstop. (men vi tar väl lite allround när vi ändå är där). I morgon börjar min andra vecka.

OCH det bästa av allt är att jag får upp min pensionerade älskling ur sängen så han simmar medan jag svettas i gymmet :-)

• Like 4

Till och med jag har börjat gymma. För 4 år sen gick jag varje vecka men sen sa pumpen stopp och alla eländes piller jag vräkte i mej gjorde mej sjukare..

Nu har jag slängt sista "sjukpillret" och ska träna maskiner på gym 2 ggr/vecka, främst för att få bort gamnacken eftersom jag sitter framför datorn nonstop. (men vi tar väl lite allround när vi ändå är där). I morgon börjar min andra vecka.

OCH det bästa av allt är att jag får upp min pensionerade älskling ur sängen så han simmar medan jag svettas i gymmet :-)

Jag promenerar med hunden. två sista dagar utan Veloped. (en slag rollator)

Fått på mig nygamla långbyxor som jag inte kunnat ha på 1 år!

Alla sätt är bra utom de dåliga :)

• Like 4

Nu har jag slängt sista "sjukpillret"

Ja alla dessa piller dom vill att vi ska äta!! Gamnacke, det är lätt hänt i denna dataåldern. Jag hade också tänkt att köra maskiner (cirkelträning) 2 ggr per vecka och en rask promenad. För att ta hand om min nacke (diskbråck)

Jag är som sagt imponerad av energin man får med den nya livsstilen, tog mig en riktigt rask promenad förut. Efter 53 minuter och 5.84 kilometer avverkade, så hade jag lätt kunnat fortsätta. Men jag var ju hemma vid dörren ;) och jag insåg när jag skulle ta på reflexvästen förut att det numera finns mycket gott om utrymme under, för lite över en månad sen så kunde jag knappt knäppa igen den!!!

Nej nu ska jag inte tjata mer, tror faktiskt att jag ska ta och vika in hovarna snart, (brukar ju vara ofrivilligt) somnar som en gris när jag läser saga för minstingen hihi

• Like 5

Jamen jag glömde ju igår, tror det var 3 dagar efter jag ändrade livsstil så var jag och lämnade blodprov, då läkaren ville följa upp januvia medicineringen, så igår fick jag ett brev från honom. BS var svagt förhöjt, men som sagt tar januvia varje morgon, ett blodtryck var jag också och tog, vi får ju mäta själva i ett rum på vårdcentralen, skriva upp värdena på en lapp och tala om vilken läkare vi har så får denne resultatet. Så blodtrycket var helt normalt. Levervärdena var åt skogen så han tyckte att jag skulle minimera alkoholintaget? jao innan drack jag väl 4-5 halvliters öl per vecka. Men sen livsstilsförändringen så har jag druckit max 5 33cl öl och 3 glas rött på hela tiden.

Så nu väntar jag på det årliga besöket hos diabetessköterskan. Och då har jag nog haft den här livsstilen i strax över 3 månader.

Det ska bli riktigt spännande att se resultatet då efter 3 månader. Var ju till fotvården igår och fick högsta betyg =)

Ja just det, jag nämnde i något inlägg högre upp att jag varit konstant hungrig. Men igår var allt som normalt igen, hade ju planerat en redig köttbit efter min promenad, men jag var ju inte hungrig. Men det blev ett par kuckeliku (ägg) senare igår kväll. Och i morse åt jag på frukostrasten, men till lunchen var jag inte ett dugg hungrig. Det verkar som om kroppen själv reglerar och har sig, man kanske behöver mer att äta periodvis??

• Like 1

Häpp!!

En rapport för veckan och från gymmet, dagens mätning -2 cm i midjan sen förra veckan och hela 12cm sen starten!! Var till frugans mormor på kalas igår, smörgåstårta hmm MEN Johan har karraktär, eller rättare sagt en matlåda med sig, en saftig karréskiva och superduper god beasås som jag själv gjort, ja och lite broccoli. inte heller åt jag någon jordgubbspaj, nej men jag tog en skaplig sked grädde i kaffet. Såg att hon hade en våg, så jag testade den. Så på runt 6 veckor har jag blivit av med nästan 7 kilo!!!

Så rapporten från gymmet idag då:

Kastade mig upp på löpbandet för att promenera mig varm, så efter dryga 15 minuters gång så växlade jag över till 10 minuters löpning, efter det var jag lagom uppvärmd. Sen hävde jag mig i cirkelträningen och körde 3 varv på alla maskiner, nej där ljög jag, eftersom benen fick sig en omgång på löpbandet så hoppade jag de övningarna

Ha en FETT bra alla hjärtans dag allihopa!!

• Like 5

Ja @LasseSocker, funderar fortfarande, smickrande att du gillar mitt sätt att plita ner saker på. Hämtar så mycket inspiration och energi av er alla här på forumet och då kan jag lika gärna dela med mig här, men samtidigt känns det som att ah jag kan ju inte logga in här för att bara skriva något simpelt då andan faller på, något som kan dokumentera min livsstilsförändring. Känns som om jag bara skulle spamma?? Så helt otänkbart är det inte med en blogg, blir det en så hamnar den här hemma på servern men jag kommer nog ändå skriva mina "rapporter" här.

Får väl passa på att rapportera så här dagen efter gymmet.

Som sagt, var ju Lixom inte igår jag var på gym, jo det var det ju men innan det väldigt länge sedan, så idag inväntade jag träningsvärken från Hell!! Men jag känner ingenting just, lite i axlar och möjligen biceps. Men annars inget.

Trodde också att jag skulle vara riktigt sliten idag och skulle behöva vila?? Men icke, jag tränade på förmiddagen igår och energin jag ändå hade igår kväll gjorde att jag funderade på ett besök till på gymmet?? Det låter som jag glorifierar denna livsstil. Men det är så här min kropp och jag verkar reagera!

Idag har jag vart med svågern till Karlstad och hämtat en soffa, kånkat, burit och möblerat. Men har ändå gott om ljuvlig lchf-energi kvar.

Men, vad mina jeans har växt på dessa veckor!!! Nu måste jag ju köpa ett skärp, för jag kan dra av mig dom utan att knäppa upp?? Eller rättare sagt så får jag dra upp dom hela tiden för att slippa ha bakfickorna mellan knäveck och hälsenor hahaha

Nu ska jag häva mig in i duschen, blev bortbjuden på middag som tack för hjälpen, som tur är så har även dom anammat lchf, dock väldigt liberal.

Gör som jag och ha en FETT bra lördags kväll

• Like 7

Nej för tusan, kommer inte att överge er, ni ger så mycket tebax. Men det jag känner är att ibland kommer jag på något litet som jag skulle viljat ha med i min dokumentation ang. Min livsstilsförändring och som gäller nuvarande kosthållning eller rent av en reflektion av min resa, så känns det som om jag spammar. Så därför kanske en blogg hade varit bättre? Så går mina tankar

Nej för tusan, kommer inte att överge er, ni ger så mycket tebax. Men det jag känner är att ibland kommer jag på något litet som jag skulle viljat ha med i min dokumentation ang. Min livsstilsförändring och som gäller nuvarande kosthållning eller rent av en reflektion av min resa, så känns det som om jag spammar. Så därför kanske en blogg hade varit bättre? Så går mina tankar

Tror inte att det blir för mycket SPAM, då får man väl rapportera? Tihi,  B)

• Like 1

Jag måste fråga er som sportar :)

Jag var ute idag och gick, längre än jag tänkt för det gick så bra och när jag kommer hem var mina lår stumma. Ömma och jag fastnade sittandes i stolen. De ville inte mer. Jag har ju problem med syresättningen och förstår att det är det som är problemet. Äter mer protein så jag har väl "nya" muskler. Jag åt en avokado med räksallad på innan jag gick ut.

Har du känt något i dina muskler?

• Like 2

Jaa.. det är vådan av att använda sina muskler!

Sen så vid ovanligt flitigt användande av ovana muskler så är det lätt att de låser sig/krampar.. mest då hos långdistansare!

Handlar om att kalciumjoner strömmar fritt för kontraktion och magnesiumjiner krävs för avslappning.

När man sätter sig direkt efter en sådan maraton så fortsätter kalciumjonerna att strömma för kontraktion.. och musklerna låser sig!

Långdistansare sätter sig alldrig direkt efter loppet.. de trappar ner.. för att få kalciumjonpumpen att trappa ner.

• Like 4